/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
glucosamin eller fiskeolie
Fra : Nordsted1
Vist : 3622 gange
50 point
Dato : 25-07-11 13:58

Når leddene i det meste af kroppen knirker i dette møjvejr, kunne jeg godt tænke mig at prøve noget alternativt, så derfor:

Skal det være glucosamin eller fiskeolie eller begge dele, for at få det bedre - vejret kan jeg vist ikke gøre noget ved

Har læst om div. former for glucosamin, så det behøver i ikke bruge "krudt" på

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 14:13

glucosamin og fisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 14:19

Så meget fisk kan jeg vist ikke spise for at det hjælper lige så godt som fiskeolie??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-11 14:37

Vil du låne lidt smøreolie?

Nå, spøg till side. I følge min gamle mor, så skal der ingefær til. Masser af ingefær.
Hun spiste nogle ingefær tabletter, jeg husker ikke lige hvilke, det var, men det hjalp hende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 14:47

Øv nu troede jeg lige at jeg havde en løsning, og så kommer der så en tredie til... eller skal ingefær tages sammen med noget af det andet??

Og så er der vel også 1000 forskellige smørerolier eller kan wd40 bruges

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-07-11 14:56

Den med ingefær tabletter er god nok.
og så fisk i rigelige mængder.

Men du skal også spise mere vegetarisk, og undgå kaffe og sukker. (eller i hvert fald kun i små mængder).
Udskift med en god urtethe.
Gerne en masse mandler og evt. Hybenpulver på surmælksprodukt.

Så ingen magarine, men olivenolie og hørfrøolie

Alt i alt mere basedannende mad frem for syre.
http://www.kropogkost.dk/syre-base/basedannende-kostsammens%C3%A6tning.htm

Go´fornøjelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-07-11 15:07

Fiskeolie hjælper. Og hvidløgssuppe 3 x om ugen. Der har lige været en stor klinisk undersøgelse på Frederiksberg Hospital om Glucosamin. De der fik det og troede på at det hjalp, de fik det bedre, alle andre var der ingen virkning.

Hvad kan vi så udlede af det? Alt hjælper bare man tror på det. Men jeg tror fiskeolie og hvidløg hjælper for jeg har prøvet den selv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-11 15:23

Alt det hokus pokus hjælper ik' en skid, jeg spiser fiskeolietabletter fordi jeg havde hørt det skulle hjælpe mod ømme led, det eneste det har bevirket er at det gode kolesterol tal er steget lidt, så doktor syn's jeg skulle blive ved med at spise dem!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-11 15:40

Det lyder som om, du skal på Sushi kur, Nordsted? Der får man både fisk og ingefær. Og så skal du drikke te til. Lidt god pesto lavet på mandler, hvidløg, basilikum og olivenolie er åbenbart heller ikke skidt for systemet.

Nu har vi snart en hel dagsmenu til dig

Hvis du spiser WD40 så får du sikkert så meget gang i maven, at du dels taber dig helt uhyggeligt på meget kort tid og dels får et helt andet problem at koncentrere dig om
Husk at smøre dig med dette:

http://www.naturoghelse.dk/shop/arvids-universal-liniment-1066p.html

Prøv i øvrigt at læse denne tråd:
http://seek4fitness.net/da/Fitness-Forum/Thread.html?guid=62bb5221-4bae-102b-99e3-2ebe2faede4b

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-11 15:42

Glycosamin hjælper mod lettere slidgigt, kan gendanne brusk,
fiske olie modvirker forkalkning og lignende kolesterol sygdomme,
hvis det knirker supplér med avosol, det har hjulpet både min kone og jeg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 15:50

Hold da op det er jo en hel videnskab, måske det alligevel er nemmere at ændre på vejret

Jeg havde tænkt på at bruge Birgittas hestekur http://www.kandu.dk/spg156614.aspx men nu er jeg da godt nok i tvivl

Smuller-54 ... undgå kaffe, næ du så hellere brænde kirken ned

Pifo jeg elsker sushi, men det ingefær der følger med pu ha hvor det smager grimt - synes jeg, så hellere i tablet form...okay godt tip til en slankekur med wd 40

Svendgiversen..avosol, hva' er det for en størrelse, og købes det i helsekostforretninger/Matas eller??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-11 15:57

Tag du bare din ingefær som tabletter. Jeg tror bare, at min mor købte dem fra Matas, og det hjalp hende godt. Så slipper du for smagen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-07-11 15:59

