/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
vægskåner...
Fra : bente64
Vist : 1331 gange
100 point
Dato : 25-07-11 20:32

Min seng står op af en væg, der er beklædt med savsmuldstapet. Med tiden bliver væggen nusset og der er grænser for hvor ofte man kan vaske sådan en væg. Så skal der males igen. Er der nogen der har en god ide til hvordan man kan skåne væggen. Jeg husker min mormor havde noget sivlignende noget på væggen som hendes seng stod op af. Det ønsker jeg ikke, men noget der har samme funktion og som er dekorativt og praktisk. Det skal kunne vaskes. Jeg havde selv tænkt på et pænt tæppe i patchworkstil, men kan ikke lige greje hvordan det skal hænges op. Væggen er en tynd gipsvæg, så det skal ikke være for tungt. Er der andre ideer?

Bente

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 110 point
Dato : 25-07-11 20:47
Kommentar
Fra : bente64

Dato : 25-07-11 20:51

Nå ja, det er jo selvfølgelig en ide. Selv om det ikke er gavlen der er problemet, men den lange side af sengen, så kan ideen jo sagtens bruges på den lange side også.
Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, hvis der skulle komme flere ideer. :)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-11 20:58

Sæt en plexiglas plade op. Det kan fås i flere farver og typer, og så kan du sætte forskelige motiver på, og skifte dem ud henad vejen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-07-11 21:22

Eller denne model med en gardinstang (du kan evt. sætte en pyntehylde op over den)

http://www.dekoria.dk/offer/product/128/0/Sengegavl

så er "gardinet" jo lige til at pille ned og vaske.

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 25-07-11 21:40

Tak for svaret vith.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-07-11 21:42

Selv tak - og held og lykke med projektet