/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Den søde ventetid
Fra : o.v.n.
Vist : 1424 gange
100 point
Dato : 16-07-11 21:40

Datoen er sat til den 2. august og der synes meget lang tid til lige nu, når vi kommer til datoen er tiden sikkert fløjet afsted, jeg har lige fået ferie men det bliver ikke ren afslapning, der er også min fødselsdag som skal forberedes, husk min alder og datoen må ikke nævnes og gør i det alligevel så bliver den som skriver min alder blacklistet for ever
Skal der være et spørgsmål så må det være: Hvor lang tid i forvejen bør jeg sende indbydelser ud?
Jeg har ladet sive til mange af de som bliver inviterede at de skal holde datoen fri.
I behøver ikke svare på selve spørgsmålet men kan skrive lige hvad i har lyst, til, for eksempel om den søde ventetid, eller hvad i foretager jer i ferien?
For mig kom det lige pludselig uden nedtrapning, den ene uge var der over 50 timer på jobbet og de 3 næste uger har jeg fri

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-07-11 22:26

Tillykke med den snarlige fødselsdag

Du kan godt få sendt de invitationener ud i morgen - du er temmelig sent ude vil jeg sige, det er jo som du selv skriver i feriesæsonen, og folk skulle måske have ændret noget ellers planlagt fordi de hellere ville fejre dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-07-11 22:29

Når jeg ser rundt på google, er der flere der inviterer 3-4 mdr i forvejen, det er måske lidt vel rigelig tid, men hvis nu nogle skal overnatte, have dyr passet mm, så er det måske rimelig nok?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-11 22:32

Ja ja men det er altså ikke til den 2. august som der skal inviteres til, det er der den søde ventetid udløber, fødselsdagen er langt senere men der er godt nok ikke 3-4 måneder til

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-07-11 23:08

Du har jo adviseret dem der skal med til fødselsdagen, så de er "advaret". Så ca 1 måned før datoen skulle være meget rimeligt.

Tillykke med fødselsdagen, i øvrigt dagen efter undertegnedes egen fødselsdag...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-07-11 23:12

Citat
Hvor lang tid i forvejen bør jeg sende indbydelser ud?

Jeg har lige fået invitation til barnedåb, som er den 21 . august, og jeg synes lige det var lidt sent, da jeg skal have passet dyrene.
Desuden er jeg nødt til at holde fri om mandagen, så alt i alt- vil jeg sige at 5-6 uger før er passende :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-07-11 23:22

Citat
husk min alder og datoen må ikke nævnes

Hva' pokker, du plejer da at få en føs'dagstråd på kandu, men oki, i år skal jeg nok glemme den, gider da ikke at du skal blive tøsefornærmet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-07-11 23:24

Citat
husk min alder og datoen må ikke nævnes og gør i det alligevel så bliver den som skriver min alder blacklistet for ever

uha uha- sikke en trussel

hvad kan det mon være ? hvornår kan det mon være ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-07-11 23:25

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-11 00:07

Mig tøsefornærmet nej du det er noget helt andet som er på spil gider bare ikke at alle gætter hvad den søde ventetid er for en størrelse, jeg kan godt afsløre at det ikke er min egen fødselsdag jeg er så spændt på

Kommentar
Fra : webm

Dato : 17-07-11 07:43

Jamen det er da enormt SPÆNDENDE (for dig) og enormt INTERESSANT (for dig) håber da du går og hygger dig gevaldig med det - kan du nu have en god GÅDEFULD sommer...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-11 07:54

Skal da nok lade være med at nævne at det er 70 du bliver d.27

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-11 08:03

På en onsdag ???

Du kan jo servere kaffe og stærkere tilbehør 06:30-08:00 og så party om aftenen.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 17-07-11 08:35

" Den søde ventetid" plejer som regl at have noget med babyforøgelse , men er da lidt i tvivl, når ingen må nævne din alder

Susanne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-11 08:43

Tillykke med dit snarlige oldebarn.

Så for s.................. nu bliver jeg nok blacklistet i al evighed.

Ps. Her skinner solen, men det kan ikke ses for alle de skyer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-11 09:10

Kan i ikke lide gætterier? nå så må jeg hellere afsløre at vi skal have en lille ny omkring den 2. august

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-11 09:37

Tjaaa... opvaskemaskinen burde være leveret inden

Kalv, hvalp, killing ... eller en form for maskine, tror næsten det må være en maskine, det med dyrebørn er vist ikke noget en af hankøn sådan ser frem til

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 09:58

Citat
Kan i ikke lide gætterier? nå så må jeg hellere afsløre at vi skal have en lille ny omkring den 2. august

Nu er jeg lige kommet på.... men utroligt at der skal en Thybo 2. til at finde løsningen,på denne gåde.
Jeg synes da det er så indlysende,så logisk,at der kun kan være eet svar på spørgsmålet.Den ligger da lige til højrebenet.Svaret er nemlig en (lille) B I L.

