/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejl ved åbning af filer i netbank.
Fra : Iboga
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 27-07-11 10:16

Så har min far problemer med sin computer igen og tyr til mig som intet ved.

Dette er den besked han får når han vil se en faktura på sin net bank.
"Privat fra jyskenetbank.dk kan ikke hentes.
Internetstedet kunne ikke åbnes. Det ønskede sted er enten ikke tilgængeligt eller kan ikke findes. Prøv igen senere."

Nogle skrevne sider i hans mail (Windows live mail),kan pludselig ikke læses når de bliver printet ud. Udskrivningen er det rene volapyk har jeg fået af vide.

Han bruger win7 btw.

Nogen der har nogle ideer til hvad det kan være?

Pft

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-11 10:18

http://www.downforeveryoneorjustme.com/
Se om siden er nede med dette link

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-11 10:19

W7 - 32 eller 64 bit ?

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 27-07-11 10:19

Hej.

Han kan sagtens se resten af sin netbank, bare ikke sine fakturaer.

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 27-07-11 10:20

Jeg er ret så sikker på at det er en 32 bit

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-11 10:20

Ligger de som pdf filer ? i så fald opdatering af adobe reader

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-07-11 10:51

Hyppigst er det fordi den "vedlagte" fil ikke er "leveret" endnu, derfor "Prøv igen senere".

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-11 11:12

Citat
Han kan sagtens se resten af sin netbank, bare ikke sine fakturaer.

Så vil jeg mener det er bedst for ham og kontakte sin bank, det er ret besværligt og yde support til en igennem et forum som så skal give infomationen videre.

Du kender vel øvelsen hvor en masse personer sidder i en rundkreds og en starter med og hviske noget til sidemanden og til sidst kommer beskeden tilbage til ham der startede og det er aldrig det samme.

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 27-07-11 11:27

Tak for de fine svar indtil videre :)

Jeg vil bede ham om at opdatere AR og hvis det ikke hjælper kontakte hans bank :)

Nogen der har en idé om hvorfor hans printer ikke kan printe ordenligt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-11 11:42

Det kan kun blive et gæt. men mon ikke det er fordi fakturaer og andet han ikke kan se er i PDF format og han mangler en PDF reader?
Prøv at højre klikke på en af de fakturaer som ikke kan åbnes og klik på Gem som, så vil det vise sig hvad filen hedder til "efternavn" i den dialogboks som kommer når filen skal gemmes på computeren.
En god letvægts PDF reader er Foxit:
http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

Tjek eventuel om computeren er klar til netbank, bankerne har næsten samme krav så hvis testen her er OK så burde Jyske Bank fungere:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Tjek-din-computer.aspx?ExternalUrl

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-07-11 11:50

Citat
Det ønskede sted er enten ikke tilgængeligt eller kan ikke findes.

Det kan osgå være hans Firewall der blokkere siden / PORT 80 + 443 skal være åbne (på XP PRO) Vista har vist andre porte
Og Jawa skal også have adgang til nettet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-07-11 11:51

Citat
Vista har vist andre porte

WIN7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-11 11:54

nomore, hvorfor bliver du ved med og køre rundt i at forskellige styresystemer bruger forskellige port. Det er stadig noget vås.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-07-11 18:17

Citat
nomore, hvorfor bliver du ved med og køre rundt i at forskellige styresystemer bruger forskellige port. Det er stadig noget vås.

Meget muligt du syntes det, men da jeg i sin tid prøvede WIN7, var det andre porte der blev brugt, end dem der bruges på XP Home og PRO, om det har ændret sig siden skal jeg ikke kunne sige.
Men værd at tage med i betragtning - IKKE.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-11 18:56

Hold da op, betyder det så også at når man har en gammel ford og køber en ny Nissan, så skal man køre over for rødt og holde tilbage for grønt?

Portene er en standard og bliver ikke ændret bare fordi microsoft lavet et nyt styresystem.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-11 19:03

Nomore, prøv og kig på det her link, det er alle portene der bruges:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers

og her kan du læse om IANA:
http://www.iana.org/

Så kan det være du bliver lidt klogere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-11 22:47

Nogle banker forlanger af sikkerhedshensyn at man altid bruger den nyeste udgave af Adobe Reader.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-11 15:59

Sker der noget i denne her sag?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-10-11 19:18

Hallooooooo