Citat
Smuller-54 ... undgå kaffe, næ du så hellere brænde kirken ned

jamen hvis man ikke vil høre må man føle

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-07-11 16:10

jeg tager fiskeolie 4x 1000mg. Det hjælper på de hjertesmerter hvor det føles som om brystet bliver trykket og snørret sammen. Og jeg mener også de har hjulpet lidt på led og muskelsmerter. jeg har læst at læger siger man bare kan tage dem på en gang. men så virker de ikke hele døgnet. jeg tager 1 kapsel a 1000g morgen, middag, aften og nat. jeg køber hos natur og helse, da det er det billigste sted jeg har fundet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 16:13

Smuller-54... det er nu ikke fordi jeg ikke vil lytte efter, men jeg er næsten sikker på at det må have noget med vejret at gøre, for jeg har jo ikke altid ondt - heldigvis -

Jeg har læst lidt fra dit link, det ser spændende ud

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-07-11 16:14

jeg startede med pikasol for 6 år siden men de sidste år er de mere og mere harske så fås for rådden fiskesmag. nu er jeg gået over til lekaform som ikke er harske og noget billigere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-11 16:18

kaffe er godt, si'r de på sy'huset

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-07-11 16:20

Citat
Smuller-54... det er nu ikke fordi jeg ikke vil lytte efter, men jeg er næsten sikker på at det må have noget med vejret at gøre, for jeg har jo ikke altid ondt - heldigvis

Hvad så om vinteren ?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-07-11 16:29

for mig er koldt og fugtigt vejr værst. Så sådan et "sommer"vejr vi har nu, er lige så slemt som vintervejr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 16:37

En torsk eller to svarer til 1.000.000 kapsler.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-07-11 16:38

>avosol, hva' er det for en størrelse, og købes det i helsekostforretninger/Matas eller??

Ja fås i Matas og lidt for dyre, men hvis de hjælper, de har hjulpet os.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 16:44

Klaudi, dit sy'hus ka' jeg li'

Citat
Hvad så om vinteren ?

Der er jeg også lidt kropsbevidst, men slet ikke som nu

Pikasol, er da vist også fiskeolie??

Avosol, der siger google at det er noget med avokado?? det passer jo meget godt med det ene indlæg i den tråd jeg har lagt ind

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-07-11 16:46

jeg har googlet på ovasol uden resultat! er det stavet rigtigt?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-07-11 16:48

undskyld jeg læste forkert

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-07-11 17:19

Jeg foretrækker at ændre på vejret, det er lige så nemt som at få virkningsløse præparater til at virke.

Og jeg vil også brænde vores kirke ned hvis jeg skal undvære min kaffe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 17:22

Man må ikke male kirker til kaffe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 17:25

I skal have tak for jeres oplysninger allesammen, meeen jeg synes nu mere jeg blev forvirret, manden siger jeg bare skal tage nogle af hans Ibumetiner, men jeg vil helst ikke have "rigtig" medicin.

Hvis jeg nu hellere vil spise fisk i stedet for fiskeoliekapsler (jeg spiser nu en del fisk), hvor mange g om dagen skal jeg så spise - nå det kan jeg nok google mig til.

Ingefær tiltaler mig, også avosol når der er avokado i..

skytten49, jeg synes det lyder til at være mange mg af fiskeolie du tager?? men jeg ved ikke hvor meget man almindeligvis tager??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-07-11 17:30

Brug du bare min hestekur, Nordsted. Den virker stadig.

Men jeg tager nu også en teskefuld ingefær og en teskefuld kanel hver morgen. Det er ikke så tit, jeg laver mad med krydderier, så jeg synes det er en god ide at sørge for at få de gavnlige krydderier på anden vis.

Så jeg laver en morgen-dram bestående af 1 dl juice og 1 dl ylette tilsat : 1g glucosamin, 1 gram chondroitin og 2 g MSM. OG en teskefuld stødt kanel og en halv teskefuld stødt ingefær.
Det hele rystes godt i et målebæger (3dl med låg) -og er absolut drikkeligt .
Nåh, ja.. Jeg tager osse en enkelt kapsel med 1000 mg fiskeolie.. Sådan bare for en sikkerheds skyld.. Jeg spiser osse fisk.. 1-2 gange om ugen.
Mine kapsler hedder................................ "Fitness Pharma" fra Føtex. Jeg ved ikke, hvordan de smager... Jeg tygger dem da ikke . --Men jeg sprøjter én ud på Silkes mad, og den lugter ikke grimt..
Hold øje med, at de kapsler du køber, er med 1000 mg. Der findes osse kapsler med bare 500mg. Det bliver selvfølgelig dyrere i længden.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-11 17:34

Det er det gode ved Kandu. Her kan man både blive oplyst og forvirret på samme tid
Men vi har det sjovt imens.

