/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Lyø slægt
Fra : Venni
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 24-07-11 09:52

Jeg søger info om Inger Eline Kathrine Jørgensen født på Lyø 10-02-1897 som datter af fisker Christen Jørgensen og hustru Anna Marie Rasmussen (fra Nakskov).
Inger rejste efter konfirmationen til København og blev 04-04-1916 gift med Louis Hansen på rådhuset i Næstved. De fik børnene Kjeld August og Adamine Marie (kaldet Adda). Kjeld var i 50'erne pølsemand på Blågårds Plads. Efter Louis død i 1937 flyttede Inger Eline en del rundt i København, og i 1941 til Fredensgade 1o og 12 i Esbjerg, men i 1952 flyttede hun til Orup ved Fakse.
Vi har billeder af familien, men savner oplysninger om dem til en slægtsbog.
Hilsen fra Venni

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-11 16:43

Jeg kan ikke bidrage med mere end jeg har gjort her:
http://cando.dk/Spg85675.aspx
Hilsen igen Svend

Godkendelse af svar
Fra : Venni

Dato : 24-07-11 18:49

Tak til Svend.
Jeg ved godt, mit indlæg var næsten det samme som for år tilbage - men jeg har fået flere oplysninger om Inger Elines færden frem til 1952. Derfor forsøger jeg igen.
Jeg har også spurgt hos præsten i Roholt ved Fakse, men der kendte man ikke til hende, så vi er nødt til at søge videre.
Men det glæder os at du har set vores efterlysning.
Venlig hilsen
Jens Christian