/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejlsikret tilstand hele tiden.
Fra : akle
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 27-07-11 23:41

Så er jeg virkelig i knibe!
Efter at have scannet pc'en med Malwarebytes Anti-Malware, og den fandt 4 alvorlige fejl som blev fjernet og så skulle pc'en genstartes. Men først var der Windows i Systemkonfigaration som blokerede flere start-programmer af sikkerheds mæssige grunde. Jeg kunne så vælge hvilke programmer jeg ville lade starte med Widows start. Valgte fire, og komputeren skulle genstartes. Her efter har jeg hele tiden fået start i Fejlsikret tilstand, og aner ikke hvordan jeg skal få det hele normalt igen
Komputeren har Vista styreprogram.
Håber virkelig der er hjælp at hente.

(Dette skriver jeg på en anden pc med Windows 7).

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-07-11 23:59

Smid en WIN CD i drevet og lad den begynde at installere = på et tidspunkt
dukker der ? et eller andet op med HELP/ installer - eller deromkring?
KLIK på HELP og indtast FIXBOOT/ eller FIXMBR

Ellers lav en reperation af C:/ gennem en bootdisk, men du får en mærkelig maskine bagefter
da den mangler filer der er skiftet ud med gamle og originale.

Og ellers kan jeg kun anbefale og så videre? men ingen hører efter

Men med de problemer du efterhånden har haft/ FÅR
NY INSTALL

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-07-11 00:02

Citat
Jeg kunne så vælge hvilke programmer jeg ville lade starte med Widows start. Valgte fire,

Havde et eller flere af dem, noget med Acronis at gøre
så kan du måske redde det hele ved at smide en boot-cd i drevet og så bare genskabe din MBR derfra, ellers prøv turen gennem en install = UNDER HELP/ hjælp.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-11 00:48

nomore skriver lidt kryptisk, men essens af hans svar i lige dette indlæg er god nok.

Din PC har ikke været geninstalleret i årevis, og den kommer derfor til at hænge med det ene ben i graven hvis der gennem årene er rodet med installationen, så kan eet ellers godt program som Malwarebites give den det sidste skub.

Eller også er den smækfyldt med snavs fra nettet, hvoraf noget af det har sat sig i opstartsfilerne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-07-11 10:57

Citat
FIXBOOT/ eller FIXMBR

vil ikke gøre en forskel, computeren kan jo sagtens finde ud af hvad den skal boote fra og kan også sagtens boot fra harddisken.

Det første der slår mig er at du er kommet til og sætte flueben i systemkonfiguration
http://peecee.dk/upload/view/319434
hvis du har det, så fjern fluebenet og genstart computeren. Hvis det ikke er tilfældet så skal du prøve og reparere din windows installation, evt. lav en systemgendannelse til inden du scannede din computer.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 30-07-11 21:54

'webnoob'
Jeg mener ikke, jeg har rørt ved noget som helst, det var bare den valgmulighed jeg havde, da den poppede op efter Genstart af pc'en.
Jeg kan se computeren er indstillet til 'Normal start' (under Systemkonfiguration) under faneblad Generelt.
Under fanebladet 'Boot' er det som dit billede, nemlig flueben ved Sikker Start og markering ved 'Minimal'. Er det dette flueben der skal fjernes?
Under fanebladet 'Tjenester' er der flueben ved samtlige, og de er alle 'stoppet' undtagen Windows Hændelseslog.
Under fanebladet 'Start' er der ligeledes flueben ved samtlige programmer.
Problem pc'en kører med Vista.
Fortæl mig lige hvad jeg skal fjerne.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 30-07-11 22:13

Citat
Under fanebladet 'Boot' er det som dit billede, nemlig flueben ved Sikker Start og markering ved 'Minimal'. Er det dette flueben der skal fjernes?

Det er det nemlig lige netop.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 30-07-11 23:32

Tak for svaret webnoob.
Pragtfuldt!!! Det hele kører som tidligere og jeg er rigtig glad.