Toyota Aygo,Peogeot 107 eller Citroen C1.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-11 10:01

Mosebaek, den tror jeg desværre ikke på - o.v.n fik ny bil, for vist nok to år siden, den skulle da gerne være "kørende" endnu

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 10:06

Citat
Mosebaek, den tror jeg desværre ikke på - o.v.n fik ny bil, for vist nok to år siden, den skulle da gerne være "kørende" endnu

Jamen,det passer jo som fod i hose: De velhavende skifter bil hveranden år.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-11 10:35

Citat
De velhavende skifter bil hveranden år.
ja de rige har mange glæder og de fattige har mange børn, ingen af udsagnene passer så mig, jeg har ikke mange børn og jeg er ikke velhavende men stenrig oversat til at der utallige sten som skal samles på mine marker hvert år
men det er ganske vist at vi skal have en lille ny hundehvalp og den er klar til at komme hjemmefra den 2. august, vi mistede vores gamle hund for 2 uger siden ret pludselig blev den syg, efter besøg hos flere dyrlægeklinikker døde hunden pludselig natten efter den sidste undersøgelse, dyrlægen ringede dagen efter og sagde at nu er der fremskridt, blodprocenten var igen oppe på normal og hun blev ret overrasket da vi sagde at patienten var død uden at det nogensinde blev opklaret hvad hunden egentlig fejlede, det er altså ikke til at undvære en hund, hver gang jeg drejer op ad indkørslen mangler jeg den glade velkomst, hver dag var det som om jeg havde været væk i flere uger, så jeg vælger at se bort fra at det ikke er mandigt at glæde sig til en ny hundehvalp :
http://www.hvalpelisten.net/hundeprodukter/3025-labrador-hvalpe.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-11 10:54

Jamen det var da en meget sørgelig historie

http://fatpita.net/?i=5407

Dejligt at du kan se frem til en lille ny (han eller tæve), hvor ser den sød ud

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 11:06

Citat
ingen af udsagnene passer så mig

jaja.... det ka`jo ikke være li`e godt hvergang.....men jeg vil påstå,at det var godt forsøgt.

Ellers tillykke med familieforøgelsen.Man skal da være en skarn,hvis man ikke kan li`e sådan en lille "baby".
Selv har jeg aldrig haft hund.Det er udelukkende fordi,vi bor i et parcelhus kvarter.Og dermed problemer med bæ`erne.Men boede vi på landet,havde vi også hund.Helt sikkert.

Vidste du at en hund kan græde?
For mange år siden,havde mine forældre et lille sort "kryds".Halv Dværgpinscher,halv Foxterrier.
Den havde et temperament,så de store hunde fik kuldegysninger. Men var samtidig sygelig kælen.

Hvis "de gamle",skulle i byen,og den opdagede de var ved at skifte tøj,satte den sig demonstrativ med ryggen til,mens tårerne trillede ned,på hver side af den lille sorte snude.... akja.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-11 11:15

Mosebaek

Uh det må have været svært at gå fra en hund der ligefrem græder med tårer??

Min første hund tog jeg i at spille komedie... han haltede når jeg så ham gå, og straks blev jeg selvfølgelig urolig, tjekkede og dobbet tjekkede, og skulle lige til at aflyse, indtil jeg ved et tilfælde så at han altså ikke haltede da jeg stod med ryggen til ham, og kunne følge hans gang i spejlet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 11:22

Citat
Min første hund tog jeg i at spille komedie...

Ja,de er ikke dumme,de kære væsener.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-11 14:30

o.v.n. Skal være bedstefar.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 15:23

Citat
nå så må jeg hellere afsløre at vi skal have en lille ny omkring den 2

ØVVV jeg skulle da lige til at gætte på at Preben skulle være far igen igen...men han er vel smidt i fryseren til den næste store dag ??
Hvornår den så er

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 15:26

Citat
Hvornår den så er

Skal nok holde kaje.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-07-11 16:56

Jeg er helt enig o.v.n., en hund må man ha'.

Tillykke med den forestående familieforøgelse.

Og man skulle da være et gevaldigt skarn, om ikke man blev blød når man så en lille ny hvalp.

Jeg er nu på min 3. hund, han var ikke hvalp da jeg overtog ham, men hold op hvor er han bare dejlig, han bli' svær at erstatte når den dag kommer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 16:57

Citat
o.v.n. Skal være bedstefar.

???????????????????????????????

Citat
ØVVV jeg skulle da lige til at gætte på at Preben skulle være far igen igen...men han er vel smidt i fryseren til den næste store dag ??

???????????????????????????????

Det komma da helle et mæ ve.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 17:03

Citat
Det komma da helle et mæ ve.

Nemlig så

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-11 17:39

Faktisk blev Preben far til tvillinger for en uge siden og han lever skam i bedste velgåendeog skal være far til X antal små til næste år også, om lidt går jeg på marktur og så kan i få et billede af både tvillingerne (hvis jeg er heldig) og faderen, her behøver jeg ikke være heldig jeg kan næsten ikke gå uden han træder skoene af mig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 18:10

Citat
Faktisk blev Preben far til tvillinger for en uge siden

Så er jeg mere rolig o.v.n..
Du havde ellers truet med at slagteren var på vej...havde glædet mig til en bagfjerding

Nå pyt...må så klare mig uden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-11 18:49

Pu ha for nogle grimme oplevelser jeg har haft tæt inde på livet

Min datter og svigersøn skulle tage på ferie i går, så vores yngste søn ankom fredag for lige at blive sat ind i hunde/kanin/hus situationen.

