/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Et Katten´s liv
Fra : nomore
Vist : 552 gange
105 point
Dato : 26-07-11 01:33

Hvordan ser jeg når katten ikke gider mere.
Den har levet et godt og selvstændigt liv (11 år),
med ALT hvad der følger med en sådan kat´s færden i det fri - i mod og medgang
den ÆDER alt hvad jeg smider til den - og kradser mig efter behov
uden indblanding af dyre Læger (kradsesår og rifter/ tæger = dog vaksineret osv) - MEN
den sover sg_ for meget, nu omdage (optil 23 timer), eller er det BARE vejret?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-07-11 01:34

Hunkat på P-Piller?

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 105 point
Dato : 26-07-11 08:12

hmm, katte sover jo generelt meget længe, og hvis hun i øvrigt har det godt, så er der vel ingen grund til bekymring. Hun er jo ikke ligefrem en killing, så måske gider hun bare ikke at lege så meget mere?

hvis du er rigtig bekymret for hende, så bør du nok ofre en af de dyre læger, som hun jo ikke har benyttet sig af så ofte?

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 26-07-11 10:32

Hej Det er jo en ældre kat og det er regnvejr hele tiden, så det er bare sovevejr både for mennesker og dyr, hvis katten ikke viser tegn på at den er syg , altså spiser og drikker som den plejer, når den er vågen ,så liver den nok mere op ,når der kommer mere varme og sol igen, har læst andre steder at katte godt kan sove 18-20 timer i døgnet. Ellers må du vække den og være lidt selskabelig med den, det kan være, at den keder sig især hvis det er en udekat, så gider den jo ikke at gå ud i kolde våde vejr.
Vi venter alle på
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Mi-wi-ha

Dato : 26-07-11 13:43

Giv nu missen en chance. Jeg har selv en hund på samme alder, og det har som du også selv anfører meget at gøre med vejr og forgodtbefindende. Dyr sover generelt meget, og ældre dyr endnu mere. Din mis nyder bare sit otium, og 11 år??? Så gammelt er det jo ikke - den har du forhåbentligt 5-10 år endnu.

Nyd sommeren begge to :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-11 00:32

Citat
Hvordan ser jeg når katten ikke gider mere.

Hvis den ændrer adfærd og sind.
Hvis den taber sig.
Hvis den begynder se tjavset/fedtet/kedelig ud i pelsen
Hvis den ikke spiser og drikker normalt.
o.s.v.

Og katten har jo ændret sig, det har du bemærket og nej, det er ikke normalt, at en kat sover 23 timer i døgnet.
Måske det er tiden til et tjek hos en af de dyre dyrlæger..

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 14-08-11 00:03

Citat
hmm, katte sover jo generelt meget længe, og hvis hun i øvrigt har det godt, så er der vel ingen grund til bekymring. Hun er jo ikke ligefrem en killing, så måske gider hun bare ikke at lege så meget mere?

Åhh_JO, ___ men, der skal bare de rigtige MUS til, så er der SG_ gang i stuen

Hun gider bare ikke æde dem, mere, de ligger og samler fluer bag skabe og andre steder
jeg ikke kan komme til.

Hun er ellers mere vågen om vinteren i sne og frost = sikkert fordi jeg laver en løbe bane til den
og posten = som lige skal afprøves.
MEN.... det kan jo også bare være mig, der syntes *dyret* er mindre vågen.
Jeg kan trods alt ikke være vågen? når katten _? leger ude / og omvendt,
samt kattens/ mine sove-vaner der måske ændrer sig?

Til tider vågner jeg op med katten under/ over dynen, uden at bemærke det,
men, den tager altid den bedste plads.

Nå_ men THANXXXXXXX for et par råd.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-08-11 00:08

Citat
men, den tager altid den bedste plads. r

Med katte er det jo sådan, at vi ikke altid ved, hvem der ejer hvem. Det an jo være, at din kat tror, den ejer dig

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-08-11 00:19

Citat
Med katte er det jo sådan, at vi ikke altid ved, hvem der ejer hvem. Det an jo være, at din kat tror, den ejer dig

DEN er sg_ sin egen, og det er jeg også
Ikke første gang katten SMIDER mig UD =/ lidt AL´A Flinstones/ den gamle serie
hvor en hvis kat. smider HAM ud = )(¤#""=?`(/ ..............................VILMA ///

Nå, fik lige en lus, på vejen fra Google og hertil.
Alt gik i HVIDT, det har jeg aldrig prøvet/ set før...

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 14-08-11 06:10

Citat
Alt gik i HVIDT, det har jeg aldrig prøvet/ set før...

lyder bedre end blå? Eller at gå i sort? Eller psykedeliske farver - ha ha

God søndag, du

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-08-11 06:14

Velbekomme, Nomore,
Håber at du og katten får et dejligt liv sammen, nyd det, så længe du har den.
Pifo