/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Harddisk optager
Fra : Teil
Vist : 2023 gange
100 point
Dato : 30-07-11 14:34

Vi har tv, super. Men men tv er analog til, den en digitalmodtager med scartstik.
Søger en hdoptager med scartstik, analog og digital modtager.
Fordi tv kanalerne her er fordelt på analog og digital, det kan ikke laves om til
bare en af delene.
Forvirring ? næh jeg skal bare ha en hd optager der kan optage fra analog og
digital kilde, via scartstik.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-11 14:36

Citat
optage fra analog og
digital kilde,

Altså sende signalet videre via scartstik

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-11 14:38

Jeg ville ha en hd optager der får signalet via netværkskabel/RJ45 fra routeren.
Ad den vej får jeg de digitale tv kanaler, det lader sig ikke gøre siger min forhandler.
Hvis man skal tro på ham.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-11 14:44

Problemet rager mig sådan set en papand.
Det er konen der vil se alle åndssvage serier.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 15:02

"Sjovt nok", min HD/DVD-optager stod af for et par dage siden, at finde en der både kunne analog og digital (mpeg4, som er det eneste system der virker efter nytår), men så kunne de ikke overføre fra HD til DVD, eller mere absurd lave timeroptagelser, gør jeg venter ½ års tid, de sneder alligevl noget L... og genudsendelser (ofte begge dele) hele tiden, dyre er de også 3-4000 kr.

Jeg trog og håber der er kanduer der er klogere

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 15:04

Øh, den inbyggede stavekontrol (hovedet) er vist stået af

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 30-07-11 15:39

Hejsa,

@Teil - jeg har for et par år siden haft mulighed for at købe en harddisk optager direkte gennem Panasonic. Det er en model DMR-EH80V som udover VHS/DVD/CD -R/W også har alle nødvendige stik til kamera, SD card inputstik osv. http://reviews.cnet.co.uk/dvd-players-and-recorders/panasonic-dmr-eh80v-review-39195945/
Jeg har sat en ekstern HD box foran og via Scartstik forbundet til et stort Löve fjernsyn (som ikke har HD) samt via HD kabel til stor fladskærm (m.HD) på anden etage samt en Canal Digital Box. Det fungerer perfekt og jeg ved ikke om modellen stadig er på markedet ... sorry - men den er god!

Bluesky

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-11 18:00

Tak bluesky din løsning er også det jeg tror er løsningen her, i den stil.
Håber bare fruen kan betjene det hele.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 18:10

Efter at have læst blueskys link mener jeg du hurtigt får problemer, senest når alle kanaler om ½ år skifter til digital mepg4, for uden en digital tuner i optageren kan I ikke se et program, og optage et andet samtidig, for i anmeldelsen står der "No digital TV tuner"

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 30-07-11 18:16

Hejsa,

@ Vagnnr- læs: jeg skrev at jeg har sat en digital tuner (ekstern) foran !

Bluesky

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 18:43

Bare Teil kan bruge det er det fint, han har som jeg forstår det også en digital tuner, men ikke et TV der kan tage MPEG4, det har du!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-11 19:40

Hvad der ligger efter en tuner er ligegyldigt, mpeg2 eller 4.
Dansk fibernet skal levere varen til kunderne, de skal ikke ud og købe nyt.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 30-07-11 20:03

Hejsa,

@Teil - Nemlig !

Bluesky

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 20:14

Bare du er tilfreds, er alt jo godt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-11 22:57

Det betyder jo at kunder i stofa og andre kabeltv udbydere nok ikke skal
styrte ud og købe mpeg4 tv. Udbyder må jo melde ud hvad de tænker gøre.
Et selskab sender videre i mpeg2 også efter 2012.
Så vend lige skråen en gang.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-11 08:12
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-07-11 09:05

Det lyder rigtig fornuftigt fra viasat, desværre stoppede TDC allerede 1 december sidste år flere analoge kanaler, det fortsætter de garanteret med

"Færre analoge kanaler

Ser du de tyske kanaler ARD og RTL, den svenske SVT2, underholdningskanalen TCM og/eller nyhedskanalen BBC World analogt, skal du efter 1. december have et tv med DVB-C og MPEG4 modtager for fortsat at se kanalerne. Vi stopper nemlig med at sende dem analogt, og fremover sender vi dem kun digitalt."

Annuller spørgsmålet
Fra : Teil

Dato : 01-08-11 13:48

Jeg har