/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
campingvogn 220V/12V Bla køleskab
Fra : SPID3R
Vist : 868 gange
95 point
Dato : 27-07-11 20:14

har en gammel campingvogn hvor jeg ikke syntes køleskabet køler, så har lige nogle spørgsmål...

da der er lavet om på det elektriske system af tidligere ejer er jeg ved at få styr på det.

1: omformeren skal den kunne lave om til 220v fra bilens 12v system?

2: hvilken kres fra bilen skal campingvognen evt få strøm fra?

3: køleskabet kan det kobles direkte til alm lysnet

4: hvordan checker jeg om omformeren er defekt?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-07-11 21:23

der er nok større sansynlighed for, at det er varmelegemet i dit køleskab der er defekt.
der sidder både et 12 volts og et 220 volts varmelegeme.
kontroller dem inden du kaster dig ud i en hel masse andet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-11 21:38

Eller gå herind og opret dig som bruger.
Der er forum hvor man kan skrive ...næsten alt.
www.dcu.dk

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 28-07-11 00:03

De fleste køleskabe i Cv kan kører på gas/ 230 / og 12 Volt, det kan ikke svare sig at kører på en enverter fra 12 til 230 volt, er køleskabet plaseret i fortelt siden kan det knibe med at få det koldt nok. Jeg monterede en blæser der var styret af en termosvitvh på 70 grader der var monteret på kølerøret , således at når temp var høj startede blæseren, det var for over 30 år siden,før at man kunne købe de systemer ( jeg skulle have taget patent på det ) et køleskeb i en Cv køler bedst på gas, du må ikke selv pille ved de elektriske dele , det må kun en elektrikker, hvis det er et 7 polet stik din Cv er udstyret med får du 12 volt fra bilen via 54G i stikket er det et 13 polet er det normalt ben 2,, hvis du ser stikket bagfra er 54G i kl. 2 og et 13 pole er det kl. 4 i inderkredsen.

Annuller spørgsmålet
Fra : SPID3R

Dato : 01-09-11 21:10

spørgsmålet er ikke længere relevant