/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Mystiske opkald fra udlandet
Fra : she79
Vist : 3649 gange
235 point
Dato : 14-07-11 18:49

Hej.

Vi har i dag oplevet at modtage 4 opkald fra udlandet.

Første gang var der en en stemme der sagde goodbye, da vi tog røret.

Anden gang var der en gebrokken englænder, der sagde, at han ringede fra et firma i england - og de var i gang med at ringe rundt til alle kunder for at hjælpe dem med at opdatere et program på deres PC. Vi synes, at det lød lidt underligt, at de ringer rundt for det, så vi bad om at komme til at snakke med en dansk medarbejder - men det kunne vi ikke, da det er et engelsk firma. Vi bad om hans navn og nummer - og forklarede, at vi ikke er helt trygge ved det - det kunne han godt forstå - sagde han. Samtalen sluttede uden, at vi har lavet noget på vores PC.

Derefter gik der et par timer, og telefonen ringede igen - og en computerstemme sagde goodbye

Og igen her ca kl 18.45 ringede den igen - og igen en computerstemme sagde goodbye.

Nogen der har oplevet noget lignende? Eller ved, hvad det drejer sig om?

Vi har googlet numret og kommer fra til denne hjemmeside:

http://winonlinesupports.com/index.html

Jeg synes, at det "lugter" lidt af noget fusk. Men hvordan får vi dem til at holde op med at ringe?

Kommentar
Fra : she79

Dato : 14-07-11 18:50

Det er også underligt, at de kender vores efternavn

Kommentar
Fra : she79

Dato : 14-07-11 18:52

vi har heller ikke ringet tilbage til numret, da vi har hørt så mange skrækhistorier om folk der pludselig får en kæmpe telefonregning.

De ringer fra ukendt nummer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-11 18:52

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 29
- Annullerede 34
- Slettede 3
Ialt 67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-11 19:09

Sandsynligheden for den slags ligger som aftest i at man har tilmeldt sig div. ublu spillesteder eller X-sider eller "spegede" downloadsider......

Du kan være ret sikker på de ikke blot har slået dig op i telefonbogen - du har SELV givet oplysningerne på en eller anden måde.....

Kommentar
Fra : she79

Dato : 14-07-11 19:54

okay. Tak for svar.

Jeg synes nu ikke, at jeg har tilmeldt mig nogen steder.
har hentet billedprogrammet Xnview ned + spybot search & destroy + open office + sony ericsson pc companion + et par spil som var i ugebladet ude & hjemm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-11 20:26

Jeg bruger ikke min PC ret meget og jeg cerfer slet ikke, går ind på danske aviser og kandu og det er det.

Men jeg får også opkald fra udlandet. Og også opkald hvor der bare bliver lagt på. Andre gange er det på et sprog jeg ikke forstår. Det er ikke mange opkald, men 3-5 det sidste år.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-07-11 20:44

Jeg har også haft et opkald og jeg smed røret på med det samme. Jeg har ikke hørt mere siden.

Kommentar
Fra : she79

Dato : 15-07-11 08:00

okay. så lyder det til, at det godt kan være tilfældigt

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 15-07-11 08:15

- mener der var en artikel eller lignende om nogen der var blevet snydt eller deslige efter sådan et opkald. Noget med tlf. regningen, hvordan det lige kan gå for sig, ved jeg ikke, men tjek måske lige din regning og protester hvis der kommer noget.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 235 point
Dato : 15-07-11 10:18
Kommentar
Fra : she79

Dato : 19-07-11 20:39

snaptil..... 1000 tak for svaret.

Vi har heller ikke ringet tilbage til dem. De ringede ca 5-6 gange den aften og så har de ikke ringet siden.

dog havde vi et underligt nr på vores nummerviser da vi kom hjem idag.

noget med 04705 eller noget i den stil - kun 5 cifre - underligt

vi har slettet numret

Godkendelse af svar
Fra : she79

Dato : 19-07-11 20:42

Tak for svaret snaptil.