/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvad skal hun gøre.
Fra : piaskov
Vist : 1195 gange
200 point
Dato : 18-07-11 20:33

Hej alle.
Jeg er blevet kontaktet af en af vores venner og har lovet at spørge om gode råd i dette tilfælde.

Sagen er den at hun og manden har været på camping i nordsjælland . De har været på den samme plads 2 gange og begge gange har campingfatter været meget uforskammet over for hende og andre deroppe.
Hun har klaget til DCU og fået en meget uartig personlig mail tilbage fra direktøren selv hvor han påstår at hun har været højtråbende , uforskammet ...talt nedladende til andre samt været temmelig beruset

Alt dette har absolut INTET på sig og direktøren for DCU har IKKE oplevet det men har fået det fortalt af campingfatter på stedet.
Hun har fået personlige mail fra andre campister der har oplevet det samme men de tør IKKE stå frem af frygt for reprissalier fra DCU .

For det første er det hendes mand der har klaget til campingfatter over nogle forhold som ikke var i orden på stedet...ikke hende.
Hun har aldrig været fuld og har ikke talt nedladende til nogen.

Hun er naturligvis meget rystet over den mail og føler sig groft forulempet.
Hvad pokker skal hun gøre ??
Hun vil gerne ha' en undskyldning fra campingfatter og en undskyldning fra DCU's direktør idet hun og manden selv mener at det er injurier af værste karat.
Hvordan griber de det an på en sober måde??

Jeg syntes den er lidt svær og aner ikke havd jeg skal råde hende til

Gode råd modtages med kyshånd af hende.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 18-07-11 20:51

For det første ville jeg droppe denne campingpladsen for altid. Fortalt vidt og bredt om hvilke forhold der er der .
Nu er det jo ikke så enkelt for mig ,og andre her at give råd da vi kun kender den ene version af sagen.
Ikke misforstå mig på den?!
Men hvis det er som du fortæller ,synes jeg det er forkasteligt at en direktør "nedlader " sig til at komme med en sådan udtalelse ,uden at have hørt begges + evt. vidners udsagn.
Men mit råd er : boycott pladsen gå evt. til en avis med historiren og se om de vil tage den op...
Det bliver nok svært at få en formel undskyldning fra "fatter " og direktør nu..
Håber det løser sig
mvh
sverola

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-11 20:54

Jeg ville også droppe den plads. Og så ville jeg kontakte Ekstrabladet, måske mangler de en saftig historie.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 20:56

Citat
Men hvis det er som du fortæller ,synes jeg det er forkasteligt at en direktør "nedlader " sig til at komme med en sådan udtalelse ,uden at have hørt begges + evt. vidners udsagn.

Det er så også mit synspunkt og jeg forstå skisme godt hun/de er rystet.
Og med hensyn til den plads kommer de der aldrig mere...det har de sagt så det kunne forstås.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 20:57

Citat
Og så ville jeg kontakte Ekstrabladet,

Det har jeg foreslået dem men det vil de dog ikke.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-07-11 21:05

Citat
Hun har fået personlige mail fra andre campister der har oplevet det samme men de tør IKKE stå frem af frygt for reprissalier fra DCU .

Hvor er det typisk, at man godt vil bakke op, og svine nogen til anonymt, men når det kommer til at stå frem, så kommer der en eller anden lam undskyldning. Hvilke repressalier skulle det være, at de pågældende er bange for?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 21:10

Citat
Hvilke repressalier skulle det være, at de pågældende er bange for?

Ja jeg ved det ikke og syntes selv det er en tarvelig opførsel af dem

Jeg aner ikke om de er bange for at blive smidt på porten hos DCU...aner ikke om de kan gøre sådan noget

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-11 21:25

Jeg synes det er lidt latterligt at de finder sig i den behandling.
DCU er vel meget mere end én dum direktør som tror han kan gøre og sige hvad han har lyst til!

Op på barrikaden og kræv din ret... færdig arbejde!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 21:42

Citat
Op på barrikaden og kræv din ret... færdig arbejde!

