/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fluesmækker bord Pli
Fra : svendgiversen
Vist : 731 gange
140 point
Dato : 27-07-11 19:27

Jeg har gæster her i aften til grill bøffer på min terasse,
fordi der er en del hvepse dækkede jeg bordet med ekstra tre fluesmækkere...

Og da min nye kone sagde, det er første gang jeg er inviteret til bords med fluesmækkere
troede jeg det var en ros, men det var det ikke, tværtimod...

Jeg havde på intet tidspunkt tænkt på at fluesmækkere på bordet kunne være mindre renligt,
jeg tænkte kun praktisk, nu kan alle værge sig...

Spørgsmålet går på om det er uheldigt at lægge fluesmækkere på et havebord i hvepsetiden,
eller at jeg skulle have skjult dem under bordet til senere hvepse henrettelse?

Selv opfatter jeg ikke ikke fluesmækkere som noget uhumsk udendørs,
men det er der vist andre der gør, jeg kender et par stykker...

Altså, man dækker pænt havebord for sin kone og hendes veninde fra Nordjylland,
og fordi der er hvepse, supplerer man med fluesmækkere, ikke småligt én til hver,
skal man have ros derfor eller det modsatte??

Hvad er pli på et havebord fyldt med hvepse, med eller uden fluesmækkere???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-11 19:33

Hej Svend.
Citat
skal man have ros derfor eller det modsatte??

Begge dele syns' jeg.
Ros fordi du tænker så langt at de smukke individer ikke skal stikkes og ris fordi man ikke lægger dem på bordet men diskret neden under.
Og så gør opmærksom på at du har lagt dem der hvis de skulle få brug for dem.

Det næste du så skal gøre er at sætte en skål på gulvet med sukkervand/honning ...lidt væk fra damerne. Så vil de uhyrer finde derhen i stedet for til maden på bordet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-07-11 19:39

Jeg synes det er en flot ting du har gjort, bare du huskede at rengøre de fluesmækkere, ingen døde fluer på dem.

Og den med en skål med sukker og honning er effektiv.

Men jeg har også rene fluesmækkere liggende på bordet når vi får gæster, vi er i øjeblikket plaget af myg i haven.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-11 20:48

Vores gæster har selv fluesmækkere med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-11 21:02

Citat
Hvad er pli på et havebord fyldt med hvepse

At lade dem feste i fred

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 140 point
Dato : 27-07-11 21:06

Kan så fortælle at vi var ude og spise "fint" i aften og fik et bord udendørs med havudsigt- superflot. Og så da vi havde viftet efter nogle hvepse et par gange, kom tjeneren med en fluesmækker som blev lagt på bordet.

Så jeg synes din handling var meget betænksomt og åbenbart også noget der tilbydes på de fine restauranter.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 27-07-11 21:06

Jeg skal i hvertfald nok lade et bordfuld af hvepse, feste i fred.
Jeg er overe Valby Bakke, hvis der viser sig en hord af hvepse.

Eller bare et par stykker. :(

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-11 21:14

Ja Svend.
Nu er klokken så blevet 21.36 så det er tid til at anbringe en plaid på skødet af de "unge" damer så de ikke bliver kolde om benene.
Derefret serverer du en kop god kaffe med en lille en til. Tænder nogle flere havelys / lanterner og sætter lidt god musik på.
Du rydder bordet OG vasker op så din nye kone kan sidde og RÅhygge sig med de veninder der er kommet langvejs fra og som hun kun ser lidt til i hverdagen.
Men som hun sikkert snakker i tlf. med 3 gange om dagen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-07-11 21:30

Min kone og hendes veninde er nu kørt, inden jeg kunne forkæle dem med tæpper og noget til kaffen,
min kone skal jo kunne køre hjem i ædru tilstand.

Men tak for indlæg.
Det jeg hæfter mig mest ved er dette fra smuller:

>vi var ude og spise "fint"...
>>så, kom tjeneren med en fluesmækker som blev lagt på bordet.

Det vil bruge som argument...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-11 21:37

Citat
>vi var ude og spise "fint"...
>>så, kom tjeneren med en fluesmækker som blev lagt på bordet

Ja det skal vi så i morgen aften...jeg er da spændt på om der bliver serveret skollede fluesmækkere ...event. til forret

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-11 22:40

Smid noget på kullene der stinker når det brænder

Hvepse er jo rovdyr, en aften sad jeg på terrassen og spiste en farsret, og kiggede fascineret på at en stor hveps gentagne gange vendte tilbage og rutineret skar stumper af farsen....altså stumper der var næsten lige så store som den selv, og derefter fløj med dem.

Boet var ikke på min terrasse så skie`være med det.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-11 22:51

så skulle dsa pokker stå i det.
skriver et langt svar, og glemmer gud hjælpe mig at trykke på send!!
borte har taget den.
så nu kommer den korte version, måske.
svend, kalder du osse din kone for "min nye kone?", når I er enige??

mht. de smækre smækkere, mener jeg, at det må komme an på placeringen.
ideen med at man skal kunne forsvare sig, er fremragende.

indtil smækket lander i en sovsetallerken.
bon appetit.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-11 00:04

Citat
indtil smækket lander i en sovsetallerken

Ja, eller det er en tung spyflue, der splatter ud og fordeler sin last af spy ud over hele bordet OG maden når den får et klaps

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-11 00:22

-Tjener, der ligger en død flue i min suppe.

-Beklager Hr, vi er udgået for de levende.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-07-11 02:42

Nu er vi ikke så sarte hvor jeg kommer fra..
Jeg bor på landet og der er ALTID en fluesmækker i nærheden, også når spises
Men må tilstå, at jeg indimellem vasker dem af, efter behov.

Jeg skal holde fødselsdag med knap 30 gæster på fredag, der vil også være placeret et par fluesmækkere i nærheden.

Vil forøvrigt varmt anbefale dem på batteri, de gør det meget nemmere af fange dem mens de flyver, specielt spyfluer!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-07-11 07:14

spyfluer har altså en sjette sans. i
samme øjeblik man sniger sig til at sidde med smækkeren , er fluen bare ude af syne.
i laaaaang tid.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-07-11 08:10

Tak for svaret smuller54.