I går morges gør hundene som gale, og de unge bliver vækket og kikker ud, der var fadme en ung fyr få vej væk med deres trillebør fyldt med drikkevare.

De skynder sig i tøjet og får løbet ham op... trillebør med indhold er væk, men min datter forlanger at få talt med hans forældre - dem påstår han så er på ferie i Australien, han siger så at han bor hos sin onkel imens, datteren vil så gerne tale med den onkel, men så indrømmer han at onklen altså ikke bor i det hus han står ved, og forældrene er hjemme, men han vil ikke vise hvor han bor, nu får han så valgmuligheden for at finde hjem eller at der bliver ringet til politiet, af to onder vælger han så forældrene... de finder deres stjåle flasker (han havde fadme gjort klar til at komme retur, for andre flasker var pænt pakket ned), men trillebøren er væk, nå men forældrene lover at dække hvad der måtte mangle og de unge tager hjem for at sove lidt. Senere opdager de at tumpen også har ridset to biler med trillebøren, så langt så godt.

Tyveknægten var åbenbart ikke alene, men han var ene om at "låne" datterens ting, de øvrige har fjernet postkasser mm på deres vej. Da datter og svigersøn bor et lille sted går rygterne,og den ene der manglede en postkasse opsøger min datter idag, for at få adressen på knægten.

Men min datter var jo taget på ferie, og min søn tænkte ikke på at lukke stuen af for hundene da det ringer på døren.

Den lille hund spæner afsted, og den store bliver åbenbart så nysgerrig at han løber efter ---- og bliver påkørt.... hunden lå helt livløs i rabatten, bilen temmelig bulet, og vi venter på Falck, hvor er sådan en halv time meget meget lang når man venter. Falck siger det ser kritisk ud - det var vi nu heller ikke i tvivl om - han kommer til dyrlægen, som siger det sammen, vi sad og kunne ikke lige finde ud af om vi skulle kontakte datter og svigersøn, men vælger at se tiden an.

Vi blev sendt hjem fra dyrlægen, min krammebamse var for ustabil og var tæt på at gå i chock, så han kan ikke undersøges... tiden snegler sig af sted, og stadig skal skal ikke ringe til datteren.

Nu er vi blevet ringet op af dyrlægen, hunden er stabil ingen indre blødninger, de fleste blodprøver helt fine, bortset fra levertal der er så forhøjede at de ikke kan måles, men det behøver ikke betyde noget..... og sgu og fanden, hunden har stået op, det så ellers ud til at han var lam i bagkroppen

Hvor kan livet dog ændres både negativt og positivt på ingen tid.... og det ser ud til at vi kan hente krammebamsen til midnat, for dyrlægen siger det er bedst han sover hjemme i vante omgivelser - håber bare så meget at det holder og hun har ret.... og lige nu er det bare så godt at vi ikke ringede til datter og svigersøn, så de kan nyde deres ferie på Marielyst

Og det var mig, der synes det var en kedelig dag (pga regnen) hvor der ikke skete noget --- så meget behøver der altså heller ikke ske, det er lige i overkanten af hvad jeg kan holde til

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 19:53

Citat
Hvor kan livet dog ændres både negativt og positivt på ingen tid....

jeps...gu' ka' det så.
Vi har mistet Leif bror og en god ven på 3 dage...ingen af dem var syge .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-11 19:53

Citat
Og det var mig, der synes det var en kedelig dag (pga regnen) hvor der ikke skete noget
puha så meget behøver der altså ikke ske på en gang.
En kedelig dag? Her er der fuld nu, det regnede lidt i formiddags og jeg er glad for at høet kom i hus i torsdags uden at have fået en dråbe vand nå tilbage til markturen, jeg var så ikke heldig at træffe begge de små tvillinger men den tredie yngste blev pludselig sulten da jeg kom:
http://peecee.dk/upload/view/317754
Preben havde travlt med at indynde sig med damen i baggrunden og gad ikke snakke med mig, dog blev der lige tid til en mundfuld mad, elskoven skulle på billede syntes han:
http://peecee.dk/upload/view/317755
og så endelig kom den ene tvilling frem fra sit skjul, den holder sig tæt på moar og jeg kunne ikke komme tæt på, så billedet er med fuld zoom de står næsten 100 meter fra mig:
http://peecee.dk/upload/view/317756

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-11 20:01

Ups jeg byttede rundt på linkene, det er tvillingen der vises i det første link og tredie yngste vil have mad på det sidste link.
Det er nogle meget sørgelige oplevelser i har haft Piaskov og Nordsted1
husk at der altid er håb om at i morgen bliver alting meget bedre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 20:03

For hewlwd o.v.n
De kommer til at smage godt

Næææ hvor er de søde ...så længe de bliver i den størrelse.

