/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD Harddiskoptager med brænder
Fra : michael30
Vist : 2559 gange
100 point
Dato : 21-07-11 17:09

Jeg har en gamle DVD harddisk optager med brænder, som er ved at være færdig. så jeg er på kig efter noget nyt.
Det nye jeg kigger efter er igen en dvd harddisk optager med brænder, men det er umuligt at finde sådan en.
Når man nu optager noget fra tv og derefter gerne vil brænde det ud på dvd, er der så nogle der har en god løsning på det lille problem og jeg er IKKE intereseret i kun en DVD harddisk optager, for dem er der jo nok og vælge imellem, jeg vil gerne kunne have den frihed at kunne brænde det ud på en dvdskrive

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-07-11 17:34

Min måde er
- enten at optage på computeren. Så kan jeg gemme på filserveren til afspilning på stuefjersynet, eller brænde som dvd.
-eller at optage på en harddisk tilsuttet en T boks ved fjernsynet. Harddiskens fil transformerer jeg så på computeren til en normal mpg eller til en dvd.

Begge måder er kun for nørder.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 21-07-11 18:17

Prøv at se hvad et HTPC er for noget - måske noget for dig?

http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=htpc&sp=all

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-11 08:20

Citat
og jeg er IKKE intereseret i kun en DVD harddisk optager

Hvad er det så du er interesseret i

Harddiskoptagere er der masser af
DVDoptagere er der masser af

Harddiskoptagere kan optage fra det "nye" signal (mpeg4)
DVDoptagere kan IKKE (og kommer ALDRIG til det)

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-07-11 08:34

Det kan godt være de ikke findes mere, men for to år siden solgte Aldi en Medion harddiskoptager med brænder. På denne kunne man optage enten til DVD eller HD og bag efter kopiere til den anden enhed. Desværre findes den ikke mere på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-11 09:45

Citat
men for to år siden solgte Aldi en Medion harddiskoptager med brænder.

Dem findes der da masser af

men du kan IKKE optage mpeg4 signalet på DVDen - kun på harddisken (eller en usb)

Du kan også sagtens kopiere de optagede filer fra harddisken til DVDen - men det kan ikke bruges til noget da en DVDafspiller IKKE kan læse filsystemet, så du har bare nogle filer på DVDen.....

Uanset hvordan du vender og drejer det SKAL du gennem en komputer med et program der kan "arbejde" med filerne...... Og vil du derefter lægge det "bearbejdede" på en DVD - ja så er det ikke længere det digitale signal men en DVD (og dermed DVDfiler) - tab tilfølge, men gode programmer kan gøre det næsten uden synligt tab.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-07-11 22:54

Jeg er ked af at sige det til dig refi, men du har ikke helt ret. Jeg har selv den omtalte Medion og den kan optage TVudsendelser direkte både på Harddisk og DVD-brænder. Dog ikke samtidig. Efter optagelse på DVD kan disse direkte afspilles på andre DVD-afspiller. Jeg kan også gå den anden vej og kopiere en DVD over på harddisken. Den flytter indholdet frem og tilbage i digitalformat.
Det er sikkert noget i den stil michael30 benytter.
Du har ret i at den ikke modtager mpeg antennesignaler, kun analog, så dens tid er nok udløbet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-11 08:16

Citat
Jeg er ked af at sige det til dig refi, men du har ikke helt ret. Jeg har selv den omtalte Medion og den kan optage TVudsendelser direkte både på Harddisk og DVD-brænder

På harddisk - JA, men IKKE på DVD - den forstår slet ikke filsystemet

så lad os da lige se "data" fra den DVD-brænder/optager/afspiller der kan "streame" mpeg4 signalet og gengive det til noget brugbart (uden komputer)

Citat
Efter optagelse på DVD kan disse direkte afspilles på andre DVD-afspiller.

Dvs. du LOVLIGT kan digitalkopiere TV udsendelser

min optager er også med mpeg4 og indeholder også både harddisk og brænder.
Den kan også kopiere fra harddisk til DVD (der bruger jeg så kun RW-skiver da det bagefter skal bearbejdes i komputer) men den DVD kan IKKE afspilles i maskinen da DVDafspillere IKKE forstår filsystemet.

Kopibeskyttelsen gør at du ikke må kunne flytte en digital optagelse fra det medie den er optaget på. Dvs. ingen af de TV eller recordere du kan købe i dag har mulighed for at tage optagelsen med sig.

