/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
forkølelse
Fra : brinkloev
Vist : 1080 gange
50 point
Dato : 20-05-03 20:12

sidder her med min ene 9 mdr. gamle tvillingepige, som er snotforkølet. hun skulle egentlig sove nu, ligesom sin bror! nogen gode råd, andet end kamilethe og hævning af hovedgærdet på hendes seng.
mvh
b

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 20:19

Nææh desværre, det er rigtig træls..kan godt huske hvor udmattende det var. Man kan næsten selv mærke hvordan de har det ikke sandt?? Jeg kunne heller ikke sove, lå bare og lyttede til deres besværrede vejrtrækning.
Jeg kan kun give dig et klap på skulderen og sige hold ud min pige

Hvis hun ikke har feber og det ikke er for fugtigt, kan en lille tur udenfor gøre at hun får lidt mere luft igennem....men det er jo sæføli kortvarigt..men måske kunne hun falde i søvn i barnevognen.
Sus
Hvis yngste er 9 år!!

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 20-05-03 20:26

Sæt munden for hendes næse og sug så hun bliver renset..
MEN KUN HVIS NÆSEN ER STOPPET

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 20-05-03 21:07

Du kan prøve at købe en duftlampe ( kan købes i de fleste helsekostbutikker) samt noget timianolie eller mynthe. Duftlampen spreder dampene i børneværelset, det er meget behageligt og lindrende. Prøv evt. selv først!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 21:41

Vil lige indskyde at man ikke skal bruge en hvilkensomhelst æterisk olie til så små børn..faktisk vil jeg mene at kunne huske at man kun må bruge kamille til små børn!!
Det andet er simpelthen for stærk, børn optager meget mere end voksne.
Men vil lige undersøge det.
Sus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 21:46

Her er et link hvor der er mange forskellige olier, der kan du se hvilke man anbefaler til små børn.
PS: jeg har ikke selv læst alle igennem.
Sus

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 20-05-03 22:29

Min datter har også tvillinger, og de er også meget tit forkølet.
Nu kan det godt være du syntes det er et *åndsvag* spørgsmål,
men ammer du dem. Jeg spørger fordi min datter kun ammede, og
vi har jo hørt meget, at det ikke var "helt" normalt kun at amme
når der er to. Men min datter brugte det når de var forkølede, at
sprøjte lidt modermælk i næsen, og det hjalp dem.

Håber I får lidt søvn,
og god bedring

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 22:38

Nååe ja..det er også rigtigt..men lidt mælk kan man vel altid klemme ud*GG*Jeg kunne da efter 4-5 år *GG*
Sus

Kommentar
Fra : diveduck

Dato : 20-05-03 22:43

Forkølet - jaeg var forkølet hele min barndom, idag ved jeg det er allergi. Min egen søn nu på 6 år har været den samme tur igennem, ikke feberagtig men snottet.
Jeg synes du skal tale med din læge om evt. allergi, sevom man er tvilling kan man jo godt være sig selv. Kig ind på astma og allergiforbundets side http://www.astma-allergi.dk/. De første 3 år gik med medicin, men han er mirakuløst vokset fra det. 9 md er børnene begyndt i dagplejen eller vuggestuen, det er landets største smittekilde. Som de skrev i berlingste er børnene syge 80 dage om året, hvis man er heldig - vi var ikke.
Bandlyste ting er skyllemidler, kraftig parfyme ( også deodorant fra din mand). Prøv at sær ned på alle "lugte", og kontakt lægen.
Hilsen
Søren

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 21-05-03 07:33

tak for kommentarerne(vrigsted undtaget!
tager til lægen idag, vi har ikke lukket et øje! nu er brormand naturligvis også sløj. Mht. æteriske olier, spørger jeg lige i min lokale helsekost!
n.b. og NEJ, JEG AMMER IKKE

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-05-03 08:15

Pyyh ha, det har været sejgt hva?? Stakkels jer! Ja, det tager jo en uges tid..har du ikke nogen der kan tage lidt over nogle timer, så du kan få noget søvn..ellers ender det jo bare med at du selv bliver syg!!
Det æteriske olier..kan du dryppe et par dråber kamilleolie på hovedpuden, det er også godt!! Vil bare lige advare dig, kamilleolien er hammerdyr, det er næsten den dyreste du kan få..men den holder også længe!!
De bedste tanker
Sus

