/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Udbedring af skader ved køb af lejlighed
Fra : hubi
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 22-07-11 11:23

Hej

Jeg har lige købt en lejlighed. Desværre er der en skade på altanen så vand kan løbe under den "gummi" belægning der er lagt. I købsaftalen står der skrevet at skaden skal udbedres inden overdragelse.

Det har sælger så også forsøgt. Han har smurt en omgang hvid silikone ud over skaden som er en iforvejen grå altan. Det er bare ikke en holdbar løsning, da det "nuldrer" langsomt af, hvis man går på det. og ja skaden er bare dækket, ikke udbedret.

Er der ikke nogle der kan henvise til hvilke regler/paragrafer der er for sådan noget. om det skal udføres håndværksmæssigt korrekt eller om det skal udføres efter bedste evne.

Håber på det bedste.
Jesper :i

Kommentar
Fra : themis

Dato : 22-07-11 11:28

Udbedringen skal ske håndværksmæssigt korrekt

Dette står ikke i nogen lovbestemmelse, men det følger af almindelig fortolkning og udfyldning af jeres aftale

Med venlig hilsen

Jørgen U Grønborg
Familieadvokaten.dk