/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Direkte udprintning
Fra : svnmp
Vist : 817 gange
100 point
Dato : 14-07-11 21:35

Hej
Er lidt i vildrede. Jeg mangler en printer (primært en HP), som er i stand til at printe "direkte" ud trådløs (fra flere bærbare) og en stationær (kabel), der forfindes ikke netværk, men 3 bærbare (trådløse) og en stationær (kabel).
Altså den skal enten selv etablere et netværk eller printe ud via blue tooth, det er ikke nok den blot er "wireless", så kræver den stadig at der er netværk til rådighed.
Har kigget omkring, men bliver mere forvirret end klog af de beskrivelser, der findes på nettet.
Hvis der er nogen her, som er hardcore printer-eksperter, kunne jeg godt bruge lidt hjælp.
Jeg har stofanet med router til trådløs og kabel, men denne kan ikke etablere et rigtigt netværk, hvori der indgår netværksprinter, yderligere ønsker jeg ikke ekstra netværksroutere koblet på mit system, samt at printerprisen ikke ryger ind i himlen, d.v.s. under 2000,00 kr.

Mange venlige hilsner

BT

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-11 21:50

For at du overhovedet kan få en printer til at virke på et netværk skal du netop som du seælv siger bruge en printer der har netkort indbygget enten som wireless eller som lan. Og du skal bruge en router som du allerede har i forvejen. Og selvfølgelig kan din router oprette et netværk. Det kræver blot at du logger ind på din router via din browser opsætter den til det. Det gør du ved at skrive i browseren.
http://192.168.x.x hvor de to sidste x er er afhængig af hvilen fabrikat router du har. Det står i din manual fra Stofa.Den skal selvfølgelig indeholde mindst en fire port switch ellers kan du jo ikke koble andet end din pc deri.

Men så mangler du jo en printer. Du kan få mange netværks printere til under 1000 kr og jeg vil anbefale Canon. De er pålidelige og billige i drift og så kører deres netværk meget godt. Der er en driver med der klarer opsætningen til netværket. Og med lidt tålmodighed og lidt læsning i manualer har du snart oprette et lille netværk.

For at alle pc-er kan bruge printeren skal den selvfølgelig installeres som en netværksprinter på alle pc-er. Og ydermere kan du oprette et lille hjemme og kontor netværk mellem dine pc-er så i kan dele filer den vej. Der er mange muligheder, og det er slet ikke så svært, men man skal måske være lige lidt nørdet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-07-11 21:54

Så skal du anskaffe dig en USB print"server", som du kobler dine printere til, og som du installere på hver enkelt PC, der skal bruge dem.

Jeg har selv sådan en, og det virker upåklageligt.

Fra 3 bærbare og en stationær kan jeg "nå" alle mine 4 printere, og yderligere 2 er koblet direkte min min stationære PC.

Hvad du ønsker er aldeles uinteressant, det, der er interessant, er, hvad der kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-11 21:58

Det behøver ikke være dyrt men du skal have et hjemmenetværk og printeren skal være en af enhederne på hjemmenetværket, det er ret nemt selv at oprette et hjemmenetværk Windows har en guide som du bare skal følge for at få dine computere og den nye printer på samme netværk:
http://www.computersalg.dk/produkt/953247/HP-Deskjet-3000-Printer-farve-bl%C3%A6k

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 15-07-11 00:56

Tak for alt jeres input.

Lad mig lige konkretisere, hvad og hvordan.
1. Stofa routeren/Modem kan ikke håndtere en netværksprinter, Stofasupport erkender at de har
anbefalet mig noget, som ikke kan lade sig gøre, så den er ude af verden.
2. Jeg ønsker ikke en selvstændig netværksrouter yderligere sammen med stofa routeren/modem.
3. Printeren skal kunne opsættes med min. 3 bærbare PCére (trådløs) og en stationær (usb kabel).

Til info har jeg i dag installeret en trådløs netværksprinter via Stofa routeren/Modem, de to går fint i spind, printeren finder routeren og kobler op, som var det en drøm, men printeren virker bare ikke (lige som den jeg havde før, der blot var koblet op med kabel), så Bilka fik den i hovedet igen og ville så tilbyde mig en anden med indbygget trådløs kort, men til en pris på ca. 2000,00 kr., hvilket ikke stemmer overens med min grænse for en printer, hvad enten den er med wifi kort eller bluetooth.

Mange venlige hilsner
BT

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-11 13:06

Der er trådløs netkort i den printer som mit link viser, den koster 511,49 kr så der er langt til de 2.000 kr du skriver.
En anden mulighed er at bruge en delt printer, så behøver du slet ikke skifte printer. For eksempel kan printeren være tilsluttet din stationære computer som så skal være tændt når der skal printes fra en af de andre computere

Annuller spørgsmålet
Fra : svnmp

Dato : 31-07-11 13:47

Hej alle

Jeg fornemmer at tråden er gået i stå, jeg har ikke rigtig noget yderligere at tilføje, så en løsning kommer nærmere, samtidig har jeg ikke fået nogen brugbare svar.
Jeg lukker den her og vil jer sige tak til jer, der har brugt tid på at komme med løsningsforslag.
Tak for det.

Mange venlige hilsner

BT