/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Jeg er blevet hundeejer.
Fra : creamygirl
Vist : 1355 gange
100 point
Dato : 29-07-11 14:28

Troede aldrig det skulle ske, at jeg ville ende op med en hund. Men det er altså sket, og jeg er vild glad for det bette kræ, selvom han er en horehund og ikke helt raceren.

Mit problem er nu, at jeg skal have købt en større hundeseng. Den han har, er en kattehule, som i den grad er blevet for lille til ham. Benene stikker ud, når han tager sig en lur, og hulen vælter rundt med ham, når han vender sig rundt derinde.

Jeg har kigget på diverse hjemmesider, men er totalt forvirret. For hvad størrelse skal sådan en kurv have?!

Han vejer på nuværende tidspunkt ca. 4,5 kg - og kommer næppe til at blive meget større (han er 10 måneder).

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-07-11 14:41

Hvad er problemet?
Din lille fyr vil sikkert helst have en hule igen, når nu han er vant til det.
Så du skal bare måle hans kattehule og så se om der findes kattehuler, -eller hundehuler der er større.
Hvad med denneher?:
http://www.petdreams.dk/cushy-cave-minou-hundeseng-hule-i-laekker-plyds-50-x-41-x-30-cm.html

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-07-11 14:45
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 14:57

Citat
Hvad er problemet?

Det var sgu da et underligt spørgsmål at stille, når du lige af røven af det, viser at du udmærket er klar over, at det er størrelsen på sengen jeg er i tvivl om.

Ved du noget om anbefalingerne for størrelsen på en seng til en hund på ca 5 kilo, for det er DET jeg gerne vil vide?!. Er da udmærket klar over, at hvis det var en hule jeg ønskede (hvilket det ikke er) så skal den være større end den han har nu. Helt retarderet er jeg altså ikke.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-07-11 15:10

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 29-07-11 15:16

Hejsa,

Hvis jeg var dig ville jeg uden tvivl vælge en stor pude med Krøjer kugler i. De findes i flere størrelser i Maxi Zoo o.l større dyrehandler. Jeg har selv 2 stk. af XXXL udgaven da jeg har en Grand Danois og han elsker dem. Han roder selv rundt med kuglerne til han finder rette leje og betræk ryger fint i vaskemaskinen. Om 6 uger får vi endnu en Grand Danois hvalp og den får også en af samme størrelse.
De er også nemme at pakke i bilen til vennebesøg eller sommerhus.

Held og lykke med din hvalp
Bluesky

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-11 15:22

Hej creamy

Tillykke med din hund

Det er nu ikke vægten af hunden det kommer an på. Min nabo har en hund, de siger den vejer 6-7 kg., men det er en lille tyk pølsehund. Ben og ører er lige korte ( den har ikke store lange ører).

Køb en mellemstor hundeseng til din hund. Der skal være plads til, at den kan vende sig.
Fyld den op med puder, så hunden selv kan lave sin "rede"

Jeg er ikke hundeekspert. Du får sikkert gode tilbud fra eksperterne her på kandu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-07-11 15:31

Tillykke med din hund, det er skønt at eje en hund. Og min ene søn har en hvalp som jeg heldigvis passer ind imellem.

Og hvem er ekspert i hunde? Jeg har haft 3, gør det mig til en ekspert? Det tror jeg ikke.
Hunde er forskellige, nogle kan lide at bygge en rede andre nøjes med at ligge på et tæppe.
Nogle små hunde sover i en "hule" andre i en hundekurv, andre i sengen hos ejeren og andre ved siden af sengen med ejeren. Nogle foretrækker badeværelsesgulvet når det er varmt og lægger sig foran et varmeapparat når det er koldt.

Hunde er forskellige. Så prøv dig frem, men forslag om en hundekurv til en mellemstørrelse er god.

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-11 15:32

Det var da et temmelig ubehageligt svar og surt opstød som Birgitta har fået for at prøve på at hjælpe dig.

Når du ved det hele selv, hvorfor spørger du så.

Mål din hund når den ligger afslappet på siden og læg ca 10 cm til rundt om den.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 29-07-11 15:32

Hej igen,

Maxi Zoo har ikke deres katalog online lige nu så du kan evt. se her http://www.kennellaban.dk/2584036

Bluesky

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-07-11 15:41

Prøv her:
http://www.hundefan.dk/senge-kurve/hundekurve-og-hundemadrasser/

Eller kør hen til petworld, de har alle størrelser hunde senge...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-07-11 16:30

Jeg kan støtte idéen med sækkesengen. Jeg har to små hunde af racen Cavalier King Charles, og jeg købte sådan én her:

http://www.ostrand.dk/shop/saekkesenge-70s.html

Sidenhen har jeg så kopieret den, så nu har vi hele 4 stk, som ligger lidt i forskellige rum.
begge hunde elsker deres puder. Ind imellem så "graver" de i den for at "bygge rede", og det kan den sagtens tåle.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-11 16:30

Citat
Det var da et temmelig ubehageligt svar og surt opstød som Birgitta har fået for at prøve på at hjælpe dig.

creamygirl er jo en noget "slagfærdig" dame.Hvilket også fremgår af hendes profil.

Beskrivelse

--------------------------------------------------------------------------------

M.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-07-11 16:32

Glemte da lige at ønske tillykke med kræet
Håber I får mange gode år sammen

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 29-07-11 16:48

Hejsa

@Pifo - når man har en GD så går der også nogle gange hul på sådan en sæk - OG det giver et værre svineri og så må konen finde sytråd frem
Men den ældste af vore sække har vi haft i 8 år og påfyldt een gang med kugler.

@Creamygirl så vil jeg kraftigt anbefale de sækkepuder som IKKE har kanter påsyet så det ligner en madras! Hunden har meget nemmere ved at anrette den uden.

Bluesky

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 16:56

Citat
Mål din hund når den ligger afslappet på siden og læg ca 10 cm til rundt om den.

Se, det var jo et brugbart svar, som var det jeg søgte i junglen af de mange forskellige mål.

Tak til Bluesky og pifo for forslagene om en sækkepude - det havde jeg ikke lige tænkt på som et alternativt valg. Kan lige se ham gå amok i sådan en, for at få kuglerne til at ligge ordentlig. Han er lidt pernittengryn når det kommer til, hvordan tæpper og lignende skal ligge for at de opfylder hans krav til at omslutte hans smækre krop.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 16:58

Kode
@Creamygirl så vil jeg kraftigt anbefale de sækkepuder som IKKE har kanter påsyet så det ligner en madras! Hunden har meget nemmere ved at anrette den uden

Tak for tippet.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 16:59

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-07-11 17:04

Citat
år man har en GD så går der også nogle gange hul på sådan en sæk

Mon man overhovedet kan lave en sæk til sådan en kæmpehund? Så bredt stof findes næsten ikke. Og krøyerkuglerne skal jo næsten erstattes af kuglerne fra IKEA's legeland.

Jeg har i øvrigt set mange små hvalpe, som har gnavet i deres hundekurve, og så er de ikke pæne mere.
Du har ret, Creamygirl, mange hunde elsker at lægge tæpper og dyner og sækkestole til rette, så det lige passer til deres dovne krop. Det ser altid sjovt ud. Krøyerkuglerne er perfekte til det formål.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-07-11 18:38

Velbekomme. Godt du kunne bruge det.