/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med at afspille denne fil.....
Fra : axelbjarne
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 29-07-11 07:33

Jeg har en bekendt, som har problemer med at høre lydbøger på sin Windows Media Player 11, det er XP hun bruger...alle andet musik går det fint med.

Hun downloader fra Faaborg-Midtfyn bibliotek - og lydfilerne er WMA - !

Hvor kan fejlen ligge?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-07-11 08:06

MediaPlayer skal have adgang til nettet, samt du skal indstallere de Kodeks der følger med den enkelte lydfil.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-07-11 08:10

Der er lagt kodeks ned fra biblioteket....der kommer en firkant frem, når Windows Media Player skal til afspille lydfilen, hvor du kan gå på nettet, og der er der forslag til, hvordan problemet måske kan løses, men det kan ikke bruges til noget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-07-11 11:07

Citat
MediaPlayer skal have adgang til nettet, samt du skal indstallere de Kodeks der følger med den enkelte lydfil

Det er både rigtigt og forkert, der skal være netadgang HVIS licensen skal fornyes og ellers er licensen lavet til at stopper efter en given periode.

Har I/brugeren prøvet og downloade filen igen?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-07-11 12:26

Nej, kun een lydbog som kommer i en zipmappe, som så bliver udpakket.

Kommentar
Fra : xylen

Dato : 29-07-11 12:48

du skal bare installer nogle codec på den så virker det, prøv i google at skrive (codec for windows media player 11 download) of så find en af dem. Det skulle virke, du behøves ikke internet på computeren, det er kun hvis du vil hente codec direkte.

Bare DL codec pakken og installer den på computeren så skulle det virke.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-11 19:19

Nu har jeg lige hentet en lydbøg og jeg kunne afspille den uden problemer, når man vil afspille den skal man lige være opmærksom på at man skal indtaste samme oplysninger som da man skulle downloade lydbøgen. Bliver licensen ikke installeret så kan man ikke afspille filerne.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-07-11 10:31

Nu har jeg selv afprøvet på min pc, der kører med Vista, og det virker fint. Problemet med XP'eren er, at der kommer ikke en side op, når den skal til at køre i Windows Media Player. Hvad det så kan skyldes, er jo så spørgsmålet.

mvh.
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-08-11 04:43

Tak for svaret webnoob.