/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
3 g internet opsigelse
Fra : ultra2
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 12-07-11 21:21

jeg har opsagt mit internet hos 3g og de skriver tilbage at sidste dag er120511 .
brevet kom med post
så sender de efter den 120511 en opkrævning på 299 kr og påstår at jeg har sagt at jeg vil blive
jeg skriver til dem at det ikke paSSER MEN EN MEDARBEJDER VED 3 SIGER AT DET PASSER
SÅ de sender en rykker samt en ny opsigelse på 3 måneder

hvad gør man så ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-11 21:30

Tja...

DE skal jo bevise at det IKKE er opsagt.....

Så har du BRUGT det efter 12-5 står du dårligt.....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-07-11 21:36

det er ikke brugt efter datoen 120511

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-07-11 21:38

de har sendt et brev hvor de godkender min opsigelse 120511

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-07-11 21:50

Hold dig til brevet med deres accept og lad være at ringe til dem. Skal du i forbindelse med dem så skriv.
Iøvrigt er der 1 måneds opsigelse hos 3, hvis du er udenfor bindingsperioden hvad jeg formoder du er.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-07-11 22:40

Hvis du har dokumention på at du har opsagt dit abonnering pr. 12.05.11, har 3G et forklaringsproblem. Hvilken dokmation har de på at du stadigvæk ønsket abonnement.
Skriv til dem at du gerne vil havde dokmation på at du stadigvæk ønskede abonnement.
Hvornår, tidspunkt, medarbejder m.m.
Og i forhold til deres opsigelsesregler kan det ikke forgå over telefonen at opsige sit abonnement... Så de må havde det på skrift at du ønskede at bevare abonnement. Det må vel gå begge vejer i forhold til "oprettelse af abonnement igen" og opsigelsesreglerne.

Bare Husk! Betal intet... Ellers giver du dem ret, uanset om der kommer opkrævninger med bål og brand..

3.G reglsæt for opsigelse:

Du har 30 dage opsigelse: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp-til-mobilt-bredbaand/Abonnement/Opsigelse/#Overvejer_du_at_opsige_dit_abonnement_

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-07-11 22:44

Øøøhhh ... Du skal kun skrive til dem, så du har alt på skrift....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-07-11 23:03

Godt at vide om opsigelser
Opsigelsesvarslet er altid 30 dage og tidligst til udgangen af bindingsperioden. Du vil indenfor 30 dage modtage en bekræftelse på, at dit 3Abonnement ophører. Bekræftelsen bliver sendt pr. post til den adresse, der er registreret i CPR-registret.

jeg syntes at det ser underligt ud

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-07-11 23:24

Intet mærkeligt i
Citat
Du vil indenfor 30 dage modtage en bekræftelse på, at dit 3Abonnement ophører. Bekræftelsen bliver sendt pr. post til den adresse, der er registreret i CPR-registret.
Du har jo fået brevet hvor de accepterer opsigelsen, gældende fra den 12. maj 2011.

Hold dig til det og som jeg tidligere skrev her http://www.kandu.dk/spg156781.aspx#1804562 så nøjes med at skrive til dem.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-07-11 21:17

nu truer de med inkasso og ribers

de er fuldstændig lige glade med hvad jeg siger det eneste der gælder er deres udsagn.
så nu går jeg til forbruger klage nævnet

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-08-11 22:05

nu har jeg været i århus rets hjælp og de giver mig ret
men 3g er lige glade og bliver ved med at sende trusler om incasso og ribers samtidig sender de et brev
og siger tak og favel gå ind på 3.dk/farvel og deltag i lodtrækning om 1000 kr

(som kun kan bruges hos 3g) meget sjovt ikke

så nu må jeg i rets hjælp igen

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-08-11 23:13

Det er sku´ godt træls på godt jysk, ultra2..

Jeg håber dig alt held og lykke fremover med din sag?
Det skulle ikke undre mig at det bliver en sag der forløber sig over flere år hvis du går hele vejen.
3G trækker den nok i langdrag så man bliver så træt af helle møllen, og til sidst betaler de par håndøre de påstår du skylder.

Men det kunne være hvis du skriver/henvender dig til forbrugerprogrammet "Kontant på DR" at sagen tager en anden drejning. Man har set det gang på gang, at når sådanne sager kommer frem i medierne skifter lyder lige pluslige 180 grader?

God vind... Tag kampen op. 3G skal erkende at de har lavet en fejl!!!!!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-09-11 21:55

jeg er nu sendt til incasso og reg i ribers

århus rets hjælp er dybt sjokeret over deres opførelse
5-9 igen i rets hjælp

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-09-11 16:55

nu påstår incasso firmaet at jeg har betalt og brugt internet så derfor står de fast på at jeg skal betale
men de kan ikke bevise at jeg har anuleret opsigelsen så derfor finder de på det andet
så nu er retshjælpen godt sure
så nu forlanger de dokumentation
for forbrug
hvem har betalt og hvornår (jeg har alle giro kort og de er ikke betalt det ved rets hjælpen)
så nu skriver man til både incasso og 3g og forlanger beviser

(rets hjælpen og mig er enig om at 3g lyver for incasso)
så nu ser vi

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 26-09-11 19:39

Hahahah... Ser ud til at 3G graver sig dybere og dybere ned i et hul de har svært ved at komme op af.
Spændt på næste kapitel. Forsæt kampen og hold humøret oppe.... ultra2.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-10-11 23:10

sidste dag med 3g 12052011 sidste betaling bliver i 6 måned
så nu påstår de at jeg har betalt og brugt internet efter sidste dag og der med skal fortsætte med at betale.
så tog jeg ned i retshjælp og forklarede dem det.

retshjælp siger til advis.
på overvævnte baggrund skal vi derfor gentage vores opfordring om at formå jeres klienmt til at frafalde
det fejlagtige frensatte krav
hvisjeres klient mod forventning vælger at gå videre med sagen skal vi oplyse at retshjælpen
ikke er istand til at modtage stævning til frafald af kald og varsel.dog vil vi naturligvis
repræsentere ultra2 under sagen i retten
det understreget betyder at de modtager stævningen på mine vegne (sjovt sprog ikke)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-10-11 20:50

asvis sender mig i retten mens retshjælp har efterårs ferie
havd gør man så