/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvilken opvarmning er bedst
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 895 gange
300 point
Dato : 25-07-11 14:02

Jeg har et lille parcelhus på 120 kvadratmeter. Olietanken skal snart skiftes ud, og så kan man jo lige så godt samtidig skifte varmekilde, da oliefyr vist ikke er det smarteste i vore dage.
Men hvad er bedst: Naturgas eller pillefyr eller ? Har ikke mulighed for jordvarme.
Og hvad er ca-omkostningerne ved installation?
Venner og bekendte har forskellige meninger, og alle siger, at man ikke skal spørge en installatør, der altid vil sælge det dyreste. hm!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 14:10

Naturgas er dyrere end olie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 14:11

Pillefyr har strenge sikkerhedskrav

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-07-11 16:12

solvarme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 16:20

Husk også at skifte oliefyr inden tilladelsen til udskiftning udløber.

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 300 point
Dato : 25-07-11 17:54

Citat
Og hvad er ca-omkostningerne ved installation?

meget dyrere end at skifte tanken og få oliefyret godkendt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 19:42

Her på vores vej i ballerup området koster det 15.000 bare at få lagt gasrør og måler ind til huset.
(Sølle 5 mtr.)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-07-11 01:16

Sæt ILD til huset, varmer godt, men kan ikke genbruges..

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-07-11 07:59

Tak for svaret sp4nker.
Jeg er 72 år, så måske holder fyret min tid ud, og så er det mine arvinger, der har problemet med at få et hus med et gammelt fyr og en ny tank solgt