/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox
Fra : miniclaus
Vist : 735 gange
300 point
Dato : 21-07-11 20:57

Da den nye Firefox 5 kom, opgraderede jeg til den. Der er dog et irritationsmoment, hver gang jeg starter Firefox vil den undersøge kompaliteten med mine tilføjelser og starter på den side hvor der står at firefox er opdateret...
Jeg har prøvet at hente den igen og opgraderet igen, men det er stadig det samme...
Min puter kører XP..
Håber (VED) der er en der kan hjælpe..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-11 22:36

Du har nogle gamle tilføjelser som ikke er kompatible med version 5, klik på Funktioner og på Tilføjelser klik på Udvidelser og fjern dem som der ikke har en grøn markering, bagefter finder du nogle tilføjelser som kan det de slettede kunne og som er kompatible med din 5er

Kommentar
Fra : miniclaus

Dato : 22-07-11 09:35

Det hjalp desværre ikke o.v.n, og puteren har været genstartet et par gange..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 22-07-11 10:17

Afinstaller FF i Tilføj/Fjern Programmer.
Find mappen C:\Programmer\Mozilla Firefox, slet den.
Find så mappen C:\Documents and Settings\DIT_BRUGER_NAVN\Application Data\Mozilla, slet den.
Find så mappen C:\Documents and Settings\DIT_BRUGER_NAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Mozilla, slet den.

Det kan være du skal en tur i Stifinder > Funktioner > Mappeindstillinger, fanen Vis, marker Vis skjulte filer og mapper, klik OK, for at se mapperne...

Hent evt cCleaner og kør en oprydning med det, (også en Register rens)
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Prøv så at installere FF igen

Kommentar
Fra : miniclaus

Dato : 22-07-11 10:28

Det vil jeg prøve lidt senere Klaudi Skal afsted om lidt..

Men hvad med alle mine bogmærker og gemte kodeord.. Er der en "nem" måde at gemme dem på??? Evt på en USB-pind...???
Giver selvfølgelig ekstra point...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-11 11:10

Du kan gemme dine bogmærker ved at gå til menuen Bogmærker > Organiser bogmærker,
i vinduet der så åbner går du til menuen Funktioner og vælge Eksporter HTML,
så kan du indlæse denne html fil igen når FF virker ok

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-11 11:38

Problemet er måske mere simpel en jeg så i første omgang, den side med at Firefox er opdateret, luk den side og alle andre åbne faner, og sæt din egen startside til at åbne når Firefox åbner.
Angående gemme Bogmærker så kan jeg bedre lide at gemme som .json, klik på Funktioner som Klaudi skriver og så fanen Import and backup (det hedder måske andet på din, min er engelsk) klik på Backup så gemmer du en .json fil, gem den et sikkert sted, den er meget nemt at importere hvis du engang får brug for det.
Dine gemte kodeord så prøv at se mit spørgsmål, her var det også Klaudi som hjalp:
http://www.kandu.dk/Spg131607.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-11 11:44

Nu er der li'som ikke noget der hedder Import and backup i den jeg har!
der er kun Importer HTML og Eksporter HTML det er v5

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-11 11:59

Jeg starter en Windows maskine bare for at bevise at der 2 muligheder for backup, enten gemme en html fil eller en .json fil, både her (Linux) og på Windows maskinen bruger jeg Firefox 5.0

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-11 12:11

Så er jeg her igen, denne gang fra en Windows XP med Firefox 5.0 og jeg sikkerheds kopierer Bogmærker ved at klikke på Bogmærker og Organiser Bogmærker og på fanen Funktioner i det nye vindue, der klikker jeg på Sikkerhedskopier og Firefox gemmer en .json fil på Skrivebordet, det kan selvfølgelig ændres hvor filen gemmes og vælge for eksempel en usb stik.
Lige neden under Sikkerhedskopier er Gendan og der kan kan .json filen hentes ind igen eller på en anden computer hvor Firefox så får de samme Bogmærker som den computer der har oprettet filen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-11 12:15

Har fundet den med Sikkerhedskopier, men kan da ved gud ik' se at det skulle være nemmere/bedre at gemme den på den måde!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-11 12:32

Hver sin måde at sikkerhedskopiere på jow Importer en .json fil og den overskriver nemlig alle Bogmærker som er fra starten med den nye Firefox så kun dine egne Bogmærker er der, så vidt jeg husker så kommer der en selvstændig mappe med de importere html Bogmærker i og de Bogmærker som Firefox er født med bevares, men der kan være at jeg husker fejl det er længe siden jeg brugte at gemme html filer, .json er meget nemmere

Godkendelse af svar
Fra : miniclaus

Dato : 25-07-11 09:51

Tak for svaret Klaudi.

Så kører FF igen... Jeg bruger faktisk Ccleaner i forvejen..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-11 11:19

var så lidt