Preben skal jeg skutte hen til...150 m. var rigeligt for mig .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 20:06

Citat
Ups jeg byttede rundt på linkene,

Har jeg opdaget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 20:54

Det er godtnok nogle dejlige dyr. Ham Preben der,er noget af en bamse. Den er stærk som en bjørn.
Jeg har faktisk lidt erfaring med dyr,magen til dine.

Konen og jeg hjælper nogle venner,en fire fem gange om året med dyrene.Når de skal læsses/køres på græs. Og hjem igen. Der imellem bliver de flyttet fra een mark,til en anden.Især tyre har vi respekt for.
Sidste sommer fandt vi på et nyt triks. En jersey tyr,(Ellers Hereford) skulle køres til en ny mark,for at gøre nogle kvier "gravide". Den brummede,og var noget olm.

Men så hentede vi en af kvierne,fra den anden mark.Kørte ind i folden,til tyren. Ned med bagsmækken. Tyren gloede lidt,så drønede den op i vognen til kvien. (Med fuld begejstring).
Vi lukkede lynhurtig bagsmækken igen. Og så ellers om på den anden mark,med begge.

M.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 20:58

Citat
Tyren gloede lidt,så drønede den op i vognen til kvien. (Med fuld begejstring).

Ka' lige se det for mig...i er skutte så dumme der oppe i Thy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 21:00

Det var dæleme da nogle barske oplevelser,både Nordsted1 og piaskov,har haft.

Man kan snart blive revet ud af sin trygge hverdag.

M.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-07-11 21:07

Citat
Man kan snart blive revet ud af sin trygge hverdag

Ja det må du nok sige.
Jeg ved skisme snart ikke om der er mere mellem himmel og jord end som så

Tilfældigheder er der nok af syntes jeg.
På vores (Leifs og min ) bryllupsdag for 3 år siden døde min mor ...og i år på samme dag døde Leifs bror
Sagde til Leif at jeg ville skilles...gider sq ikke holde bryllupsdag mere

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-07-11 21:13

Citat
Pu ha for nogle grimme oplevelser jeg har haft tæt inde på livet

Ja, det må jeg da nok sige, føj for en omgang.

Din datters hund har dels fået et ordentligt slag, så noget kan være kommet i klemme + at den havde fået et chok så det gjorde noget. Det er utroligt hvad de kan klare de små væsner.

For mange år siden havde jeg en dværgpinscher, en morgen, meget tidlig, vågnede jeg ved, at hun var urolig (sov selvfølgelig imors seng), jeg måtte tænde lyset for at se hvad der var galt.
Jeg blev noget chokeret, hun var lam i bagkroppen.

Jeg ringede til dyrlægen, som endnu ikke var stået op, han beordrede hende ind under dynen igen, så hun blev holdt varm, og man oplevede af og til, at en nerve kom i klemme, men at det kunne gå voer af sig selv igen.

Men hvem tror på det, når man står med en hund med lam bagkrop, ikke mig ihvertfald.

Men et par timer senere, da vækkeuret ringede, så var hunden fit for figth, fejlede ikke en skid.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-11 21:17

Citat
Ka' lige se det for mig...i er skutte så dumme der oppe i Thy.

Nejvel,Pia. I bund og grund,er jeg jo nok stadigvæk en bonderøv. Selvom det er mange år siden,jeg virkelig havde med kreaturer at gøre.
Men jeg husker stadigvæk,at dyr helst skal ta`s med list. Sådan en basse som Preben,kan man ikke stille noget op imod.Den er sin egen herre.

Derfor er det guld værd,at sådanne dyr "snakkes" med jævn tit. Så de ikke går i panik,når de skal indfanges. Dyr er nemlig ikke ondskabsfulde.Men de kan blive bange,og gå i panik. Og så bliver de farlige.

Men dette ved o.v.n. alt om. Og jeg tror han er enig med mig.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-11 21:20

Køer er bare sådan nogle hyggelige dyr, og nogle helt fantastiske store brune øjne

Som barn var jeg ofte sammen med køer, men jeg tror ikke jeg ville være helt tryg ved at gå ind på en mark idag, -jeg er kommet helt ud af træning -

For et par år siden, ville jeg så gerne haven en lille kalv gående ude i haven.... jeg havde også skaffet den, og aftalt at når den blev for stor kunne jeg afleverer den igen evt. bytte til en mindre model, men fadme om jeg måtte for manden, han mente det ville give fluer, og problemer med naboerne

Børnene kender min forkærlighed for køer, så jeg ved snart ikke hvor mange krammekøer jeg efterhånden har fået af dem, men det er rigeligt

Ååh hvor er ventetiden lang - suk -

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-11 05:12

Yes, så fik vi krammebamsen hjem igen, lidt vakkelvorn og træt.

Han skal til kontrol hos dyrlægen her til morgen, taget blodprøver mm. så vi kan se om leveren har det bedre. Vi fik købt noget foder der skulle være nænsomt for leveren - det var noget han kunne li.

Lykken for at få ham hjem igen, må næsten være lige så stor som at få en ny hvalp, så jeg kan levende sætte mig ind i, hvordan du må ha det o.v.n

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-07-11 10:15

Citat
Hvor kan livet dog ændres både negativt og positivt på ingen tid....

