/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fjerne popup vinduer
Fra : bv32
Vist : 828 gange
50 point
Dato : 21-11-01 20:46

Hvordan kan man sørge for, at der ikke åbner sig 5 popupvinduer med reklame hver gang man besøger websites? Og hvordan kan man undgå disse sjove vinduer der åbner sig og er umulige at lukke? Jeg ved, at der findes programmer til ihvertfald det første, er det den eneste måde? Kender nogen et pålideligt program?

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 60 point
Dato : 21-11-01 21:00

Hej
http://software.xfx.net/utilities/popupkiller/download.htm
Her kan du hente Popup-killer et rigtigt godt program -jeg bruger det selv, det er ok.

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-11-01 21:02

Ps:
Ellers gå til :http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html
Der er et bredt udvalg at prøve sig frem med.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-11-01 21:10

Wed, 21 Nov 2001 19:46:07 GMT, skrev "bv32"
<bv32.news@kandu.dk>:

>Hvordan kan man sørge for, at der ikke åbner sig 5 popupvinduer med
>reklame hver gang man besøger websites?

Brug en søgemaskine og søg på pop up kill, så får du ½ million
(sådan ca.) at vælge imellem.

<http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=pop+up+kill>
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-11-01 21:29

Prøv denne, virker perfekt for mig.

http://download.cnet.com/downloads/0-10059-100-7253644.html?tag=st.dl.10001-
103-1.lst-7-1.7253644

Per

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-11-01 23:29

Wed, 21 Nov 2001 19:46:07 GMT, "bv32" <bv32.news@kandu.dk> skrev:

> Hvordan kan man sørge for, at der ikke åbner sig 5 popupvinduer med
> reklame hver gang man besøger websites? Og hvordan kan man undgå disse

http://opera.com har opsætningsmuligheder for undgåelse af netop disse pop-op'er.

--
Opera 6b1

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 22-11-01 01:22

Hej Bv32.
Hvis du benytter dig af Microsoft Internet Explorer 5.0 eller højere, behøver du ikke downloade programmer for at blive de irriterende pop-ups kvit. Du kan bare gøre følgende:

I browser menuen vælger du tools -> Internet Options... -> Security fanen -> Custom Level knappen. På denne side bladrer du ned, indtil du kommer til et menupunkt der hedder Scripting, hvori den ene valgmulighed er Active Scripting. Denne står til enabled per default, men hvis du skifter den til disabled, slipper du for pop-ups!!

Lykke det er nu at bevæge sig på diverse sider der før i tiden gjorde surfing til en sur tjans! Læg dog mærke til at nogle sider benytter sig af Active Scripting på "regulær" vis, og altså ikke vil virke som planlagt. Hvis du besøger sider der ikke længere virker, vil det måske være en idé at sætte Active Scripting til Promt, således at du har valgmuligheden, om du vil lade internetsiden udføre sit næste script (som dog hyppigst er pop-up eller sideskift).

NB: læg mærke til at den sti anvisning, og navnene derpå er i en engelsk version af IE 6.0, om det er meget ændret fra 5.0 husker jeg ikke, og tilsvarende danske navne må du selv gætte på!

Håber det hjælper
Wobert

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 08:24

"bv32" <bv32.news@kandu.dk> wrote in message
news:MpTK7.236$XB1.32911@news000.worldonline.dk...
> Hvordan kan man sørge for, at der ikke åbner sig 5 popupvinduer med

som Knud skrev tidligere findes der oceaner af such likings.

jeg bruger selv Pop-up stopper fra www.panicware.com

Det er freeware, og man kan enable/disable den fra systray. Hvis man holder
ctrl nede tillader den pop-up - og det nødvendigt, da selv "gode" links af
og til åbnes i et nyt vindue.

mvh Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 13:36

Isang tao pinangalanan bv32 nagsulat :

>Hvordan kan man sørge for, at der ikke åbner sig 5 popupvinduer

Man kan downloade webwasher fra http://www.webwasher.com
Den fungerer udemærket.
--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,
hvor den var iført blå agentbeklædning, waders og en løftet pegefinger.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-11-01 14:49

..Erik wrote in news:3bfdf951$0$25370$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

>
> "bv32" <bv32.news@kandu.dk> wrote in message
> news:MpTK7.236$XB1.32911@news000.worldonline.dk...
>> Hvordan kan man sørge for, at der ikke åbner sig 5 popupvinduer med
>
> som Knud skrev tidligere findes der oceaner af such likings.
>
> jeg bruger selv Pop-up stopper fra www.panicware.com
>
> Det er freeware, og man kan enable/disable den fra systray. Hvis man
> holder ctrl nede tillader den pop-up - og det nødvendigt, da selv
> "gode" links af og til åbnes i et nyt vindue.
>

jeg har lige hentet den ... og den skal jeg nok blive glad for ... :) ...
dog vil jeg lige sige, at den ikke er freeware - men shareware til $19.95

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Kommentar
Fra : bok_slash

Dato : 05-04-02 14:38

Denne har er også meget go' jeg bruger den selv og det virker som det skal
http://www.exitkiller.net/cgi-bin/download.cgi
der står godt nok at det kun er 10 dag's demo, men jeg har brugt min i næsten et år uden at den har sagt noget om at mine 10 dage er brugt. og jeg kan også godt opdatere den uden prob's

Prøv den for den virker.....

Mvh bok_slash