/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 PC'er - 1 skærm
Fra : marcussen1
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 19-07-11 16:34

Er der nogen, der kender en hardware, der kan koble 2 stationære PC'er på samme skærm? Jeg har sådan en, måske 6-8 år gammel og kæmpe stor. Jeg ville gerne have en, der ikke fylder for meget.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-11 16:36
Kommentar
Fra : dbl

Dato : 19-07-11 17:39

Jeg ville nogel vælge noget i stil med http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=356196 fremfor den "peet49" linker til. Da den han linker til, kræver to mus og to keyboards. Men med den fra komplett.dk, der kan du nøjes med en mus, et keyboard og en skærm.
Jeg siger ikke at det lige skal være den, men jeg vil anbefale noget i den stil (KVM Switch).

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-07-11 17:53

En sådan switch findes i mange udgaver, til forskellig pris.
Du kan sikkert nøjes med en 2 ports, men findes også i 4 og flere.
Nogle af dem, har kun tilslutning for skærm, mus og keyboard, medens andre også har USB port.
Skiftet mellem de tilsluttede PC'er, klares på tasteturet. Her er fremgangsmåden lidt forskellig fra det ene mærke til det andet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-11 18:16

Det kaldes en KVM switch og jeg sidder lige nu ved en computer som deler skærm, tastatur og mus med en anden computer, et tryk på en knap så skifter jeg:
http://www.computersalg.dk/produkt/119798/2
min er til PS2 mus og tastatur men ellers magen til

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 19-07-11 18:26

jeg har en kvm svitch tk-207 hvor jeg kan sætte 2 pc`sammen med 1 skærm og 2 stk usb indgange på samme tid og skifte mellem to pc`er , jeg har så et tastatur og mus der køre på en port og den sidste port bruger jeg til evn. usb stik .
mvh. hardy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-11 18:28

Nu skal du ikke uden videre tage mit link gode varer, jeg kan ikke få øje på den switch også deler skærm eller det kun er tastatur og mus, min var meget billig købt ved THansen men de fører den ikke mere

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 19-07-11 19:08

severino......
er det sådan, at du har et link, jeg har nemlig brug for flere USB-porte?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-07-11 21:32
Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 19-07-11 21:47

Tak for svaret o.v.n..
Tak til o.v.n., den ligner lige den jeg skal bruge.
Også tak til peet49 og severino

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-11 23:26

Tak jeg håber du får valgt rigtig, ellers kan jeg fortælle at hos Computersalg er der ikke noget bøvl med at byttet