Der blev for et par år siden solgt en mpeg4 model i Frankrig (og vist nok også i England) men den blev lynhurtigt pillet af markedet da det jo er forbudt at kopiere på den måde.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-07-11 08:42

Citat
Kopibeskyttelsen gør at du ikke må kunne flytte en digital optagelse fra det medie den er optaget på. Dvs. ingen af de TV eller recordere du kan købe i dag har mulighed for at tage optagelsen med sig.

Det kan jeg med denne Medion Life P70001, men det er sikkert også af denne grund at den ikke sælges mere.
Den er taget af Aldi / Medions program.
Måske vil michael30 oplyse hvad hans gamle optager hedder?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-11 08:58

Hvis det er denne du tænker på

http://www.medion.de/ms/aldi/design_line/dk2/_content/dvd_rekorder/index.html

kan den jo slet ikke bruges til mpeg4 signalet..... den er med mpeg2 tuner
Det er da muligt du kan optage på både DVDer og Harddisk fra et mpeg4 TV, men det er som sagt SLET IKKE det originale signal du optager

men der er da stadig mulighed for at købe en

http://www.dba.dk/medion-medion-life-p70001/id-75301341/

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-07-11 09:28

Ja refi, det er den maskine. Du har ret i at den "kun" gemmer i MPEG2 format, men pointen i det jeg skriver er at det optagne kan aflæses på andre DVD-afspiller direkte efter brænding. Det er ikke nødvendig at køre det gennem et computerprogram.
michael30 spørger slet ikke til MPEG4 optager, blot en hvor han kan optage både på Harddisk og DVD-brænder. Syntes du ikke det er på tide at han selv "blander" sig?
TAk! Jeg var ikke klar over at den stadig kan fåes fra ny!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-11 09:51

Citat
blot en hvor han kan optage både på Harddisk og DVD-brænder.

Dem findes der 100vis af, men de kan jo snart ikke bruges til noget mere...... (udover at se film )

Det der kunne være "lækkert" ville være en optager med mpeg4 tuner (DVB-C og DVB-T og DVB-S) hvor tunerdelen fungerede på både harddisk og brænder - men det er som sagt et "lovspørgsmål" og kommer næppe på markedet til det europæiske mpeg4 signal......

Som sagt kan det hele omgåes via komputer - men sådan er det jo med alting....

Denne f.eks. kan arbejde med streamede digitalfiler af ALLE SLAGS

https://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=7e43c9d9f9efd155b9b478350e7c0ad7&nav=products/dvr-studio-hd-2

Så hvis spørger virkelig er interesseret, må han jo komme på banen

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-11 10:17

Bortset fra at denne ikke har en DVD-brænder, så er den sikkert fin. DVB-T2 fremtidssikret. Rygterne siger at Boxer vil gå over til DVB-T2 format om nogle år.
http://www.bilka.dk/Elektronik/DVD_og_Bluray/Harddisk-optagere/Samsung-3D-BlurayHDD-optager-BDD8200N--01607000100(Purchase_Other_DS)

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 25-07-11 07:37

Hej Refi og Grow

Så er jeg på banen.

Det jeg søger er det som jeg har beskrevet og Refi jeg har ikke skrevet at den skulle kunne optage med MPEG 4, for det ved jeg godt at der er nogle interesser som blokker mod at man kan gøre det.
Jeg har en gamle LG (jeg kan ikke lige huske nummeret på den), men den har en harddisk og dvdbrænder, dvs jeg kan optage på harddisk, optage på dvd og optage fra harddisk og over på en dvd, men selvfølgelig ikke på en gang.
Refi du spørger hvad det er jeg er interesseret i, og det er sådan en som den i afsnittet over som beskrevet.
Som en lille note kan det tilføjes at når man nu bor der hvor jeg gør, og har en antenneforening, som både sender ud i digital og analog, så har det ikke den store betydning med det MPEG 4 signal, da man så kan optage fra der analog signal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-11 07:58

Citat
Som en lille note kan det tilføjes at når man nu bor der hvor jeg gør, og har en antenneforening, som både sender ud i digital og analog

Det bliver de garanteret IKKE ved med - så tjek lige det først....

Hvis kravet "kun" er optagelse fra det analoge signal, er denne udmærket - den kan det du søger..

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/samsung_dvd-hr775a-14181558?utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Samsung%20DVD-HR775A

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-11 07:59

PS...

Den kan købes med forskellige størrelser harddisk (prisen naturligvis derefter)

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 10-08-11 07:24

Tak for svaret grow.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 10-08-11 16:16

Selv tak michael30. Håber du finder noget der kan bruges.