/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
IPv6 er ikke tilgængelig.
Fra : Eyvind
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 23-07-11 11:21

Hej.
Jeg har lige været innde på denne hjemmeside:
http://borger.itst.dk/verktojer/ipv6-nye-adresser-paa-nettet
Hvor jeg kan lave en hastighedstest - som passer fint med det jeg betaler for.

Der er også en test om min forbindelse kan læse de nye ipv6-adresser-paa-nettet.

Citat
Din IPv4-adresse er: xxx.xxx.xxx.xxx
Du kan ikke tilgå testsiden via IPv6.
(Det mener jeg dog, at en tidligere test et andet sted viste at jeg godt kunne)

Hvorfor nu lige det.

Ps. Min udbyder er TDC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-11 11:31
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-11 11:33

Citat
Det er planen, at itst.dk bliver tilgængelig via IPv6 i løbet af 2011. IT- og Telestyrelsen vil i den forbindelse arbejde sammen med Statens IT med henblik på, at også øvrige statslige hjemmesider bliver tilgængelig via IPv6 hurtigst muligt.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-11 11:46

http://test-ipv6.com/

Her kan du teste og se din ipv6 adresse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-11 12:35

Tak - jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-07-11 13:30
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-11 14:01

Tak for svaret Teil.
Citat
Your DNS server (possibly run by your ISP) appears to have no access to the IPv6 Internet, or is not configured to use it. This may in the future restrict your ability to reach IPv6-only sites

Det ser ud til at jeg er klar, men ikke TDC........................nå det kommer vel en dag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-11 14:04

Klaudi - en dag vil jeg teste min XP.............men ellers mange tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 14:10

Citat
Your IPv6 address on the public Internet appears to be 2001:0:5ef5:79fd:3c60:31f9:b2bb:6c98
Your IPv6 service appears to be: Teredo

World IPv6 day is June 8th, 2011. No problems are anticipated for you with this browser, at this location. [more info]

You appear to be able to browse the IPv4 Internet only. You will not be able to reach IPv6-only sites.

Your IPv6 connection appears to be using Teredo, a type of IPv4/IPv6 gateway; currently it connects only to direct IP's. Your browser will not be able to go to IPv6 sites by name. This means the current configuration is not useful for browsing IPv6 web sites. [more info]

Your DNS server (possibly run by your ISP) appears to have no access to the IPv6 Internet, or is not configured to use it. This may in the future restrict your ability to reach IPv6-only sites. [more info]

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-07-11 14:12

Jeg har os haft testet og fået OK, det er det så ik' i dag!

Har os TDC så er det mon dem der driller, de skulle ellers være "med"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 14:20

Vi har fibernet, de er heller ikke med. Men det blev testet internationalt på ipv6 dagen.

Citat
World IPv6 day, scheduled for 8 June 2011, is a global-scale test flight of IPv6 sponsored by the Internet Society. On World IPv6 Day, major web companies and other industry players will come together to enable IPv6 on their main websites for 24 hours. The goal is to motivate organizations across the industry -- Internet service providers, hardware makers, operating system vendors and web companies -- to prepare their services for IPv6 to ensure a successful transition as IPv4 address space runs out.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-11 15:26

Tak skal i ha' - så er jeg mere rolig, men jeg kender heller ikke nogen IPV6 adresser. Pornosiderne kører heldigvis på IPV4.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 15:28

Tænk hvis de lå på ipvsex

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-11 18:38

Gisp Teil..............................så kunne jeg ikke se dem, eller tilmelde nogle af orgierne.