/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fastnet telefonnummer overført til mobil
Fra : carlarne
Vist : 2140 gange
100 point
Dato : 25-07-11 10:41

Jeg har fastnet telefon hos TDC. Jeg har i sinde at opsige mit abonnement, da jeg betaler ca. kr. 180 om måneden i abonnement.

Findes der en udbyder af mobil telefoni (f.eks. Telia, Telenord, Onfone, Telmore evt. andre), hos hvem jeg kan anvende det telefonnummer, som jeg i dag har på min fastnet telefon???

Altså en overførsel af fastnet nummer til mobil telefon??

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 110 point
Dato : 25-07-11 10:46

Så hvidt jeg ved er der kun Telenor der udbyder denne service.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-07-11 10:47

Jeg kan ikke huske operatøreren, men der er/var et selskab, der tilbød at overflytte fastnetnummeret til mobil.
Eller det vil sige, de tilbød en gratis viderestilling af opkald, fra det lukkede fastnet nummer til dit mobilnummer.
Når du ringer fra dit mobilnummer, er det altså dette nummer, der står på displayet, hos dem du ringer til og ikke dit gamle fastnetnummer.
Det er altså en noget halvt løsning, efter min mening! c",)

Gert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 10:59

Den tjeneste har alle mobilselskaber

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 11:00

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 19
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 30

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 25-07-11 11:18

Hej Du har også din mobil hos TDC går jeg ud fra, så kan du sagtens blive hos TDC og få dit fastnr. overført til din mobil, så hvis nogen ringer på dit fastnet nr. så ringer din fastnet tlf. ikke mere, ( du kan smide den ud ) opkaldet går til din mobil, så du har både dit fastnet nr. og dit nuværende mobil nr. på din mobil. gå op i en TDC butik og snak med dem.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 25-07-11 11:25

fy teil da:
- Annullerede 31
- Slettede 11

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-11 11:30

Citat
Jeg mener spørgsmål stilles for at blive venligt besvaret og ikke for at få en ubehøvlet irettesættelse
eller et dumt svar.
Bl.a. de eminent kloge og bedrevidende personer, refi og brorteil, fryder sig over at svare sådan.
Så vær forberedt på du ofte får et sådant dumt "ikke svar" fra dem.
Alle vi andre ved der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme ubrugelige svar

Fotografiet på siden antyder noget luderagtigt foretagende.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 25-07-11 12:18

tror ikke du har råd !!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-07-11 17:04

Googler man på spørgsmålet er der vildt mange modstridende oplysninger.

Det er nok bedst at kontakte udbyderne da markedet og tilbudene ændrer sig dag for dag, men nøjs med at kontakte de tre store, TDC, Telia eller Telenor.

Jeg syns ikke at der var større vanskeligheder med at skifte nummer da jeg selv droppede fastnettet, de kontakter man har udleverer gerne det nye nummer til de andre når det gamle ikke svarer mere.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 25-07-11 18:43

Hej

Jeg sidder i en virksomhed som skal til at lægge om til fuld mobil løsning.
Vi har et godt hovednummer som bliver flyttet over i en eller anden form for telenor mobil løsning.....

Det dyre abbonement:
Nu ved jeg ikke om du har bredbånd hos TDC, men eller kunne man jo lægge om til en af deres løsninger hvor man har IP telefoni (bredbånds telefon). Det gør du får en boks som du kan tilslutte din fastnet telefon.

Der er også andre IP telefon udbydere.

fx.
telsome.dk. den har jeg selv, betaler 20,- kr pr. mdr. og 7 øre i minutet til fastnet. Der findes andre der ikke koster så meget.

Bolignet.dk har telefoni med fri telefoni til fastnet til 45,- kr. pr. mdr.

Nååå men ingen tvivl om du kan spare penge....

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 26-07-11 12:54

Tak for svaret bjarnebr. Jeg vidste godt selv, at Telenor har denne service, men jeg håbede, at jeg kunne få svar på, om der er andre.

Hvis du læser svarene på mit spørgsmål, vil du forhåbentlig give mig ret i, at de fleste svar er håbløse. Jeg ved godt, at man hos flere udbydere kan viderestille, men det kræver, nat man beholder fastnet udbyderen - d.v.c. at jeg skal betale TDC og desuden betale for viderestilling. Og det var jo ikke det, der var meningen.

Nogle går mere op i statistikken vedr. mine stillede spørgsmål. Mange af dem er slettet af den simple grund, at der ikke har været et eneste brugbart svar.

Hilsen carl-arne