/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fejl efter strømskift
Fra : henningFar
Vist : 654 gange
50 point
Dato : 30-07-11 21:23

Hej, har skiftet batteri på en skoda oktavia som er 5 år, hm og derefter virker radioen ikke, display er helt død, og ingen sikringer er defekt. Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-07-11 21:31

Finder manualen frem og finder ud af hvordan den låses op og
så kan du jo kigge på nogle af alle dine åbne?
http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=261940

Spørgsmål
- Ubesvarede 7
- Besvarede 7
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 23

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 30-07-11 21:46

JEg synes det er kedeligt at læse klogeåger, der skal skælde ud på andre her i dette ellers udmærkede forum. Lad os da for fanden glemme alt om point, lad os da for fanden blive fri for sure opstød af den karakter.

Tilbage til spørgsmålet:

Gør som klogeåge skriver eller

HEnvend dig ved Skoda og

næste gang sæt strøm på bilen fra et andet batteri/starthjælper, mens du skifter batteri..

Venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 30-07-11 21:47

hvis jeg havde den havde jeg kikket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-11 22:28

Citat
hvis jeg havde den havde jeg kikket

Vil du virkelig indrømme at du har købt en ny/næsten ny bil UDEN at sikre dig instruktionsbogen var der

Man må da håbe der ikke er andet der mangler (eller bilen har fået sine serviceeftersyn)

Så er der KUN forhandleren tilbage - god tur....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-11 22:29

Citat
fejl efter strømskift

PS

Det er IKKE en fejl - det er et værn mod tyveri......

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 30-07-11 22:31

Citat
hvis jeg havde den havde jeg kikket

Så har du et problem, for hvis du ikke har koden kan du ikke få radion til at virke, med mindre at Skodaforhandleren kan hjælpe dig med koden, hvis det er en radio der var fabriksmonteret

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-07-11 23:59

På nogle biler står coden under askebægeret.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-07-11 04:52

@HansELund
Citat
JEg synes det er kedeligt at læse klogeåger, der skal skælde ud på andre her i dette ellers udmærkede forum. Lad os da for fanden glemme alt om point, lad os da for fanden blive fri for sure opstød af den karakter.

Der er nu ganske god mening i dét Klaudi skriver.
Nogan af os bruger tid på, at sætte sig ind i spørgerens problem, og så virker det irriterende, at spørgeren bare annullerer et spørgsmål, i stedet for, at melde tilbage, så vi alle måske kunne blive klogere til hjælp for senere spørgere. Og så er spørgsmålet om "KlogeÅge" er dén, der påtaler utiltalende adfærd, eller dén, der svovler over en berettiget påtale.

Et i dette tillfælde forsinket råd: Hvis man ikke har koden til sin radio, kan det være smart, at sætte en powerpack eller lader på, før man afmonterer batteriet, men pas på med +klemmen, så den ikke rammer noget metal. (Skær evt toppen af en plastikflaske og brug den spm kappe.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-07-11 08:02

Tak til hjkofoed

Kommentar
Fra : alka

Dato : 31-07-11 09:50

Sidder netop på camping, da en anden campist kommer og sp. mig om jeg kan hjælpe ham med autoradioen i campingvognen. Den har virket.

Jeg har netop fortalt ham, at der ud ove de to + & - ledninger findes en tredie tynd ledning, sma altid skal være tilsluttet, fordi der altid er strøm på radion. Fjernes strømmen fx ved tyveri eller batteriskifte, så skal radioen kodes igen, dvs i en campingvogn, skal en autoradio være tilsluttet et batteri, for at bevare koden eller også skal man blot kode radionen hver gang den tændes!

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 31-07-11 09:57

Det er fordi den er tyverisikret.
Stjæler men din radio og den har været uden strøm, virker den ikke.
Der skal normalt tastes en 4 cifret kode. Denne kode følger med radioen og hvis radioen er original følger koden med på et stykke papir. det er normalt for de fleste biler. Du kan måske få forhandleren til at skaffe koden, når du kan dokumenterer at bilen er din og du ikke har stjålet radioen.

vic200

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-11 13:53

Prøv at trykke FM/MB knappen ind i ti sek.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-08-11 08:22

Her kan du hente en manual til din bil.

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/dk/Octavia/05-2011/Manual/A5_Octavia_OwnersManual.pdf

Se side 189.
Indtast kode, efter strømafbrydelse.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-08-11 08:25

Kender du ikke koden, er det spild af tid, at lege med radioen.
(medmindre du er meget snild på fingrene) Men da du ikke selv har startet med at google: "octavia radio batteriskift", er det nok ikke tilfældet.
Smut forbi Skode og betal de 500,- kr det koster at få låst radioen op, og gemt den kode de udleverer