Så sandt såsandt.

Citat
Yes, så fik vi krammebamsen hjem igen, lidt vakkelvorn og træt.

Og denne gang,var det heldigvis positivt.Tillykke.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 10:38

Pas nu på med at kramme bamsen den er sikkert lidt øm endnu.
Bliv endelig ved, jeg følger med også selv om i ikke hører så meget fra mig, jeg er jo igang med planlægningen af en fest og der er lidt panik på lige nu, der hvor jeg håbede at kunne holde fest er alt optaget måske har i ret, de af jer som siger at jeg er for sent ude.
Jeg har lige bestemt at tråden er åben til jeg får hente den nye hundehvalp og jeg slutter af med et par billeder af den lille klumpe dumpe taget herhjemme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-11 13:07

man kan altså ikke lade være med at kramme bamsen efter sådan en omgang, jeg gør det lige så forsigtigt

Dyrlægetjekket gik godt, jeg ved snart ikke hvem der var mest glad idag, hund/dyrlæge eller os..

Det går fremad, men der blev ikke taget blodprøver idag alligevel, dyrlægen sagde at hun vidste at det ville være for tidligt at kunne bedømme hvordan leveren har det, så vi må krydse fingre til på onsdag,hvor hun så vil tage prøven... så han fik en cockail af smertestillende/noget til at tage hævelsen og så noget jeg ikke kan huske hvad var

Vil i se ham??

http://peecee.dk/upload/view/317857 ... tror han sidder og holder øje med om jeg er på vej

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-11 13:22

Citat
Det var dæleme da nogle barske oplevelser,både Nordsted1 og piaskov,har haft.

Ja, det må du nok sige.

Og så midt i den søde ventetid

Din hvalp ser sød ud o.v.n. går ud fra det er den lyse, som du skal have ? Samme farve som den gamle ?

@ Nordsted1, Synd for krammebamsen- han er nu dejlig.

@o.v.n Jeg troede du havde bestilt til din fødselsdag og at det var klappet og klart. Så må du købe en pavillion til haven, og få bestilt maden udefra. Måske der er nogle unge piger/drenge i nabolaget, der vil tjene en skilling på servering og oprydning.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 18:17

Citat
der hvor jeg håbede at kunne holde fest er alt optaget måske har i ret, de af jer som siger at jeg er for sent ude.

Ja du er meget sent ude o.v.n. . Men når det er sagt så tager du nogle presenninger og dækker hele gården af...så er den pot ude

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-07-11 20:02

Skøn vovse, Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-11 21:37

Citat
et par billeder af den lille klumpe dumpe taget herhjemme

Du kan da sagtens nå at besøge "barnet" inden den 2. så vi kan få et nyere billede

Kan du ikke købe et festtelt (evt. sælge det igen bagefter)

http://www.nettorvet.dk/vare/partytelt/5709236081924?kategorier=have%2Fpavilloner-og-havetelte

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-07-11 23:36

Uhuuuhhh, emil har glemt mig.....

Man vender ryggen til i to minutter, og fluks skal I rode jer ind i alt muligt - både godt skidt...

Håber, at det bliver en happy ending!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-11 22:12

o.v.n skal du slet ikke besøge "barnet" inden afhentning, så vi kan få et nyere billede??

Sidste opdate på indbrud og krammebamse.

Tyveknægten og hans far kom over til min datter og svigersøn idag, med en ny trillebør og en stor buket blomster, de fik besked på at de skulle få takseret skaderne på bilerne så skulle de nok betale regningen.. datteren fortalte så om det meget uheldige besøg af manden der manglede en postkasse (der hvor hundende løb ud), nååå sagde far'en så må vi da lige gå en runde hos de andre naboer, og Rasmus det lyder til at du skal til at arbejde noget mere, så du kan betale regningerne - jeg tager sgu hatten af for den far, det er da en god måde at lære knægte hva der er dit og mit.

Jeg har fulgt krammebamsen hele ugen, og det gik rask fremad, undtagen igår, der begyndte han at gå lidt skævt og peb da jeg krammede ham - og det var ikke skuespil fordi hans forældre kom hjem - så idag har han været til tjek igen... han ligger på grænsen til feber, så nu fik han en ny vacc.coctail, antibiotika, noget mod hævelser og smerter.... så nu skal det bare gå den rigtige vej igen, dyrlægen vil først tage en blodprøve for at se levertallene på torsdag, så indtil da skal han spise diætfoder - og det kan han ikke li' så det er noget af et cirkus at få ham til at spise

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-07-11 22:22

Citat
nååå sagde far'en så må vi da lige gå en runde hos de andre naboer, og Rasmus det lyder til at du skal til at arbejde noget mere, så du kan betale regningerne - jeg tager sgu hatten af for den far, det er da en god måde at lære knægte hva der er dit og mit.

Efter min mening den rigtige måde at gøre det på.

