/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
hvem har skrivet det er ??????
Fra : maja884
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 23-07-11 23:53

hej alle sammen

der er en sætning som jeg elsker men jeg vil så godt vide hvem der har skrivet den og om den er sådan??? så håber i kan hjælpe mig

her kommer den:
"Man skal give slip på det man elsker"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-07-11 00:11

Tror du finder det samme i Det Nye Testamente.
Du skal give dit LIV, før du finder det igen,,, eller noget den stil.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-07-11 00:13

Jesus Udtalte DET = ved ikke hvem der skrev det ned.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-07-11 03:26

Det har ikke noget med bibel, Jesus eller kristendom at gøre.
Komntrolerede for en sikkerheds skyld på:
http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-07-11 03:32

Det har hverken noget med Bibel, Jesus eller kristendom at gøre.
ER kontrolleret på:
http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-07-11 03:33

Kandu er bare langsom, troede det vr gået tabt.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 24-07-11 11:17

Sætningen er en fordanskning af Richard Bach´s "If You Love Sombody - Set Them Free"

http://en.wikipedia.org/wiki/If_You_Love_Somebody_Set_Them_Free

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 24-07-11 11:21

Den fulde ordlyd er:

If you love someone, set them free. If they come back they're yours; if they don't they never were.
Richard Bach

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-11 18:14

Citat
Sætningen er en fordanskning af Richard Bach´s "If You Love Sombody - Set Them Free"

Og hans udgave er såmænd blot taget fra et oprindeligt kinesisk ell. japansk ordsprog:

Citat
Kærlighed er som en fugl, den bør ikke sættes i bur.
Så hvis du elsker en, sæt ham fri. Hvis han kommer tilbage er han din, men hvis han forsvinder var han aldrig din.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 24-07-11 23:33
Annuller spørgsmålet
Fra : maja884

Dato : 01-10-11 18:45

fordi folk er ikk rigtig søde mod mig når jeg spøger om noget og så var der en der skrav at jeg måske skulle annuller nogle af mine spørgsmål:)c