/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Manglende lyd på videoklip
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 31-07-11 12:40

En jeg kender har fået problem når han vil se videoklip på aviserne og Youtube. Der kommer ingen lyd, men billederne kan han godt se. Under Internetinstillinger/Avanceret/Multimedier mangler fluebenet under "Afspil lyde på websider". Sætter man fluebenet og genstarter maskinen så er fluebenet væk igen. Går man ind i lyde og lydenheder/Lydenheder/Lydstyrke så er alt slået til - også "Wave".

Alt andet lyd på maskinen fungere.

Det er en ældre Acer bærbar PC som netop har fået genetableret alt med de medfølgende genetablerings-CD'ere. Det er i forbindelse med denne genetablering at problemet er opstået. Den kører med Windows XP.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 31-07-11 13:56

Et gæt er at at installationen af lydkortets driver ikke er lykkedes fuldt, prøv at fjerne driveren og genindstaller den.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-07-11 14:17

Det lyder som et godt forslag, men der følger ikke nogen CD med til motherboardet, og dermed heller ikke til lydkortet. Genetableringen skete ved hjælp af Norton Ghost som åbenbart lå på genetablerings-CD'en. Det var altså en færdig image som blev lagt ind på disken.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-07-11 15:49

http://www.driverspro.org/lp.php?bid=Acer&lowcs=1&coid=28&muid=28&slid=28&srcid=acd101

Her skulle det være muligt at finde den driver du mangler

Kommentar
Fra : kj

Dato : 31-07-11 16:40

Du kan downloade Everest home, som kan fortælle dig nøjagtig hvad for et motherboard og lydkort der sidder i maskinen, og derefter gå på producenters hjemmeside og finde driverne.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-08-11 08:50

Citat
Lydenheder/Lydstyrke så er alt slået til - også "Wave".

Indstaller KLite pakken,
Og sæt din MEdiaPlayer til at afspille alt, selv om den ikke gør det.
den henter lyden fra nettet gennem den
http://www.gratisimage.dk/image-6353_4E36518D.jpg
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Samt sæt den til AUTOMATISK søgning af STREAM
Bare dobbeltklik på de enkelte og sæt den som de skal.
http://www.gratisimage.dk/image-587D_4E36518D.jpg

Tvivler på det har noget at gøre med en driver, da jo åbentbart virkede før
Citat
Det er i forbindelse med denne genetablering at problemet er opstået.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-11 08:54

Endvidere kan du i ENHEDSHÅNDTERING se om der er fejl og mangler
START - H-KLIK PÅ DENNE KOMPUTER/ ADMINISTRER = ENHEDS____
Du kan også hente programmet SIW, det kan også fortælle dig en del om PC´en

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-08-11 20:02

Jeg siger foreløbigt tak for forslagene. Jeg skal lige have en aftale med min bekendt hvor jeg vil prøve dem.

Godkendelse af svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-09-11 21:35

Tak for svaret nomore. Jeg har desværre endnu ikke fået afprøvet forslagene på grund af ferie o.s.v.. Men da jeg downloadede SIW og kørte denne stødte jeg på DriverScanner, et interessant program som har løst andre problemer. Og da jeg ikke synes at jeg vil lade spørgsmålet stå åbent længere så vælger jeg at acceptere dette svar.