/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hey
Fra : hellobal1
Vist : 583 gange
35 point
Dato : 22-07-11 20:25

kan man så i efteråret ? nogle former for grønsager ell. ????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-07-11 20:28

Ja hvis det kan nå at komme op inden frosten kommer. Du kan så salat hvor du har gravet kartofler op.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-11 20:37

Flerårig persille, men der findes også andre flerårige krydderurter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-07-11 20:42

"Min kone, den tosse, er medlem af Landsforeningen for Praktisk Økologi", og hun (og de andre medlemmer) sår de særeste vinterhårdføre planter, der med lidt god pasning og held kan overleve vinteren og give tidlige grønsager om foråret.

For en ordens skyld, det der står i anførselstegn (gåseøjne for de ældre) er et ordret citat af hvad "tossen" sagde da jeg spurgte hende!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-07-11 23:08

ha ha ....
Citat
kan man så i efteråret ?

ja, du kan jo så hvornår du vil ...... om du får noget ud af det kommer jo både an på HVAD du sår, og hvor meget vinter vi får ....
Landmænd (dem der er tilbage) sår jo også såkaldt vintersæd, hvis de har lidt held i sprøjten får de et godt udbytte og tjener penge - hvis det bliver en hård vinter skal de så om og så koster det kassen og de har noget at klage over hele sommeren ....
så på med vanten min ven - så du bare løs .....
du kan jo starte med at læse embalagen eller Google lidt om de forskellige sorter du vil eksperimenter med ..... god fornøjelse
Bennymanden

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-07-11 00:13

Hvis du læser "Økologisk køkkenhave" af Troels Østergaard, får du både tider og sorter. Der kan avles meget inden frosten, eksempelvis kinakål og sene gulerødder samt grøntgødning og sikkert mere. resten står i bogen, der ligger i sommerhuset; jeg kom hjem derfra i forgårs.
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 35 point
Dato : 23-07-11 07:02

julesalat

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 23-07-11 20:49

Tak for svaret lham.