/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Cykling : knæskadet Contador.
Fra : Cimbombom
Vist : 714 gange
60 point
Dato : 15-07-11 22:43

En af favoriterne til dette års Tour de france, Contador

styrtede i 9.etape og fik en skade i knæet, hvor alvorligt tror i det er.. kan det have betydning for om han kan vinde touren ?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-07-11 22:44
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 15-07-11 23:28

...i så fald er det kun en dårlig undskyldning men når man ikke har sine soldater kan generalen ikke vinde krigen ....og slet ikke når man ikke selv har krudtet.

Thor har vist sig som en fantastisk all round rytter...Philippe ligeså, men Alberto kan intet solo uanset dårligt knæ eller ej og vil ende som 8-9 i klassementet.

Jeg tror at F. Slecht kører den hjem med uden brormand som hjælper fordi han har den power og energi der skal til for at gøre en forskel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-11 16:54

Citat
fik en skade i knæet, hvor alvorligt tror i det er.. kan det have betydning for om han kan vinde touren ?

Han skal bare have den rigtige bøf

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-11 20:55

Hans knæ er vist ikke problemet, men hans formdyk efter Giroen er for langt, og han er ikke kommet tilbage på toppen.

Hans dyrt indkøbte spanske hjælperyttere har heller ikke imponeret, og med kun Chris Anker som bjerghjælper, kommer han hurtigt til at side alene mod to Schleck brødre.

Jeg tror desværre løbet er kørt så at sige, og det er ikke knæets skyld

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-07-11 12:18

... han har vil ikke fået "vitaminer" i år?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-07-11 12:31

Kære alka

Hvis man endelig skal spille smart med dumme bemærkninger, så ville det hjælpe hvis man ikke var så snotdum, at man ikke kendte forskel på "vil" og "vel"

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-07-11 16:24

Citat
Hans dyrt indkøbte spanske hjælperyttere har heller ikke imponeret, og med kun Chris Anker som bjerghjælper, kommer han hurtigt til at side alene mod to Schleck brødre.

Chris Anker har da heller ikke imponeret når det går op ad bjerge, han falder allerede fra når der stadig er 35 - 40 ryttere i feltet, selvom han ikke har taget nogen føringer.

plus at han har sparet sig på de flade etaper.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-07-11 19:51

Sådan som løbet er blevet kørt i år er der INGEN der er blevet sparet, heller ikke på de flade etaper.
Det kan selvfølgelig også være en del af forklaringen på at favoritterne stort set alle sidder alene i år, hele holdet er slidt op af det arbejde der er blevet udført tidligt i løbet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-07-11 19:53

ps. Chris anker blev henholdsvis 22 og 20 på de to store bjergetaper, så han er altså ikke blevet sat med 35-40 ryttere tilbage i favoritgruppen

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 18-07-11 19:58

Jeg tror stadig på Contador.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-07-11 23:42

har Contador ikke mistet for meget tid.. han er 4min bag efter Thomas voeckler.

og saxobank har ikke de bedste hjælperyttere med i år.

Iban basso har Silvester smith som kører rigtig stærkt, Voeckler har Per rolland som sætter tempo for favorit gruppen,
hvis Van Den Brock fra Lotto ikke var udgået ville han havde haft en rigtig stærk hjælpe rytter, jeg kan ikke huske hvad han hedder, men han er blevet 2 og 1er på bjerg etaperne.

og Andy har Frank schleck som hjælper. osv osv.

men Contador han kun Chris anker som altid kommer flere minutter bag efter favorit feltet.

syntes at en rytter som contador fortjener et bedre hold. Som kan passe på ham.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-07-11 00:16

Jeg tror det er fordi han ikke har tort at tage doping før og i denne tour. Det har han nok sikkert gjort de andre gange han har vundet.
alimak

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-07-11 04:06

Cimbombom:

Du skal ikke regne med tiden til Voeckler, han bliver sat af i alperne (tror jeg) eller mister alt for meget tid på enkeltstarten.

Basso kan blive interessant at se i alperne, hans sejtræk er eminent og hvis ikke COntador får sine "slangebid" ti lat virke kan han blive meget svær at ryste af.

Brødrene Schleck har lidt det problem, at de helst vil følges ad til mål og har en tendens til at vente på hinanden, så det kan udnyttes, og lige nu kan de vist heller ikke helt blive enige om hvem af dem der skal køres for

Chris Anker skal til at tage nogle føringer, men når han er brændt ud er det jo ikke nødvendigvis meningen at han skal kunne sidde med til toppen.

Alimak:

Du er idiot

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-07-11 04:43

Kortoververden
Idiot, fordi jeg mener han var dopet alle gange han har vundet touren?
Alle jeg taler med tror det. Men når du siger det,så er jeg nog en idiot.Du ved nok bedst............
Fordi man ikke er enig med dig,eller mener noget om dit dopede idol,så er man idiot.Det siger mere om hvem der er idiot.
Alimak

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-07-11 14:59

alimak

Idiot fordi det er en fuldstændig uargumenteret påstand at slynge ud, og fordi det er blevet for nemt at råbe doping hver eneste gang nogen taler om cykling.