M.h.t. diætfoder.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad denne diæt går ud på, men de gange jeg har haft en hund der skulle have skånekost, som bl.a. omfatter kogte ris og kartoffelmos, da har jeg kommet lidt hønsebouillon ovenpå (pulver-kartoffelmos kan laves med hønsebouillon), og så er det gledet ned.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-11 22:34

Diæten går ud på at skåne leveren så meget som muligt efter påkørslen, hvor levertallene blev så høje at de er umålbare... han får tørfoder og noget dåsemad, dvs dåsemaden har vi leveret tilbage til dyrlægen, for han vil simpelthen ikke kendes ved den - han har muligvis også kvalme af sprøjterne siger dyrlægen - vi har aller nådigst fået lov at blande lidt leverpostej i tørkosten, men det er ikke meget han spiser... jeg vil forslå din løsning,så kan de snakke med dyrlægen om det hvis han ikke snart "spiser ordentligt" tak for ide med hønsebouillion

(de har i eftersamråd med dyrlægen prøvet at komme A38 på, men så slikker han kun det af, og bliver det blandet rigtigt i, så strejker han)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-07-11 00:38

Citat
vi har aller nådigst fået lov at blande lidt leverpostej i tørkosten, men det er ikke meget han spiser... jeg vil forslå din løsning,så kan de snakke med dyrlægen om det hvis han ikke snart "spiser ordentligt" tak for ide med hønsebouillion

Velbekomme.
Jeg kan dårligt forestille mig, at hønsebouillon kan være værre end leverpostej, som jo kan være hård ved en sart mave.
Men ja, snak med dyrlægen om det.

Lidt smøreost var måske også en mulighed.

Min vovse får dagligt noget der hedder Plaque-off, for ikke at få tandsten (og det virker), det blander jeg i lidt skinkeost eller rejeost, og vovse betragter det som en godbid.

Vi må jo lure dem af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-11 23:19

Citat
o.v.n skal du slet ikke besøge "barnet" inden afhentning, så vi kan få et nyere billede??
nej der er næsten 80 kilometer - hver vej, så jeg kan godt styre mig men glæder mig selvfølgelig til at få ham hjem.
Godt det går fremad med din krammebamse Nordsted1 den må vel tære på sulet indtil den bliver sulten og spiser diætmaden, ellers er den da for alvor syg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-11 23:30

Citat
nej der er næsten 80 kilometer - hver vej, så jeg kan godt styre mig

Det er nok en "drengeting" for vi piger ville garanteret ikke synes at 160 km er noget at snakke om, når det drejer sig om et nyt "barn"... har du fået lavet "børnesikringer" til ham... jeg kan varmt anbefale et stort bur han kan være i, når du ikke lige kan holde øje med ham... de hvalpe kan godt nok være meget kreative jeg kender flere hunde der er rigtig glade for at have sådan en "egen lejlighed"

Måske du skulle finde profilen -axelise- og læse hvad hendes Balder har lavet af narresteger

Krammebamsen - Milo - har overgivet sig lidt og spist idag, men han er sgutte glad for det foder... håber han snart kan komme på sin alm. mad og ikke midst at levertallene er på nedad gående

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-11 09:39

Citat
Måske du skulle finde profilen -axelise- og læse hvad hendes Baller har lavet af narresteger

Kunne være interessant at vide.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 09:41

Fy for en tastefejl ---- Balder skulle der selvfølgelig stå

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 09:42

Øv Mosebaek, din drillepind

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-11 10:01

Citat
Øv Mosebaek, din drillepind

Ja,undskyld Nordsted1.Jeg ku`altså ikke la`vær..... den lå lige til højrebenet.

Men ikke pænt at ændre i andres citater. Jeg ved det godt,men fristelsen var for stor.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 10:06

Det er helt i orden med lidt sjov, specielt i sådan et surt vejr

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 10:37

Så er det idag o.v.n bliver far.... hvor vi glæder os til at se billeder af "barnet"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-11 20:46

Lige hjemkommet med babyen man er vel lidt træt efter lang køretur (med køresyge og opkastning) men i morgen skal i se løjer kattene er meget interesserede :
http://peecee.dk/upload/view/320095 det vil vist vare et par dage inden Bonzo fylder hele kassen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 20:54

Dejligt billede

Tillykke med din nye hvalp- den ser bare så sød ud. Og tror du ikke du skal lægge en gammel dyne som kan fylde kurven lidt mere ud ? Den skal vel kunne putte sig.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 20:56

nåh nej

den får vel bare lov til at ligge i sofaen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-08-11 21:00

Han ser jo dejlig ud.

Og så har han endda fået en rigtig kurv, så han har noget at bruge de små bisser til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 21:13

STORT tillykke med Bonzo.... kramme, nusse, hvor er han altså bare dejlig og slet ikke til at stå for

Så skal du igang med "pottetræning" afgnavede bordben og hva' han ellers kan holde dig beskæftiget med.

