/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pickles
Fra : pifo
Vist : 2804 gange
100 point
Dato : 25-07-11 18:20

Det er efterhånden mange år siden, jeg har lavet pickles, men nu kunne jeg tænke mig at gøre det igen.
Jeg har googlet mig til en del forskellige opskrifter, men hvilken er bedst? Den med eller uden fløde?
Er der nogen af jer, der har specielle tricks, der gør, at jeg får lavet en super pickles? Altså lad mig høre familiehemmeligheden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-07-11 18:50

Hej, jeg ved ikke lige hvor du har det med fløde fra. Jeg synes den her lyder mere tiltalende.

http://www.aarstiderne.com/Opskrifter/Opskrift/soed-pickles.aspx

Men det er måske mere fordi, jeg elsker det med blomkål

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-11 19:00

Ja, den ser godt ud, Smuller, men jeg vil gerne have en opskrift, som én af jer rent faktisk har afprøvet.
Jeg kan i øvrigt også lide blomkål.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-07-11 21:30

Jeg kan huske at når min mor gik amok i syltesæsonen lavede hun også pickles, men brugte den samme standardlage med syltekrydderier som til alt det andet.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-07-11 22:31

Der findes mange typer pickles, men min foretrukne opskrift er den som er i Tørsleffs "Den grønne syltebog" på side 94 - "Sød sennepspickles" Jeg laver den 2 - 3 gange om året og ikke kun i syltesæsonen, da samtlige ingredienser kan fås hele året.

Skal man købe sit pickles, kan jeg anbefale Cerveras Picalilli den grove. Den er meget lig den fra "Den grønne syltebog". Den fås også i en findelt udgave og er eminent til hjemmelavet remoulade. Det er meget forskelligt, hvor man kan købe den, men f.eks ved jeg, at Super Best i Charlottenlund fører den og den koster ca. 25 kr. for et glas. Metro fører den i større portioner...3/4 kg og 3 kg bøtter.

Accepteret svar
Fra : Dulcona

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-11 22:38

Hov..hemmelighed ved jeg nu ikke om det er, men pas på grøntsagerne, når du blancerer (de skal KUN overhældes med kogende vand) dem. Senere efter saltning og udavnding skal de have et opkog i lagen og det skal altså kun lige været opkog.

Jeg gør det, at jeg koger lagen op uden grøntsager og smider så grøntsagerne i når lagen koger. Lagen går hurtigt af kog og de skal nemlig kun lige smage varmen, så de forbliver sprøde og lækre i den færdige pickles. Der er ikke noget så klamt som sjasket og blød pickles.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 26-07-11 19:13

Tak for svaret Dulcona. Det var et tip, jeg kunne bruge. Jeg kaster mig ud i projektet i weekenden

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 27-07-11 13:42

Pøj pøj med lækkerierne