Og HVOR skal hun kræve sin ret henne ??
DCU vil ikke tale med dem .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-11 21:43

Er det mon den plads ikke så langt fra ganløse / lynge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-07-11 21:44

hvis de insisterer på at komme på pladsen i fremtiden også, kan man ikke hjælpe dem. så beder de jo om at få ubehagelige oplevelser.
kan man ikke lide lugten i bageriet, må man fortrække til et andet sted.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 21:47

Citat
Er det mon den plads ikke så langt fra ganløse / lynge

Hvad hedder den plads Eyvind.

Citat
hvis de insisterer på at komme på pladsen i fremtiden også, kan man ikke hjælpe dem. så beder de jo om at få ubehagelige oplevelser.

Det kan du være HELT rolig for de ikke gør...de har sagt de ALDRIG sætter deres ben der mere.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-07-11 21:47

Hvis dine bekendte alligevel har besluttet at de aldrig vil vise det pågældende sted igen, så forstår jeg ikke deres modvilje vedrørende at gå til medierne?

Havde det været mig, så gjorde jeg det - og jeg ville ikke en gang betænke mig på, at offentliggøre de andre campisters e-mails (uden at afsløre deres identitet) til Ekstra Bladet. Sådan en campist boss skal da bare udstilles.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 21:50

@Eyvind...jeg har googlet ganløse...nej det er ikke der oppe.
Den ligger ved Nyk. Sj.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-11 21:56

Beskrivelsen af campingpladsen passer ellers meget godt...................for nogle år siden.
Der var mange fastliggere som flyttede, og jeg kender en af dem.
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=undineg%C3%A5rdens+camping&aq=1&aqi=g8g-s1g1&aql=&oq=undine

Men hvordan den er nu ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 21:59

Det er IKKE den Eyvind...det er en af DCU's egne pladser ved Nyk. Sj.
Mener den hedder Rørvig camping.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-11 22:01

Ok

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-07-11 22:04

Citat
Mener den hedder Rørvig camping.

Jeg googlede lige, og fandt noget interessant. Det lader til at der er kommet ny lejrchef, og at han ikke finder sig i "sutterne" (hvad det end så skal betyde) hahahaha

http://www.dcu.dk/forum/campingidanmark/campingroervigstrand/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 23:14

Citat
Det lader til at der er kommet ny lejrchef,

Ja det ved jeg så godt ...for i den mail hun havde fået brugte de det som undskyldning ...at pladsen var under opbygning.

Ydermere havde han været mega ulækker ...både i sit tøj og med sin hygiene af sig selv.
Om morgenen da hun havde hentet brød havde han åbenbart ikke fået rent tøj på og da slet ikke været i bad kunne hun se.
De købte så intet der mere men hentede i byen.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-07-11 23:42

Citat
Og HVOR skal hun kræve sin ret henne ??
DCU vil ikke tale med dem .

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-11 04:17

Hvis flere af Jer forurettede er medlem af FDM kan de måske gøre noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-11 08:17

Hvorfor frygte at blive smidt på porten af DCU?? Så store fordele er der nu heller ikke ved at være medlem, og hvis de så heller ikke kan bakke en op når man har brug for dem, så ville jeg blæse DCU en lang march

Man kan jo sagtens camperer på en DCU plads uden at være medlem

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-07-11 09:01

For mig lyder det som om "noget ikke hænger sammen". Vi er medlem af såvel DCU som FDM. Er du medlem af DCU kan du udemærket skrive et indlæg under "FORUM". Du vil givet vis blive bakket op af andre DCU medlemmer, som må have prøvet det samm om "godt & ondt"!e.

Hvorfor må vi ikke få af vide hvilken C-plads det er? Vi campister plejer ikke at holde os tilbage for at tale med hinanden om "godt & ondt"! Vi campister anbefaler - eller fraråder gerne.