Du har ret, Teil, man må ikke male kirker til kaffe, og i følge min gamle mor, så må man heller ikke male bønder til kaffe. Og bønner skal gives i kirken, og det kan give vin, men sjældent kaffe.

Nå, det var et sidespring - Undskyld, Nordsted

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-07-11 17:54

Anbefalingsdosis af fiskeolie er 3 kapsler a 1000mg, men da jeg fik smerter sidst på aftenen, øgede jeg det til 4 kapsler. Og jeg læste en læge skrev at man godt kan tage 4 kapsler. Det er dyrt men det virker for mig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-07-11 20:40

Det er jo afhængig af kapslernes styrke. Og af hvor meget fisk man spiser.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-07-11 21:00

Er der slet ingen der har tænkt på al al mad og alle krydderier og alt andet vi putter i munden det er ren kemi? Kender vi resultatet af kemiske stoffer der blandes?

Når vi tager medicin, så kender vi kemien og vi kender virkningen på kroppen, vi kender bivirkningerne. Det er testet. Vi ved hvilke stoffer der ikke passer sammen.

Naturmidler er ikke testet, det er derfor de ikke må kalde det medicin.

Og hvem gider undersøge kemien inden de putter naturmedicin i munden. De venter da bare på om de bliver dårlige. Jeg synes de er meget modige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 21:13

Ups sådan havde jeg ikke tænkt på det.... men jeg er nu ikke nervøs for lige de produkter vi nævner her i tråden... skal jeg mon være det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-11 06:41

Jeg har altid oplyst min læge om de naturmidler jeg har taget, især hvis jeg skal have medicin. Og hvidløg, og fiskeolie skader ikke. Bare fortæl det til lægen hvis du skal have medicin.

Det er sundt at tage vitaminer, men i store doser kan vitaminer være giftige. Endda gøre folk syge.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 26-07-11 09:07

Min gamle mor tror ikke på alt det sludder med naturmedicin, men havde frygtelig ondt i knæ og hofter p.g.a slidegigt. Ibumetin fra lægen ville hun heller ikke have!!!

Jeg gik på Apoteket og i Matas og spurgte om de forskellige naturprodukter til slidegigt. Både Apoteket og Matas var enige om at ingefær og hyben pulver var godt for slidegigt - de sagde at det var produkter der var blevet brugt i flere hundred år i den nordiske medicin. Det meste andet naturmedicin var de uenige om!! Jo fiskeolie var de også enige om, min ikke hvilke produkter og hvor meget.

Jeg købte ingefærtabeletter i Føtex - det var de billigste og med samme mg, som de dyre fra Apoteket. Jeg købte også ren hyben pulver i Matas.

Min mor var ikke begejstret for mine "gaver" til hende, men jeg overbeviste hende om at når jeg nu HAVDE købt dem, kunne det ikke skade hende at indtage noget så uskyldigt som ingefær og hyben.

Da hun havde taget produkterne en måneds tid, fortalte hun, at hun ikke helt troede at det var ingefær og hyben der havde hjulpet hende, men hun havde næsten ikke ondt i hofter og knæ mere. Hun kunne let bukke sig ned, eller gå op ad en stige uden at tænke over det.

Da produkterne var brugt op, spurgte hun mig hvor jeg havde købt dem, og gav mig penge til noget mere, for som hun sagde:" Tænk nu hvis".

Selvfølgelig forsvinder slidegigt ikke fuldstændigt fordi man spiser naturmedicin, men det kan hjælpe meget på smerterne - det viser eksemplet med min "ikke troende mor".

God fornøjelse Nordsted 1

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-11 12:35

Granner1, siger du, at vi hellere skal spise piller end mad??? Skal vi frygte den nye kartoffel og det stegte flæsk med persillesovs??

Ej, altså.. Så vil jeg nok foretrække at leve livet farligt..

Men alt hvad der kan købes i pilleform bør man nok fortælle sin læge om... Så jeg vil da nok ved lejlighed nævne for ham, at jeg osse spiser kanel og ingefær... "Hestekuren" kender han til. Vi har tjekket mit kolesteroltal, der steg ved fuld dosis glucosamin. Det var det "gode" kolesterol (HDL), der steg, så egentlig burde det ikke være farligt. Men bare for en ordens skyld satte jeg dosis ned.

Man skal selvfølgelig huske på, at glucosamin for det meste er udvundet af skaldyr. Og derfor kan man få en allergisk reaktion hvis man lider af skaldyrsallergi.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-11 12:46

Jeg har slidgigt i næsten alle led og jeg undersøgte mulighederne for naturmedicin som kunne hjælpe.

Så blev jeg ringet op af kommunen som ville tilbyde mig genoptræning i 3 måneder. Bedre sent end aldrig tænkte jeg og så startede træningen.

