/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
outlook på 2 pc'er
Fra : kondivand
Vist : 513 gange
25 point
Dato : 22-07-11 22:50

Jeg har en stationær og en bærbar. Jeg vil gerne kunne læse de samme mails på begge uden, at de forsvinder på den ene, hvis jeg har læst det på den anden først.

Derfor har jeg under "Avanceret" sat hak i "Gem en kopi af meddelelserne på serveren" og hak i "Fjern meddelelser fra server efter 10 dage". Det har jeg gjort på begge computere.

Når jeg nu modtager post, så bliver det leveret dobbelt på begge computere - hvad skyldes det?

Accepteret svar
Fra : den_bedste30

Modtaget 22 point
Dato : 22-07-11 23:30

Hej
Er du sikker på at den ene af de 2 mails du har liggende ikke er den kopi du har bedt om?

mvh

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 23-07-11 21:46

Det kan sagtens være en kopi - men kopien skulle vel egentligt kun ligge på serveren.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 23-07-11 23:02

Hvis jeg kun beder om at lægge en kopi på serveren for min bærbare og ikke på den stationære, så kan jeg åbne mailen på den bærbare og efterfølgende på den stationære. Til gengæld kan jeg ikke få mailen på den bærbare, hvis den først er indlæst på den stationære.

Hvis jeg på begge computere beder om at gemme på serveren, så er det, at der går kuk i det.

Åbner jeg først på den stationære, så indlæser den mailen to gange og ingen gang på den bærbare. Åbner jeg først på den bærbare, så indlæser den mailen en gang og to gange på den stationære. Jeg har flere konti i outlook, men har kun bedt om gemme på serveren for den ene konto - det har jeg gjort på begge computere.

Hvad kan der være galt?

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 30-07-11 14:56

Tak for svaret den_bedste30.