/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
LAN netværk
Fra : Bubulu
Vist : 332 gange
50 point
Dato : 12-07-11 19:18

Hej jeg har en computer, som jeg lige har formateret, og nu kan jeg ikke længere komme på nettet. Når jeg går ind i Kontrolpanel, og derefter Netværksforbindelser, så er der intet. Hvordan kan jeg få LAN-forbindelsen igen, så jeg kan gå på nettet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-11 20:07

Du skal installere drivere til dit bundkort, netkortet er sikkert indbygget på bundkortet og kommer til at virke når du har installeret fra en CD som (sandsynlivis) fulgte med da du købte computeren, CD hedder noget i retning af Drivers And Uttities, ellers kan diverse drivere hentes gratis på internettet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-07-11 20:32

Kun tosser og de virkelig kloge formatterer deres komputers harddisk.
Tosserne får den ikke til at virke bagefter.
Vi andre ved at det er dumt og retter istedet de fejl som måtte opstå.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-11 20:38

Den påstand må stå for egen regning Transor det passer simpelhen ikke at man ikke kan få det til at virke bagefter, men før man formaterer bør man sikre sig de drivere som er nødvendige for at alt kan fungere bagefter er til stede (eller spørge her på Kandu) vi er mange som formaterer den partion som Windows ligger på og geninstallerer uden problemer, det giver en hurtigere computer - det gør rep. af småproblemer ikke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-07-11 22:05

Ja så hører du ikke til tosserne ovn.
Jeg synes at geninstalleren er blevet meget besværligt.
Så er det nemmere at holde sin installation i orden.

Dertil kommer de købeprogrammer som ikke virker med en "anden" komputer. de skal købes om igen eller man skal igennem en bunke bævl med at overbevise firmaet om at det er samme computer.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 13-07-11 09:53

hvis du sikre dig at alle drivers er installeret, så burde det gå som smurt i lo.. at få netværket til at virke igen.

Du kan få overblik ved at gå ind i enhedshåndtering. her burde ikke være nogle advarselsindikationer. Hvis der er gælder det især om at få dem til netværskkort installeret så du kan komme på internettet og hente evt. flere drivere.
Som o.v.n også siger kan det være at bundkortets driver skal opdateres hvis netværkskortet er integreret i dette. Her burde du have en CD. eller må du på nettet fra en anden PC og hente dette.

til Transator:
Dette forum er oprettet så folk kan spørge hinanden. Sådan en kommentar hjælper ikke ligefrem. Så kan du lige så godt holde dig væk.....
Dog er det korrekt at man bør bruge lidt mere tid på at repererer sin installation hvis noget er sket. Her kan www.spywarefri.dk måske være en hjælp - Hvis det altså er snavs der er årsag.

Peder

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 13-07-11 11:52

Tak for jeres svar, og jeg har sådan set været inde i enhedshåndteringen og tjekke efter mangler, og der er ingen gule spørgsmålstegn. Jeg har haft ringet ind til YouSee, og de mener, at jeg mangler bundkortet til selve LAN-forbindelsen. Og da jeg ikke har CD'en eller kan skaffe den på nogen måde, hvordan kan jeg så få fat i den fra nettet? Er der et sted hvor jeg kan downloade den?

Jeg har en HP Pavilion a000
Ser.nr. CZB4360HK9

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 13-07-11 12:58

Jeg går ud fra du har installeret win xp siden win ikke automatisk genkender dit netkort.
Hvis dette er korrekt kan du prøve denne drive:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=pv-25745-1&lc=en&dlc=en&cc=us&product=458947&sw_lang=&os=228

Peder

Kommentar
Fra : xylen

Dato : 13-07-11 13:19

Hvis du går ind på denne her hjemmeside og vælger den første fane der kommer så er det bare at trykke Download og så skulle du gerne få driveren til det netværks kort der sidder i en HP Pavilion a000

http://www.lmgtfy.com/?q=+HP+Pavilion+a000+Netv%C3%A6rks+kort+driver+download

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-07-11 21:05

Du kan sagtens mangle en driver til dit netværkskort selvom der ikke er nogen gule tegn i enhedhåndteringen. Find driveren og installer den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-11 15:57

Sker der noget i denne her sag?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-10-11 19:17

Halloooooo