/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Batteri oplader ikke
Fra : miss-tk
Vist : 2397 gange
200 point
Dato : 13-07-11 17:12

Hej, jeg har en Hp laptop, hvor batteriet ikke vil oplade.
Jeg har prøvet at tage det ud og sætte det i igen, og lige i 10 sekunder virker det som om den lader, men efter der står der 0% tilbage, oplader - og sådan bliver den stående.

Er der nogen der ved hvorfor det ikke vil oplade, og evt. hvordan jeg får det til det?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-07-11 17:20

Har du tjekket at det ikke er laderen, der er "stået af" - min tidligere lader brændte nemlig ud, så prøv det af med en anden lader.

Clou

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-07-11 17:38

Det kan være, at batteriet er så gammelt, at du faktisk skal købe dig et nyt. Batterier har kun en vis levetid, og et friskt batteri vil ofte være dejligt forfriskende, da det også holder sig ladet i længere tid. Hvis du skriver, hvilken en laptop du har, så kan vi måske hjælpe dig til at finde en pris på et nyt?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-07-11 17:39

Det kan være batteriet der er opslidt, kan den bruges med laderen tilsluttet, og uden batteri, hvis JA, så er lader OK men batteri defekt, det kan også være den mulighed at det er dårlig forbindelse i kontakterne til batteri, så der ikke kommer spænding til det.
Dernest hvis batteriet er blevet HELT afladet, kan det være at laderen ikke kan lade det op igen, pga at der skal bruges mere strøm end laderen kan gi.
Har du mulighed for at måle spændingen på batteriet, og lader, det kræver at du har et instrumemt der kan måle DC spænding, for så er det letter at sige om det er lader eller batteri.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-11 17:58

Hej og øv.
Min har lige alvet samme stunt.
Et nyt batteri hjalp helt utroligt.
Nu kan jeg være online i 4 timer...før var det kun 1½ time.
Så mit gamle har sådanset aldrig været noget værd.
Bestilte et nyt her i går : www.datamarked.dk
Det kom så idag...

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 13-07-11 18:04

Citat
Det kan være, at batteriet er så gammelt, at du faktisk skal købe dig et nyt. Batterier har kun en vis levetid, og et friskt batteri vil ofte være dejligt forfriskende, da det også holder sig ladet i længere tid. Hvis du skriver, hvilken en laptop du har, så kan vi måske hjælpe dig til at finde en pris på et nyt?

Det er en hp pavillion dv5, som er cirka 2 år gammel.

Der har ikke været noget med batteriet før, og har ikke brugt computeren den sidste uge, og nu er det så kommet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-11 18:07

Citat
Der har ikke været noget med batteriet før, og har ikke brugt computeren den sidste uge, og nu er det så kommet.

100% det samme som min...det hedder et nyt batteri
Pris for mit 425 inc. forsendelse og moms.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 13-07-11 18:08

Citat
100% det samme som min...det hedder et nyt batteri
Pris for mit 425 inc. forsendelse og moms.

Hvor køber man sådan et batteri?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-11 18:24

Citat
Hvor køber man sådan et batteri?

Se i det link jeg sendte til dig...
Eller skriv 100% her hav det er for et batteri du skal bruge så hjælper jeg dig med at finde det.
Jeg skal bruge mærke på pc. og batterinr.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-11 18:26

Batteri til HP Evo Laptop N115
Batteri til HP Evo Laptop N600c
Batteri til HP Evo Laptop N800v

Hvilken en har du af disse ??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-07-11 18:28

Du har ikke skrevet, hvilken model af HP, du benytter, men kig her:
http://www.datamarked.dk/batteri_laptop/HP/modelkategori.html

evt. kan du søge på www.edbpriser.dk for at se, hvor du kan købe det billigst.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-11 18:32

Citat
evt. kan du søge på www.edbpriser.dk for at se, hvor du kan købe det billigst.

pifo...det er det billigste sted...jeg undersøgte det i går.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-07-11 18:45

Altså jeg har en netbook som kun bliver brugt meget sjældent. Så ligger den bare i et skab og ind i mellem ser den så lidt lys. Når den kommer ud af skabet er der selvfølgelig intet strøm på batteriet og den skal lades op. Men så vil batteriet ikke tage i mod strøm. Jeg har så to gange nu "reddet" batteriet ved at smide det i en plasticpose der slutter helt tæt, ud i fryseren med batteriet i to timer og nu kan det modtage strøm. Hvorfor , tja det ved jeg ikke men det virker. Ikke at jeg siger det virker på dit batteri, for jeg er som udgangspunkt, enig i at det sikkert er færdigt og skal udskiftes, men det er jo forsøget værd.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-07-11 20:34

Citat
Jeg har så to gange nu "reddet" batteriet ved at smide det i en plasticpose der slutter helt tæt, ud i fryseren med batteriet i to timer og nu kan det modtage strøm.

JA, det er memlig rigtig, har selv prøvet det, så det er da et forsøg værd

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-11 08:59

Undskyld, jeg var vist ikke helt vågen, sidst jeg skrev

Jeg ser først nu, at du rent faktisk har en hp pavillion dv5 - 2 år gammel

Selv om du synes, at 2 år ikke er lang tid, så afhænger det helt af, hvordan du bruger din laptop. Min egen gamle Toshiba havde et batteri, jeg måtte udskifte efter ca 2,5 år. Og som jeg skrev, så er det en helt god fornemmelse, når batteriet holder sig opladet i lang tid igen

http://www.accessoryline.dk/prod/Batteri-til-HP-Pavilion-DV4-DV5-DV6-Business-Notebook-6530-Presario-CQ40-og-andre-KLIK-HER_660644/-----Pavilion_74261/DAN/DKK

I øvrigt kan Pricerunner.dk også bruges til at sammenligne priser med.
At lægge batteriet i fryseren er da et forsøg værd, men jeg tror nu stadig, at det så kun er en stakket frist, før du alligevel skal udskifte batteriet.

Godkendelse af svar
Fra : miss-tk

Dato : 14-07-11 10:30

Tak for svaret pifo. Hopper ind og købet et batteri :)