Konkret ville jeg selv kontakte lejrchefen skriftligt, og efterfølgende kredsformanden. Problemer skal løses - ikke ties ihjel. At de "tør IKKE stå frem af frygt for reprissalier fra DCU"? Hvilke reprissalier skulle det være? De kunne jo også skrive eller ringe til DCUs formand Bjarne Jensen. Det er en medlemsorganisation, der ikke behandler sine medlemmer eller campister på den beskrevne måde.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-07-11 10:17

Kære Pia,
Min første tanke, da jeg havde læst dit spørgsmål, var: ”Det lyder ikke som om, du har en særlig diplomatisk veninde”. Du ved, man siger: ”der opstår sjældent røg, uden at der også er en brand”
Jeg ved jo ikke, hvor godt du kender din veninde, men hvis du kender hende rigtig godt, så synes jeg, du skal udfordre hende på, om hun kommer i konflikt med andre mennesker? Om hun har en ”skarp tunge”? Om hun kan føle sig ”misforstået”? Etc. De bedste venner er jo ikke altid dem, der siger: ”Ih, hvor har du ret”, eller ”han er da også dum”. De bedste venner kan også ind imellem hjælpe os til at se, de fejl og mangler, vi ikke altid selv ser.
Hvad tænker du selv? Er hun en frimodig dame, der siger sin mening? Kan hun blive lidt for overvældende? Kan hun ind imellem synes, at hun selv er lidt bedre end andre? Kan hun finde på at råbe højt? Har hun et grimt sprog? Du ved: ”Nu ska’ vi sgu lige ha’ en bajer, ”Børge?”, sæt nu lige røven i sædet” eller den slags?
Du har, som jeg forstår dig, ikke selv været til stede under episoden, så det er altid svært at bedømme, når man ikke har oplevet det. Men ønsker hun virkelig at forblive i DCU, så synes jeg, du skal fortælle hende, at hun skal holde sig fra den campingplads. Den lever tilsyneladende ikke op til hendes og mandens forventninger alligevel. Og så kunne hun jo skrive til DCU, at hun beklager episoden. At hun stadig synes, hun er behandlet forkert, men at HUN i hvert fald ikke havde til hensigt at lave ballade, så hvis det er blevet oplevet sådant, så beklager hun dette.
Hvis du kender DCU godt, så kunne du måske lægge et ord ind for hende? Har hun ret i, at DCU direktøren er så uprofessionel, som du skriver? Det er i hvert fald ikke det billede, jeg har af DCU, men jeg kender heller ikke meget til dem, skal jeg så sige.
Du skriver, at hun gerne vil have en undskyldning?
Puha, der er mange, jeg gerne vil have en undskyldning fra. Men her i livet er der to sider af sagen, og undskyldninger er, efter min mening, noget vi giver, ikke noget vi kan forvente at få.
Jeg håber, du kan hjælpe dine gode venner. Hvis du camperer med dem en dag, så prøv at lægge mærke til om din veninde kommer på kant med folk, og så hjælp hende med at rette op. Vi har det sjovere, når vi kan omgås i en god tone.
Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-11 11:12

Citat
Hvorfor må vi ikke få af vide hvilken C-plads det er?

Det er jo skrevet at det var på Rørvig camping
Citat
Vi er medlem af såvel DCU som FDM. Er du medlem af DCU kan du udemærket skrive et indlæg under "FORUM". Du vil givet vis blive bakket op af andre DCU medlemmer, som må have prøvet det samm om "godt & ondt"!e.

Det var oprettet en tråd om emnet på DCU's side "Forum". Men den blev slettet fra DCU's side da de tilsyneladende ikke tåler kritik.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-11 11:15

Citat
Og så kunne hun jo skrive til DCU, at hun beklager episoden. At hun stadig synes, hun er behandlet forkert,

Der har været mailudveksling mellem Søren dahlin og hende...men Søren kan jo ikke se ud over sin egen næsetip når det gælder egne pladser.
Han har jo netop sendt hende en personlig mail hvor han svinede hende til...vel at mærke UDEN de kender hinanden

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-07-11 12:06

Citat
men Søren kan jo ikke se ud over sin egen næsetip når det gælder egne pladser

okay, det lyder som om, du kender ham godt?
Kan du måske være diplomaten, der mægler mellem ham og hende?