Vores venner hentede deres hvalp i lørdags, de skulle helt fra Mors til Fredericia, der fik hunden også køresyge, og ikke nok med det, så blev den også dårlig af ormekuren som hun fik lige da de tog afsted fra kennelen, en rigtig dum start på sit nye hundeliv.... men heldigvis kom hun sig dagen efter, og har allerede lært sin nye "far" at ligge fladt på maven og snakke hundesprog

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 21:29

Citat
allerede lært sin nye "far" at ligge fladt på maven og snakke hundesprog

Måske vi kunne få video med den slags o.v.n. ? Det vil jeg glæde mig til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-11 21:46

Citat
Og så har han endda fået en rigtig kurv, så han har noget at bruge de små bisser til
sikke en fantasi i har det er en lydig hund som kun bider i de bideting vi har købt pottetræning jo tak tisseri ude og så vel inde igen mere fast på stuegulvet, det går godt her

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 21:51

Det lyder præcis som lille Chili i Fredericia

Skal jeg finde et billede af hende, så kan Bonzo lige se om han vil på date??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 21:57

Pift ...Bonzo, se lige en "steg"

http://peecee.dk/upload/view/320106

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:02

Citat
Det er muligt at træne en hund til at besørge indendørs uden at den tager skade af den grund, men i langt de fleste tilfælde, vil det være at foretrække at træne hunden til at besørge udenfor,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 22:06

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:07

Citat
Kl. 06.00. Du og din hundehvalp vågner. Sæt med det samme hundehvalpen på en avis eller tag den udenfor. Giv hundehvalpen mad og drikke. Sæt hundehvalpen på avisen eller udenfor. Socialiser og leg med hundehvalpen så længe du har mulighed for. Sæt hundehvalpen tilbage i dens hvalpekasse eller aflukke.

Kl. 10.00. Væk hundehvalpen hvis nødvendigt. Sæt hundehvalpen på en avis eller udenfor. Giv hundehvalpen vand. Sæt hundehvalpen på en avis eller udenfor. Socialisering og leg. Sæt hundehvalpen tilbage i sin hvalpekasse eller aflukke.

Kl. 13.00. Væk hundehvalpen. Sæt hundehvalpen på en avis eller udenfor. Giv hundehvalpen mad og drikke. Sæt hundehvalpen på en avis eller udenfor. Socialisering og leg. Sæt hundehvalpen tilbage i hvalpekassen
eller aflukket.

Du har nu fået mere end fuldtidsarbejde- øv jeg misunder dig nu alligevel- dejligt med hvalpe- en herlig tid. Også dejligt når de bliver store og lydige, men det er nu noget særligt at opdrage sin helt egen "babyhvalp"

Kl. 16.00. Samme som kl. 10.00.

Kl. 19.00. Samme som kl. 13.00.

Kl. 22.00-23.00. Væk hundehvalpen. Sæt hundehvalpen på en avis eller udenfor. Socialisering og leg. Giv hundehvalpen en kiks/snack og en iskube. Sæt hundehvalpen på en avis eller udenfor. Put hundehvalpen i seng i hvalpekassen eller aflukket.

Udendørs plan for en hundehvalp der er mellem 6 og 9 måneder gammel.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:10

Du har nu fået mere end fuldtidsarbejde- øv jeg misunder dig nu alligevel- dejligt med hvalpe- en herlig tid. Også dejligt når de bliver store og lydige, men det er nu noget særligt at opdrage sin helt egen "babyhvalp"

skulle ha ´været udenfor citat

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:14

her er så fortsættelsen af den sidste sætning:

Citat
Udendørs plan for en hundehvalp der er mellem 6 og 9 måneder gammel.

Når hundehvalpen når denne alder, er det nok at fodre hundehvalpen 2 gange om dagen, så længe dens måltid indeholder god næring. Hvis din hundehvalp spiser en mindre næringsmættet kommerciel mad, skal den stadig have mad 3 gange om dagen. Tjek evt. med din dyrlæge.

Kl. 06.00. I vågner begge og du tager din hundehvalp udenfor. Giv hundehvalpen mad og drikke. Tag hundehvalpen udenfor. Socialisering og leg. Sæt hundehvalpen tilbage i sin kasse.

Kl. 11.00. Væk hundehvalpen og tag den udenfor. Giv hundehvalpen vand. Tag hundehvalpen udenfor. Socialisering og leg. Sæt hundehvalpen tilbage i sin kasse eller aflukke.

Kl. 16.00. Samme som kl. 06.00.

Kl. 20.00. Giv hundehvalpen vand og tag den udendørs.

Kl. 22.00-23.00. Giv hundehvalpen en kiks/snack og en iskube. Tag hundehvalpen udenfor. Put hundehvalpen i seng i sin kasse eller aflukke.

Under ideelle omstændigheder vil din hundehvalp være i stand til at klare op til 5 timer eller mere (afhænger af hunderace, størrelse og individuel udvikling) uden at skulle udendørs, når den er ca. 9 måneder gammel.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-11 22:15

Ja, det er nogle søde og dejlige dyr i har o.v.n. og : Nordsted1.

Fordi jeg ingen har,er fordi jeg bor i et parcelhus kvarter. Og dermed problemet med bæ......

Til gengæld glædes jeg over solsorterne. Ikke mindst over deres "badekar",som jeg holder forsvarlig vedlige med vand,i disse solskinsdage.