Det er altså meget bedre end medicin, man går mere energi og det er utroligt hvad jeg kan overkomme.

Alle, selv folk på 90 år har gavn af motion. Og det er bedre end at fylde sig med kemi.

I dag har jeg ikke ondt til daglig, jeg tager ingen medicin. Og slet ikke smertestillende.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-11 14:59

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-11 21:55

Selv tak, men jeg må lige nævne mine sidste erkendelser:

Hvis man har tendens til sukkersyge: Diabetis 2, bør man ikke tage glucosamin,
selv er jeg i den risiko gruppe og tager nu kun avosol...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-11 21:10

Jeg må med skam melde, at jeg ikke har fået afprøvet de gode tip, meeeen synes at jeg nu vil give jer
et.

For et par måneder siden, fik jeg et flot magnetarmbånd, jeg troede ikke på dets virkning af nogen art, men bruger det, da jeg synes det er rigtig flot.

Men nu har jeg opdaget at jeg rent faktisk slet ikke har ondt, i de situationer jeg plejer, nemlig når det er tåget/kold/klamt.

Den første gang det var tåget om morgenen studsede jeg, og da det så gentog sig dagen efter, tænkte jeg på, om jeg havde ændret noget i kosten, ... det har jeg IKKE, den eneste ændring er magnetarmbåndet.

Dette er bestemt ikke en reklame for magnetarmbåndet, men blot til info, hvis nogle af jer andre kunne få lyst til at afprøve det.

I mit tilfælde er det ikke noget med - tro kan flytte bjerge - for jeg troede ikke på det, og havde faktisk glemt at det ikke var et alm. armbånd

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-11-11 11:56

Jeg har åbenbart "misset" denne tråd, fandt den kun fordi Nordsted1 lagde et link i en anden tråd.

Jeg har i flere haft lyst til, at "teste" et magnetarmbånd, men jeg syntes de var for dyre, taget i betragtning at jeg ikke helt troede på det.

Men for ca. halvandet år siden mødte jeg et til ca. 250 kr., og det syntes jeg var en rimelig pris, for det ku' jo være, at det virkede.

Efter at have gået med det i nogle få måneder tog jeg det af, for jeg syntes ikke, at det virkede.
Men en morgen havde jeg voldsomt med spændinger i nakken, da jeg er i køkkenet for at tage knægtens madkasse fra køleskabet får jeg øje på magnetarmbåndet, som lå i en kurv på køkkenbordet, og tog det på.
Så fulgte jeg knægten i skole og fortsatte videre med hunden, efter ca. en halv times tid kunne jeg mærke, at spændingerne i nakken begyndte at lette, og inden jeg nåede hjem var smerterne helt væk.

Lignende oplevelser har jeg haft flere gange, så nu går jeg med det hele tiden.
Senere har jeg suppleret med en halskæde, men inden jeg købte den gik jeg i en periode med en kæde af hæmatit, også kaldet blodsten, jeg havde læst, at hæmatit har en magnetisk effekt, og den virkede sørme på spændingerne i nakken.

M.h.t. ledsmerter kan jeg varmt anbefale, at man kigger lidt på syre- base balancen i kosten, måske spiser du/i mere syredannende når det bliver koldt, så der kan gøres noget af den vej.

Jeg kan ihvertfald tydeligt mærke en bedring i mine rygsmerter når jeg sparer på sukkeret (som er syredannende).

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-11-11 11:57
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-11-11 12:11

Citat
Jeg kan ihvertfald tydeligt mærke en bedring i mine rygsmerter når jeg sparer på sukkeret (som er syredannende)

Sjovt at du siger det, for i den sidste uge har jeg holdt mig fra sukkerholdige fødevarer, og jeg synes faktisk at mine led og ryg har det bedre.
Jeg har i øvrigt købt en magnetisk halskæde, men jeg mærker ikke den helt store forandring dér. Skal så også siges, at jeg nok ikke er så flittig med den, som jeg burde være. Jeg tror armbåndet havde været en bedre start for mig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-11-11 12:31

Citat
Sjovt at du siger det, for i den sidste uge har jeg holdt mig fra sukkerholdige fødevarer, og jeg synes faktisk at mine led og ryg har det bedre.

Ren logik, hvis man sætter sig ind i syre- basebalancen.

M.h.t. magnetsmykker er der noget med, at man skal gå med dem i nogle timer hver dag (husker ikke hvor mange) for at opnå en effekt, og nogen mærker hurtigt en effekt, andre er lidt længere om det, og nogen har slet ingen effekt af det. Så vidt jeg har læst mig til.