/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi..hjælp...
Fra : Gucci1704
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 22-07-11 12:04

Hej
Jeg skilte en firkantet karburator ad, som jeg ville rense dysen i....
Dvs jeg tog kun bundskålen af, for dernæst at puste dysen ren, når den var skruet af, men ak...den irriterende "sprække" der er i dysen som en skruetrækker skal i, for at få den ud, ja da var der ingen af mine 10 skruetrækkere, der passede til den lille flække der er i dysen...nå jeg gør så bundskålen ren, og skruer den fast igen, i de 3 skruer der sidder i hjørnerne af bundskålen, men ak...
Da jeg åbnede benzinhanen begyndte benzinen at løbe ud af det FJERDE hul,- hvor der altså ikke skal sidde nogen skrue...hvorfor ? Det var ikke tilfældet inden jeg skruede bunddækslet af og jeg har bestemt ikke været "voldelig" på nogen måde...
Skal der evt sidde noget i det i det fjerde hul, som er gået tabt ?
Jeg spurgte ved T.Hansen,- de mente ikke der skulle sidde noget,- men hvorfor så problemet ?

Mvh Gucci

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 22-07-11 13:13

Svømmeren flyder ovenpå benzinen derved trykker den et lille stempel (med en spis) så benzin tilførelsen er lukkes når benzin niveauet er opnået hvis den ikke er der vil benzinen blive ved med at løbe igennem. Du er nød til at åbne den igen og kontrollere dette.

Se billede..
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5578483275&n=1709621276&pn=1709622553

MVH
Peter

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 22-07-11 13:41

Hej Peter.

Tak for dit gode svar, men... Jeg går ud fra at det er nålen, der sidder op igennem det lille stykke kobberplade, som er "arme" til svømmeren. Den er der, men når jeg forsigtig løfter svømmeren op, ser det ikke ud til at den lukker hel...suk.
Jeg har faktisk en skrabet Puch Maxi mere stående med firkantet karburator, og kunne skifte den over på den, jeg er igang med,men...jeg hader at skulle have de kabler op af karburatoren og sat ned i den anden, når den skal sættes på. Mindes at det kan drille enormt. Og sæt nu, den anden karburator har samme problem, rent mareridt, hvis det skulle være tilfældet.
Tror også at svømmernålen sidder godt fast, for ellers kunne jeg jo prøve at skifte den med den anden. For mig er det lidt pest eller kolera,- hvad synes du ?

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 23-07-11 13:21

Grunden til at den ikke lukker tæt kan være at der er snavs oppe i den så den ikke lukker tæt. Den kan også være at den er slidt. Da der en form for gummi der er på spidsen hvis det er lidt deformeret vil den ikke kun holde tæt. Hvis jeg var dig vil jeg først prøve at rense den og evt. hvis det ikke virker købe en ny.

Peter