/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad sker der lige her?????
Fra : qfha
Vist : 768 gange
200 point
Dato : 16-07-11 18:24

Ja, hvad skete der lige???
I eftermiddags, mens vi så Touren stoppede en bil udenfor huset. Ud steg en mørklødet mand, som gik raskt ind til husets front. Før vi fik rejst os få at gå ud til døren, gik han igen. Jeg regnede med han så havde lagt noget i postkassen,men nej. Til gengæld var der skrevet bogstaverne F og R på vores sokkel ved indgangen.
Nogen som har bud på, hvad det skal betyde
mvh
qfha

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-07-11 19:00

Jeg ved ikke hvad FR betyder, men jeg ville fjerne det, det kan jo være en eller anden slags bemærkning, til noget kriminelt - håber jeg bare ser syner - men her i Nordsjælland er det meget udbredt, at fremmede holder øje med vores huse..

Lige kikker ind, for at se om huset er beboet/har noget af værdi mm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-07-11 19:19

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-07-11 19:21

Der var måske ikke noget, han og gutterne kunne bruge......

FR kan jo stå for FattigRøv......

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-11 19:26

Jeg tror ikke det kun betyder Fattig Røv,
og når I ikke kan gætte det, har han måske forvekslet jeres hus med et andet.

Kontakt i hvert fald det lokale politi, de har sikkert andre FR anvisninger,
og måske også en forklaring på hvorfor?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-07-11 20:06

Hmm, min første tanke var "Fucking Racist".
Giver det mening?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-11 20:13

"Fucking Racist" er sikkert mere sandsynligt end "Fattig Røv"
men så har I vel også en formodning om: Hvorfor? og fra Hvem??

Hvis ikke, kontakt alligevel det lokale politi...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 16-07-11 20:22

pifo: Nej det giver ingen mening. Vi har ingen udeståender eller kontakter med nogle, der kan give problemer.

Vi vil lade en bemærkning falde hos politiet. Det er jo ferietid og højsæson for indbrud.

Jeg har prøvet at vaske bogstaverne af, jeg troede det var kridt, men det kan faktisk ikke umiddelbart vaskes væk.

Alle hundene sov i eftermiddags. Håber på de kan være kvikkere på et andet tidspunkt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-11 21:56

Du bør kontakte Politiet og fortælle om oplevelsen...........................det kan være med til at danne et mønster, og måske være med til at opklare et eller andet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-07-11 01:21

Du forstyrede ham inden han var færdig med at skrive hele ordet. Han ville bare have skrevet fred på din sokkel, men smuttede da han så du kom. Han kommer nok tilbage en anden dag og skriver de sidste bogstaver.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-07-11 07:33

Vi sad netop her til morgen og talte om din hændelse, da min datter pludselig udbryder: "Det er da sikkert nogen, som konkurrerer om, hvem der kan sætte sine initialer på flest mulige huse uden at blive opdaget?" Tjaaa...?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-07-11 12:43

pifo: Tja, det kunne man håbe på, men jeg tror nu ikke at roma-lignende typer i 40'erne har fået den hobby. I øvrigt er de to bogstaver ikke sammenhængende.
Vi har meddelt politiet hændelsen.
mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 18-07-11 21:19

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-11 21:32

Selv tak, men ingen løsning...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-07-11 21:55

Næ, ingen løsning. Området har i week-enden været voldsomt hærget af indbrud i flg medierne, så jeg regner med, at det har haft noget at gøre med det. Vi er pt. lidt mere opmærksomme end normalt, men man kan håbe på, at de allerede er videre til andre områder, når det nu ikke lykkedes at fange dem.
mvh
qfha