/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Problemer m. opsætning af netværk til C&~
Fra : User
Vist : 453 gange
470 point
Dato : 20-05-03 19:34

Jeg har nu en del gange til mindre LAN partys haft problemer med at spille Generals over LAN.

Vi kører med 14 ports 10/100 Switch

Mit system:

2 GHz P4 NW
ECS P4S5A DX+ MB med Integreret SiS 900 Netkort
2 x 512 MB Samsung PC 2700 DDR RAM
Triplex Geforce 4 2200, 128 MB
Western Digital 80 GB Caviar Special, 8 MB cache

Det kører generelt med meget lag når vi spiller 5 personer, og tilsyneladende kan vi ikke spille mere end 5, idet at alle så ikke kommer med hvor den der besked kommer i starten "waiting for other players" og så kan man vote. Det er ikke nogle af computerne der er langsomme, og vi har også prøvet er sætte vores netværksegenskaber op på fuldstændig samme måde. Selvfølgelig har vi også skiftedes til at hoste, men uden held.

Er der for det første nogen der ved hvordan man skal sætte netværket op så det bliver optimalt til dette spil?
For det andet er der nogen der ved om der er mulighed for at sætte farten op i multiplayerspil i Generals?
Måske som en alternativ løsning, er der så nogen der ved hvordan man sætter en dedicated Generals server op ?

Mvh Thure Lorenzen

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 21-05-03 09:24

Fra følgende hjemmeside er dette taget:
http://eatech.custhelp.com/cgi-bin/eatech.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=6CeMDJJg&p_lva=&p_faqid=10480&p_created=1040946805&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTcmcF9zZWFyY2hfdGV4dD0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT0zJnBfcHJvZF9sdmwxPTMmcF9wcm9kX2x2bDI9Mzk1JnBfY2F0X2x2bDE9NjYmcF9jYXRfbHZsMj0zMDgmcF9zY2ZfZmFxcypjJHBsYXRmb3JtPTE4MiZwX3NvcnRfYnk9ZGZsdCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

Question
What are the minimum system requirements to run C&C Generals?

Answer
The minimum required system specifications to run Command & Conquer Generals are as follows:

• OS: Windows XP/ME/2000/98 (Windows 95/NT not supported)
• CPU: 800 MHz Intel Pentium III or AMD Athlon processor
• RAM: 128 MB
• CD/DVD-Rom Speed: 8x
• Hard Drive Space: 1.8 GB free hard disk space plus space for saved games, Windows swap-file, and DirectX 8.1
• Video: 32 MB AGP video card using the Nvidia GeForce 2, ATI Radeon 7500, or more recent chipset with DirectX 8.1 compatible driver
• Sound: DirectX 8.1 compatible PCI 16-bit sound card
• Input: Keyboard, Mouse

Additionally, the following specifications are required for multiplayer:

• 256 MB RAM for 3-8 players
• One set of game discs per player. Disc 1 and Disc 2 cannot be used simultaneously for multiplayer games.
• Internet (2-4 players): 56Kbps or faster direct Internet connection
• Internet (5-8 players): Cable, DSL, or a faster direct Internet connection
• Network (2-8 players): TCP/IP compliant network

Recommended system specifications:

• CPU: 1.8 GHz or faster Intel Pentium IV or AMD Athlon processor
• RAM: 256 MB or more
• Video: Nvidia GeForce3 or better Direct3D capable video card

Note: Some PCs equipped with the VIA KT133a chipset might encounter problems with Command & Conquer Generals.

Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : User

Dato : 26-05-03 14:48

Ovenstående krav er der tilsyneladende ikke problemer med, idet at alle implicerede maskiner i netvaerket kører spillet 100% flydende i singleplayer.

Mvh Thure Lorenzen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-05-03 16:06

hej !
skriv på hver pc i kør i menuen start
cmd (åbner kommandoprogt) deri skrives
ping -l 65000 localhost
for at se at alle netkort er ok
derefter kan der pinges mellem alle maskiner
ping -l 65000 [navn] navn på hver pc står under system i kontrol panel,find fanen computernavn
noget galt tjæk kabler eller Switch ???
ellers tjæk osse om der er netkort på nogens bundkort ud over et andet der kan skabe konflikt....

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 28-05-03 12:50

Ja men læg mærke til at der skal mere ram i maskinerne når man spiller multiplayer end singleplayer.

dydendak