M.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:20

Jeg undrer mig godt nok over denne

Citat
en iskube.

er det ikk´chokolade ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 22:21

Flot brugsanvisning Smuller.... men den der med at vække hvalpen kl. 6 holder nok ikke stik... hvalpen vækker o.v.n langt tidligere

Sæt på aviser eller udenfor.... hvis det skal være på aviser, kors så skal der bruges mange

a pro pro hundehøm høm, der blev jeg meget imponeret da jeg forleden så en blind med førehund, den blinde var i færd med at samle hundens efterladenskaber op.... ikke en nem opgave når man ikke kan se den... og nej han følte ikke efter med de bare næver, men havde taget posen over hele hånden... der var der mange seende der kunne lære noget

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:23

Citat
havde taget posen over hele hånden... der var der mange seende der kunne lære noget

hva´ gør man ellers

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 22:24

Tja, jeg behøver nu ikke have hele hånden indeni en pose for at samle sådan en "dræbersnegl" op

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:25

Citat
hvis det skal være på aviser, kors så skal der bruges mange

ja sådan var det nu at min hund blev oplært. Vi havde lagt aviser, hvis det skulle gå galt- for det havde han lært fra opdrætter. Og der blev det lagt-men efter en uge var det kun udenfor, for så havde vi lært rytmen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 22:26

Citat
Tja, jeg behøver nu ikke have hele hånden indeni en pose for at samle sådan en "dræbersnegl" op

næh, men det er jo ikke os alle der har sådden en bettepjevs

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-08-11 23:10

Citat
sikke en fantasi i har det er en lydig hund som kun bider i de bideting vi har købt

Jeg arbejdede i dyrehandel da jeg var ung, vi solgte en hel del kurve til mennesker der ventede på deres hvalp, mange af dem kom snart tilbage og efterlyste noget, der kunne få vovse til at loade være med at gnave i kanten.

Så det er det jeg forbinder en hundekurv med.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-11 10:56

Nordsted1. får pointene for en glædelig slutning på en barsk oplevelse, forhåbentlig har jeres krammebamse det godt nu, når (hvis) jeg får tid opretter jeg måske en hundenarresreger tråd med link til film og billeder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-11 21:39

Lige en til jer som stadig er her: http://youtu.be/sLaQQ7ppSSQ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-11 22:07

Jo tak krammebamsen er stadig i bedring, hans levertal blev målt i torsdags, de er skyhøj, men nu er de da målbar... kontrol igen om en måned

Hvor er Bonzo dejlig... der er ikke noget som dyrebørn (måske menneskebørn)

Det må være en meget stor og underlig ting sådan at komme ud på de store vidder uden sine søskende - men han er da fuld af gå-på-mod den lille fyr og ikke spor bange.

Hvordan gik mødet med kattene??

Får du sovet om natten?? Har du gulvklude nok Kan han finde ud af hvad han hedder??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-11 22:10

Smuller54

Citat
en iskube.

er det ikk´chokolade ?

Jeg tror det må være en isterning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-11 22:23

Han ved udmærket hvad han hedder og kommer springende når jeg kalder, han har fundet en fast tisse med mere busk i haven, om natten har han adgang til et lille badeværelse ud over gangen hvor den foreløbige soveplads er, i morges var der en klat på gulvet i badeværelset og indtil videre er det den eneste indørsbesørgelse i dag, kattene gider ham ikke men det er slet ikke gengældt, misserne bliver fulgt tæt og bliver nødt til at vende front mod ham og hvæse, indtil nu har de ikke delt øretæver ud men det kommer nok med den interesse han viser dem.
Og jow jeg sover udmærket om natten babyen vågnede klokken 6 og med en høj hylen blev andre også vækket at tænke sig jeg har rundet de 50 og alligevel ganske frivillig fået en aktiv baby i huset

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-11 22:44

Det er da en dygtig vovse, allerede reagerer på sit navn og næsten ingen uheld indenfor... han er godt nok lærenem

Fandens til katte du holder dig... altså hvis de begynder at dele øretæver ud, så må de beholde sømmene inde, så ikke Bonzo får ridset snuden..

Børnene er med til at holde os unge siges det... så nyd du bare din aktive baby... og vi ka jo heller ikke undvære dem, bare tænk på den velkomst du vil få når du kommer hjem fra arbejdet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-11 23:05

En isterning er en ice cube, måske er iskube en dårlig oversættelse fra en udenlands side, hvor mon udtrykket er kopieret fra

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-11 23:10

Tja og ifølge smullers brugsanvisning er det for sent at afprøve nu, det skulle jo være 22-23

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-08-11 16:02

Han er da søøød

Helt enig med Nordsted, han er dygtig allerede.

Ok- hvis det er en isterning har jeg nok ikke helt forstået hvad det skal gøre godt for

Måske noget om at når han får noget koldt, så skal han tisse ?

Så kan han jo altid få en chokolade hvis han gør det rigtigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-11 16:07

Min datters ene hund får isterninger som godbidder, og han elsker dem

Om han kommer til at tisse af dem... det ved jeg godt nok ikke, han får dem kun når han er udenfor... skal jeg spørge?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-08-11 16:51

Citat
skal jeg spørge?

Ja- gør da det. Vi må have opklaret hvad det skal være godt for.