Kom med nogle argumenter for dine påstande, et eller andet der sandsynliggør at du har ret, andet end at dine venner også tror det, så kan vi diskutere det på et plan hvor alle kan være med.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-07-11 19:50

doping eller ej.

men fakta er at Contador satte dem alle på plads i dag.

manden er for syg til at kører op ad

( http://www.youtube.com/watch?v=MJqQnps0_EI )

men Evans og Sanchez ser også ud til være i god form, så dem skal han holde øje med.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 20-07-11 01:46

Citat
men fakta er at Contador satte dem alle på plads i dag.

manden er for syg til at kører op ad

Jeghåber det vi så i dag er et tegn på, at Contador har (gen)fuindet sin form og smadrer allesammen i alperne, men skulle det ikke ske, så er Basso mit sekundære håb. Jeg magter ganske enkelt ikke Schleck'erne, og Evans har jeg aldrig brudt mig om.

At det så lige blev i dag, at både Contador og Evans kørte fra Frank og bettebroderen, er lidt ironisk, når man tænker på Franks arrogante selvfedme til pressemødet på hviledagen I går.
http://tour.tv2.dk/article.php/id-41811729:schleck-de-andre-venter-bare.html

Hvornår er det blevet de andre der skal "tabe" løbet til dem? for det er jo det han rent faktisk siger. Han er sur over, at Evans og Contador ikke angriber, fordi han øjner en chance for at de ved at angribe kører dem selv trætte inden enkelstarten, hvor ingen af Schleckerne har en chance.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 20-07-11 01:56

Kan heller ikke lade være med at grine af Andy, som jeg tiltror også bliver fornærmet og kommer med dårlige undskyldninger i et spil ludo, hvis han taber. Men jo jo, lad os da afskaffe nedkørslerne og enkel starterne, så han kan følge med.

http://www.sporten.dk/cykling/kim-a-nedkoersler-en-del-af-spillet-andy

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-07-11 04:24

Nu må de altså stoppe, efterhånden er der ryttere der klager over ALLE nedkørlser.

Ja, det er farligt at køre nedad i regnvejr, men det er og har altid været en del af cykling, ligesom det er en naturlov, at man kun kan køre opad i en vis tid, derefter må det nødvendigvis gå ned igen.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 20-07-11 17:19

Citat
Kortoververden
Idiot, fordi jeg mener han var dopet alle gange han har vundet touren?
Alle jeg taler med tror det.

Jeg giver ikke fem flade ører for hverken din eller hele dopingfanatismen. Vi har nået et acceptabelt niveau for brugen af doping. Den form der bruges i dag er ikke speciel farlig for helbredet og det er det essentielle. Jeg ser hellere på små dopede cykelryttere, der kan køre 200 km på 5 timer i 40 graders varme, og op og ned ad bjerge 3 uger i streg, fremfor at se på en samling småtykke motionister tulle af sted. Alle jer uvidende nye tilhængere af Touren kender ikke en dyt til Touren og cyklingens historie, men har bare en mening om doping. I gamle dage kørte man på Cognac, Whiskey, Morfin, Heroin, Kokain og ALT muligt andet stuff, for gæt en gang. I dag har man lavet en masse gode regler, men puritanerne vil havde det 100% rent ellers er det snyyyyd. Blehhh, se dog noget curling i stedet og lad os andre nyde Touren.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-07-11 22:23

jeg har svært ved at forstå det doping cirkus.

her den anden dag talte de om en rytter der havde fået karantæne, fordi han havde indtaget for meget kaffe

men måske er der noget om snakken, den gang Iban basso var doped kunne han følge med Armstrong,

nu hvor han er clean har han tabt 1minut 2 dage i træk

PS : syntes helt klart dem der bliver taget med kokain og narko + doping, skal blive suspenderet for at deltage i løb fra et ½ år til 1 år.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-07-11 04:13

Knete

Sikke noget vrøvl at doping har et acceptabelt niveau.

Selvfølgelig er doping, også i sin nuværende form, skadeligt, ikke så meget på grund af de stoffer der bliver benyttet, men fordi kroppen ikke har godt af at blive presset ud over sin naturlige ydeevne på den måde, der ses jo stadig sportsfolk der pludselig falder om på grund af en "hertefejl" som man ikke vidste eksisterede.

Det handler også om hvilke forbilleder vi ønsker at give vores børn, er det ok at snyde?

Det væsentlige i den sag er dog, at der ER regler for doping og derfor må man vælge om man vil deltage i sport eller ej, på samme måde som der er regeler for andre ting.
Cykelsporten er absolut ikke enestående, cykelsport er bare den eneste sportsgren der tager problematikken alvorlig, og tester markant mere end andre sportsgrene.

At det tidligere var lovligt ændrer ikke ved, at det er det ikke længere, og ingen ønsker at se en ny Tom Simpson eller Knud Enemark.

Jeg nyder cykling, og ikke kun Touren (som andre "cykelfans") jeg har fulgt cykelsporten både på cyklen og på sidelinien i over 30 år og har hyldet de store gennem tiderne, jeg ved også at ingen af dem har været rene, men det ændrer ikke ved, at i dag er doping blevet så stor en del af sport, at vi er nødt til at forholde os til hvad vej vi ønsker den går.

Din holdning tyder jo helt klart på, at du ikke interesserer dig for sport, men udelukkende ønsker at blive underholdt, og det er også fint, men lad være med at tro, at det gør dig til en større kender af sporten end andre, de ryttere og andre personer jeg kender til der er involveret i sporten foragtet doping, og ALLE ønsker en ren sport.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 23-07-11 22:00

Tak for svaret Kortoververden.