Lyder for mig, som om hun kører frem med skarpt skyts, og så svarer han hende i en grim tone også. Da du jo nok ikke kan hjælpe ham til et forlig, så kan du måske i højere grad hjælpe din veninde? Hvis altså hun rent faktisk ønsker en løsning? Eller vil hun i virkeligheden bare have luft hos dig? Ved at beklage sig til dig?

Gå diplomatisk til værks, Pia, eller vælg at blande dig uden om, så må din veninde klare sig selv og holde sig væk fra Rørvig Camping.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-11 13:03

Citat
okay, det lyder som om, du kender ham godt?

Nej det gør jeg så ikke.

Citat
Lyder for mig, som om hun kører frem med skarpt skyts, og så svarer han hende i en grim tone også.

Det har hun så IKKE gjort...det var hendes mand der blev gal...det husker campingfatter så bare ikke ..han skulle åbenbart bar forsvarer sig over for DCU.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-07-11 13:59

Hmm, Pia.... Da jeg læste dit sidste indlæg her, så syntes jeg, det virkede som om, DU er virkelig harm, og så fik jeg tanken om, at denne historie faktisk er din egen? Jeg søgte lidt på nettet, og så fandt jeg dette link:

http://www.dcu.dk/forum/campingidanmark/campingfattersorderlov/

Hvorfor ikke bare spørge åbent? Sig: "Jeg er kommet i klemme, hjælp mig...?" Hvorfor sådan en historie om en veninde...?

Hvis jeg tager fejl, så beklager jeg, Pia, og så får du en undskyldning fra mig. Men hvis det virkelig er din egen historie, så synes, jeg stadig, du skulle bremse op og tage konsekvensen. Sig: Jeg beklager det skete, men nu lægger vi låg på historien og kommer videre i livet.
Jeg vil ønske dig det bedste med denne historie og bare håbe, at du har fået luft for din harme, og nu kan komme videre.
De bedste hilsner fra Provence

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 19-07-11 14:34

Citat
Hun er naturligvis meget rystet over den mail og føler sig groft forulempet.
Hvad pokker skal hun gøre ??
Hun vil gerne ha' en undskyldning fra campingfatter og en undskyldning fra DCU's direktør idet hun og manden selv mener at det er injurier af værste karat.

Da du har stillet spørgsmålet i kategorien jura, og nævner at både veninden og manden anser det som "injurier af værste karakter"kan jeg kun gå ud fra, at de faktisk overvejer at rejse en injuriesag.

Personligt er jeg af den opfattelse, at man skal vælge sine kampe med omhu, og jo mere du har oplyst vedrørende "sagen", jo mere overbevist bliver jeg om, at en advokat vil vurdere "sagen" som det rene spild af tid.

Overvejer dine bekendte alligevel en injuriesag, så skal du fortælle dem, at det i praksis er uhyre svært at vinde sådanne sager.

Med hensyn til det strafretlige aspekt i en injuriesag (Straffeloven §267), så kræves det, at den/de fornærmende udtalelse(r) er fremsat med det formål at nedsætte din venindes agtelse hos medborgerne. Her hjælper det ligesom ikke, at din veninde finder den pågældende e-mail uartig. Anvendelse af§ 267 kan ikke komme på tale.

Med hensyn til en eventuel tort erstatning efter erstatningsansvarslovens §26, så kræves det at "offeret" skal være blevet unødvendigt ydmyget (æresfornærmelse), og det tror jeg ikke en dommer vil vurdere er sket i en lukket mail korrespondance.

Citat
Ydermere havde han været mega ulækker ...både i sit tøj og med sin hygiene af sig selv.
Om morgenen da hun havde hentet brød havde han åbenbart ikke fået rent tøj på og da slet ikke været i bad kunne hun se.

I ovenstående er der til gengæld grundlag for en injuriesag. Både Campingpladsen navn og beliggenhed er oplyst, og fornærmelserne er fremsat med det formål at nedsætte lejrchefens agtelse hos medborgerne.

Måske din veninde lige skal tænke over det?

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-11 15:16

Tak for svaret webm.
Og det er så det hun gør.