/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook på flere pc'er
Fra : kondivand
Vist : 634 gange
50 point
Dato : 20-07-11 21:40

Jeg har lige købt en ekstra computer. På alle mine computere har jeg outlook installeret. Hvis jeg modtager en mail på en af computerne betyder det så, at den ikke også hentes ned via en af de andre computere ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-07-11 21:48

Kommer jo ganske an på hvordan du har sat e-mail modtagelsen op...

Du bestemmer jo selv hvilken computer der skal modtage hvilke adresser...

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 35 point
Dato : 20-07-11 21:49

Nej, du kan sætte den op til at den skal gemme meddelelser på serveren - mine er sat op til at de bliver slettet fra serveren, hvis jeg sletter meddelelserne - ellers skal du huske at gå ind i din webmail og slette derfra, da de ellers fylder for meget i din kapacitet.

Åbn Outlook - Funktioner - Kontoindstillinger - Rediger - Flere Indstillinger - Avanceret - Levering

Jeg modtager mails på 2 computere og min mobiltelefon

Clou

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-07-11 21:52

Du får kun noget forevirret vrøvl af at tage mail ned på flere forskellige maskiner.

Hold al mail på en maskine, som du bruger dagligt.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 20-07-11 22:07

jeg vil stadig modtage mail og gemme dem på den pc, hvor jeg plejer. Men hvis jeg kan tjekke dem fra en andne computer, som jeg tjekker på vej hjem fra arbejde, så kan jeg måske spare tid ved ikke også at skulle tjekke dem på den computer, hvor jeg altid har modtaget mails.

Jeg vil bare være sikker på, at det at jeg ser malien på en computer ikke betyder, at samme mail ikke også vises på den anden computer.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 20-07-11 22:16
Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 20-07-11 22:38

Hvis jeg f.eks. modtager og gemmer på en stationær, men gerne vil have muligheden for at læse fra en bærbar, så ser jeg følgende udfordringer:

1. Hvis jeg vil kunne læse fra den bærbare uanset om mailen først er læst fra den stationære, så skal jeg på den stationære bede om, at mailen først slettes fra serven efter en periode. På den bærbare skal den gemme en kopi på serveren. Ulempen er, at hvis jeg tager på en længere ferie uden at tjekke mailene, så vil de automatisk blive slettet fra serveren efter en periode. Jeg kan ikke bare skrive en meget lang periode, da jeg så vil overskride tilladte mængde mails på serveren. På den anden side så ligger de jo på den bærbare, hvis jeg blot tjekker mailene inden for den periode, der går til de slettes fra serveren - og så kan de altid sendes tilbage til den stationære når ferien er forbi.

2. Alternativt så kan jeg kun læse på den bærbare, hvis de ikke først er læst på den stationære. Ulempen er, at så skal jeg alligevel tjekke mails på den stationære for at sikre mig, at jeg ikke er gået glipe af nogen på den bærbare.

Jeg er mest til den første løsning.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-07-11 04:05

Hvis du opsætter din mail som Imap istedet for POP så har du et bedre overblik, mails vil fremstå som læst på alle computere hvis du har læst den på en, og sendt post vil ligge i mappen på alle computere..og så fremdeles

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 21-07-11 20:15

Kan du fortælle lidt mere om Imap ?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 22-07-11 13:45

[CODE][Kan du fortælle lidt mere om Imap ?

/CODE]

Det er ikke alle udbydere der tillader imap. Det er også mest normalt når man har eget domæne "webhotel" ikke en standard forbindelse hvor mail er tilbudt via abbonoment, hvilket tyder på da du har begrænset plads til mail, eget web hotel kan man hos de fleste bruge hele kapacitet som mail server og uanede konti, og andre max. 10 MB på alle konti.

Tror din løsning er webmail til at sortere og så hente de mails du vil gemme, videre send dem du har gemt når du kommer hjem og hent dem så på den stationære, evt lav en gmail til at videre send dem til

Gmail: E-mail fra Google
mail.google.com/mail?hl=da - CachedLignende
7+ GB lagerplads, mindre spam og mobil adgang. Gmail er e-mail, der er intuitiv, effektiv og nyttig. Og muligvis endnu sjovere.

tror dette kan afdække dit behov, selvom det ikke er nemmeste løsning

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 22-07-11 22:27

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-07-11 16:59

Velbekomme kondivand - HUSK du skal udføre det på begge computere for at det virker!

Clou