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-03 08:40

Fandt lige denne her:
Myrte Anden - Myrtus communis

Varm, harpiksagtig og let krydret

Fysisk:
* Effektiv mod børneforkølelser og hoste, istedet for den mere kraftige Eukalyptus.
* Ved brystmassage letter den åndedrættet og virker søvnfremkaldende.
* God i aromalampe blandinger til at rense røgfyldte lokaler.
* Sammen med Cypres effektiv mod hæmorider

Psykisk:
* Letter depression, negativitet, vinterdepression og indlæringsproblemer.
* God til mennesker med selvdestruktive tendenser.

Bemærk:
* Godt børnemiddel, da den er så mild.

Sus

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 21-05-03 10:44

Hej

Jeg har hørt mange steder at mælk giver snottet næse, der er nogle "stoffer" i mælk, som gør at man ikke optager de vitaminer man skal og det derudover giver det snottet næser og allergi. Jeg har altid givet min datter soya mælk med calcium. Hun er aldrig snottet og har haft høj feber en gang i sit liv. Jeg er ikke den mor som er pyldered, altså lider ikke af rengøringsvanvid og jeg holder hende ikke hjemme, hvis der er snot næser i vuggestuen. Hun er to år. Jeg tror at det kan have noget med soya mælken at gøre. Hun får også sødmælk, men det er i vuggestuen eller hvis jeg ikke lige har nået at købe soya mælken. Hvis du vælger at prøve soya mælken, skal du selvfølgelig fortsætte med modermælks erstatningen til dine børn ikke længere har brug for det. Hvis du spørger din læge om dette, vil han sikkert sige at det er noget værre sludder, men det er det ikke. Jeg har arbejdet i en børnehave og det eneste barn der aldrig havde snot næse, var en som ikke kunne tåle mælk.. Ved ikke om dette er den rigtige sandhed, men det er da et forsøg værd

Med venlig hilsen
Gisèle

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 21-05-03 13:54

Bare lige en kommentar til Gisele.
Jeg er helt enig med dig i at det kan være problematisk for mange, rigtig mange børn at fordøje komælk, og da mælk er slimdannnende kan det forværre en forkølelse. ( og- forstyrrer det fordøjelsen bliver man svækket= nemmere forkølet!) Der er dog lige det ved sojamælk at man heller ikke bare skal drikke løs af dette produkt. Sojafibrene kan sætte sig fast i tarmvæggen og lave irritation der. Skift evt. mellem soja, ris og hvedemælk, det gør vi. Jeg ved ikke hvornår man får for meget soja(kan ikke huske det!)men blev advaret herom engang af en biopat.
De fleste børn er vist iøvrigt jævnligt forkølede indtil omkring 2 års alderen, er det ikke bare sådan det er ?
VH TAG

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 21-05-03 17:19

Hej Tag

Du har faktisk ret. Jeg har også hørt at man kan få for meget soya, min datter får også rismælk og hun har ikke mave problemer. Godt du nævte det

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 21-05-03 20:55

endnu engang, tak for kommentarerne. Efter aftale med læge, giver vi nu vores datter Flydende Børne-Panodil. Jeg tror dælme det har været med til lindre... De sover nu, begge 2! Og vi krydser fingre for, at det fortsætter, indtil i morgen tidlig! Så tager vi det derfra.......

Mvh.
B

Godkendelse af svar
Fra : brinkloev

Dato : 02-06-03 07:16

Tak for svaret mango.

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 02-06-03 07:20

"bioforce" har nogle kamilledråber, som jeg har givet børnene, i mælken og den flydende panodil. Jeg tror det var med til at "rense" ud på en mild måde!
Vi er friske igen, så nu er der fuld fart over feltet!
Tak for kommentarerne
Mvh.
B

Kommentar
Fra : mango

Dato : 02-06-03 07:57

Hej Brinkloev

Dejligt at høre du kom igennem det...Og jeg skal huske de dråber

Sus