/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstart pc med Recovery Cd
Fra : thoustrup
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 15-07-11 18:27

Jeg har en gammel Amitech stationær pc der skal dø, og jeg vil være 100 % siker at alt er væk. så jeg vil bruge min Recovery Cd.
men den vil ikke starte, og ej heller efter en genstart.
Er der nogen F knapper jeg skal trykke på heller holde nede under opsart?
Xp
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-11 18:37

Du skal sikkert vælge at starte fra CD drevet, på en gammel computer skal du i BIOS og ændre opstarts rækkefølgen og sætte CD ROM som First Boot Divice.
Der er måske en F tast som du kan trykke på inden Windows starter og der vælge at starte fra CD ROM, hold øje med det nederste af skærmen i de første sekunder efter start, det skal være noget med Boot du skal se efter og trykke på den F tast som skrives ud for Boot, eller trykke den F tast som fører dig til Setup og der bælge CD ROM, hvis du vil have mere nøjagtig forklaring så spørg endelig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-11 18:39

Citat
og jeg vil være 100 % siker at alt er væk
det kan du kun være ved at tage harddisken ud og smadre den med en stor hammer, ellers vilder altid være noget som en ekspert kan gendanne selv efter den mest grundige sletning

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-11 18:47

Der er desværre mange som har problemer med Amitech.
Du skulle kunne starte fra CD 1
Hvis der ingen reaktion er så skal du ind i bios lige når computeren er ved at starte.
Tasten til bios kan være: del, F2, F10, F11, F12, ESC, ins,
Beder den så om et password er det måske ami / AMI

Inde i bios skal du finde boot-rækkefølgen og vælge CD som første.
Harddisk skal så være anden.

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 15-07-11 19:45

Tak for svaret Eyvind.
Jeg prøvede lidt af hver, men jeg satte så cd'en i et andet drev, og wupti så køre det.

Kommentar
Fra : Eyvind