/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fuglebad i beton
Fra : bente64
Vist : 2441 gange
100 point
Dato : 16-07-11 20:35

Jeg har fået et flot fuglebad af min søster. Hun har selv støbt det i beton. Det er formet efter et rabarberblad med dybe riller. Jeg tænker på om det mon ikke bliver svært at holde rent for alger. Et andet problem jeg kan se er at det ikke holder alt for længe på vandet. Mon det kan behandles med vandglas for at holde på vandet? Vil det så også blive lettere at rengøre eller skal jeg mon gøre noget andet??

Bente

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-07-11 20:50

der findes maling specielt beregnet til beton. det vil gøre det meget lettere at holde rent og sikkert også gøre det mere tæt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-07-11 07:45

Hejsa

Nu kender vi jo ikke din østeres færdigheder omkring ar blande "beton".

Men overfladen er ofte så oprøs så der trænger vand ind i betonen, og så springer overfladen i små skaller når frosten kommer.

Når dette begynder, bliver det ved.

Så det bedste du kan gøre er at tage det ind til vinter.

Der er ikke så meget du kan gøre for at der ikke trænger vand ind, da det er i fremstillingsprocessen at luften vibreres ud og blandingen komprimeres.

Vh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-07-11 07:48

Gulvmaling til bedeværelser, kan måske lukke overfladen... Men jeg kender ikke malingens egenskaber ved frost. Men det kan jo være de ved det i en rigtig malerforretning (og nej det er ikke silvan... viden i et byggemarked er næsten altid i restordre..)

Vh Ben

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 17-07-11 10:33

Du kan lave en god "gelinde" pasta af fliseklæb "Alfix" Og så gi oversiden et fint lag "glassur" af denne pasta.