/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Der blev ikke fundet ny hardware
Fra : o.v.n.
Vist : 759 gange
200 point
Dato : 29-07-11 23:57

For nogen tid siden købte jeg et Sandberg ATA133 RAID BOOST PCI kort:
http://www.sandberg.it/da-dk/product/ATA133-RAID-Boost-w-cable
Lige siden har jeg med mellemrum forsøgt at få kortet til at virke, efter manualen skulle det være så nemt
Citat
Windows meddeler ved opstart at Der er fundet ny hardware
problemet er at det gør Windows XP Pro ikke kan jeg gøre noget og hvad? Der er kun 2 PCI stik og jeg har forsøgt med dem begge
Styresystemet er Windows XP Pro
Bundkortet er Asrock N68C-S UCC: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=N68C-S%20UCC

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-07-11 09:06

har du prøvet at downloade driveren. fra sandberg. ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-11 09:26

Driveren har jeg på CD men er ingen installations program, der er en vejledning i at installere driver når guiden Ny hardware fundet, men ingenting om den kan installeres på en anden måde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-07-11 10:07

Hvad hvis du går i Kontrolpanel, Tilføj Hardware, så søger den lidt og så kan du vælge,
Ja jeg har allerede tilsluttet hardwaren, klik næste, her finder du så noget der ligner kortet,
og så vil jeg ik' prøve videre, her kan du så installere driver manuelt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-11 10:18

Citat
her finder du så noget der ligner kortet
tak men det har jeg forsøgt men kunne ikke lige finde noget som lignede, kunne et skærmbillede eventuel lede jer mere erfarne på sporet af noget?
Først vil jeg lige undersøge driveren fra Sandbergs hjemmeside, det viser sig at være en .exe fil, altså noget som selv kan installere, jeg troede det var det samme som på CDen, jeg melder tilbage når det er forsøgt skinner så det bliver måske først i aften jeg bakser videre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-07-11 10:39

Hvis du højre klikker på den fil der ender på .inf i drivermappen kan du installere den..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 30-07-11 11:14

Højreklik på denne i drivermappen og vælg installer, SiI680r.inf

Men tror der er noget galt med kort/bundkort(PCI slot slået fra i BIOS) siden det slet ikke detekteres!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-11 11:50

Tak for alle forslag som bliver afprøvet i nattens mulm og mørke, det er for godt vejr til at bruge timer foran computeren lige nu er endelig kommet og jeg nyder de sidste 2 uger af min sommerferie.
Jeg har et andet PCI kort liggende, en med 4 usb stik den prøver jeg at sætte i og se om jeg kan få forbindelse til et usb drev, før jeg jeg undersøger om der er noget galt med indstillinger i BIOS

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-11 21:57

Tak for hjælpen Klaudi. Nu fik jeg installeret driver men fik beskeden: Enheden kan ikke starte, øv altså pakningen er forlængst smidt væk så den kan ikke byttes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-07-11 22:07

Har du ik en anden pc den kan prøves/bruges på?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-11 22:19

Jow da du siger noget jeg har ikke mindre end 3 stationære + 1 bærbar.
Prøve - prøve - prøve du hører om det lykkes men sikkert ikke før på mandag

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-07-11 22:28

ok go' testing

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-11 19:05

Jeg lovede at melde tilbage når jeg fandt ud af hvad der var galt, PCI kortet virker ikke og der er købt en anden som virker, men der er problemer og du må gerne blande dig: http://www.kandu.dk/Spg157234.aspx