/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Billig buffet - forslag?
Fra : Nefertari
Vist : 1722 gange
300 point
Dato : 13-07-11 12:07

Vi skal holde barnedåb om 3 mdr. og vil i den forbindelse lave en buffet - til max 70 personer. Vi har valgt at have mange mennesker med og vil derfor gerne lave en billig buffet - men har ikke rigtig en idé om, hvad der er billigt at lave?

Jeg kunne godt tænke mig noget som f.eks. moussaka, lasagne, kylling/lår/frikadeller, kartofler af en slags, salat, tzatziki, brød - det er kun f.eks. og der behøver ikke være et vildt udvalg af mad
Det skal gerne kunne laves dagen inden, så det bare skal varmes op den lørdag.

- og hvad skal man regne med af udgifter til mad?

Vi tænker også evt. at give skrub-af-mad - f.eks. hotdogs - er der andre forslag?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-07-11 12:23

Kartofler af en slags, kan bl.a være kartoffelsalat og saltkartofler

http://www.weberklubben.dk/Default.aspx?ID=1135&RecipeId=874

Og som brød kan du også dagen i forvejen bage f.eks speltbrød med krydderurter

http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=28

Jeg kunne også finde på at serverer nogle store skinker, der skæres ud efterhånden

Jeg er ikke sikker på jeg ville serverer blandet salat, men lade folk selv blande - smag og behag er så forskellig

Synes dine egne ideer er rigtig gode

Jeg har serveret hotdog som skrub af mad til konfirmationer, og det var et hit

Rigtig god fest

Kommentar
Fra : xylen

Dato : 13-07-11 13:28

Her er et link til en der skulle lave en nem brounch til 130 mennesker håber det kan hjælpe hun har skrevet hva hun havde tænkt sig at lave og syntes det lyder overkommeligt selv.

http://slyngebarn.amandur.dk/forum/archive/index.php/t-25967.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-07-11 13:47

Jeg ville vælge at lave tærter, de kan lave flere dage før og fryses ned.

Eks.
Løgtærter
Broccolitærter, med skinkestykker
Kødpie ( hakket oksekød, med tomatpure og ost på toppen mv)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-11 16:09

Hejsa.
Og lad mig starte med at ønske tillykke med barnet
Dernæst :
Citat
Jeg kunne godt tænke mig noget som f.eks. moussaka, lasagne, kylling/lår/frikadeller, kartofler af en slags, salat, tzatziki, brød - det er kun f.eks. og der behøver ikke være et vildt udvalg af mad

Jeg syntes det er ALT rigeligt det du selv foreslår her...skønt og det kan laves på forhånd.
Citat
Vi tænker også evt. at give skrub-af-mad - f.eks. hotdogs - er der andre forslag?

Ja som du er inde på ...hotdogs...eller du kan lave en god tomatsuppe.
Det er jo højsæson for tomater til den tid og det kan også laves dagevis før og fryses ned.
Nogle gode brød til og ingen klager.
Ha' en god dag og nyd gæsterne.
Du skal jo heller ikke være kørt helt i sænk den dag så godt det kan forberedes og kun skal varmes.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-07-11 17:24

Har du prøvet at søge på ordet "buffet" her på Kandu? Der er mange gode forslag i de forskellige tråde.
Jeg synes dine egne idéer er rigtig gode, og det er fint med hotdogs til skrub-af-maden. Et andet forslag kunne være, at du serverer rugbrød med forskellige pølser, leverpostej, lidt surt, ristede og rå løg, og evt resten af frikadellerne, hvis der er nogle tilovers. Det er fint at gøre det nemt men sikre, at der er lidt for enhver smag
Tillykke med barnet og held og lykke med dåben .

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-07-11 20:24

Brødet kan sagtens bages i meget god tid og opbevares i fryseren, blot bør det lægges i fryseren inden det er helt afkølet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-07-11 10:06

Kom til at tænke på kogt røget skinke.
Det er jo altid godt. Især også til salater af forskellig art.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-11 10:08

piaskov... ser vi er enige

Citat
Jeg kunne også finde på at serverer nogle store skinker, der skæres ud efterhånden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-07-11 12:30

Citat
piaskov... ser vi er enige

Det var dog dejligt...jeg havde ikke set du havde skrevet det.
Undskyld.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nefertari

Dato : 10-09-11 21:36

Jeg havde håbet på, at der var en, der kunne lave et forslag til menuen og en ca. pris - fik barn lige efter spørgsmålet - derfor den lange svartid. Men tak for jeres tid