/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
babye fisen
Fra : bublebee
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 11-07-11 12:41

er der andre end mig der har oplevet baby være super aktiv - jeg er nu næsten i uge 30 og har de sidste 2 dage fået mange tæsk sys jeg. Det er mod mit underliv, det er nærmest sådan nogle "bump" som om at ens underliv har en hård hikke, men tror nok det er fordi hun øver sig i at bokse ? - Det gør ikke ondt men kan nu godt være ret ubehageligt ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-07-11 13:02

Hun har garanteret været så aktiv hele tiden, nu er pladsen bare blevet mindre, så du mærker det mere

Og ja, det er helt almindeligt med de bump, men er du nervøs, så be' din jordmor' om en scanning eller få kørt en strimmel (hedder det vist)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-07-11 13:11

Ja hun har hele tiden været ret aktiv, og maven er godt nok også vokset en del på det sidste
Var til 3d scanning d 17/6 og fik der at vide, at hun lå med hovedet nedaf allerede, så passer måske meget godt med, at det er hendes hænder......

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 11-07-11 15:25

Tillykke med babyen.

Venter lige nu mit andet barn og er ikke begyndt at få tæsk endnu, men glæder mig dog til det eller...

Men jeps jeg husker det godt, spark mod blæren, trykken og slag andre steder, hyggeligt at mærke liv men det kan son du har opdaget godt gøre ondt.

Tror bestemt ikke at det er noget særligt, men stil dette spørgsmål på www.libero.dk eller andre steder hvor der sidder en mass mødre eller kommene mødre de har sikker prøvet det samme.

Med hensyn til den der strimmel så er den til at måle veer med, hvor ofte og hvor ondt de gør (sikker opfundet at af en mand, for vi ved godt selv om det er en ve der gør ondt eller ej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-07-11 17:10

Den der strimmel kan vel også fortælle om det er plukkeveer?? - det er det nu ikke i bublebee tilfælde

Synes nu heller ikke der er nogen grund til at stille spørgsmålet flere steder, det er jo faktisk besvaret så godt som vi mødre nu kan, hvis det skal undersøges/besvares mere fyldestgørende, må det da være af en jordmor'

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-11 17:50

bublebee

Tillykke med dit kommende barn

Glæd dig over, at du kan mærke liv. Det er da noget af det bedste, en kommende mor kan komme ud for. Lige nu ved du, hvor den lille er. Det varer ikke så længe, så er den lille som en sæk lopper, som du skal lede efter.

Hvis du er meget nervøs, så kontakter du din jordemor før næste konsultation, som er i uge 32.

Uge 6-10 Praktiserende læge
Uge 12 Jordemoder
Uge 16 Jordemoder
Uge 20. Jordemoder
Uge 24 Praktiserende læge
Uge 28 Jordemoder
Uge 32 Jordemoder
Uge 35 Praktiserende læge
Uge 36 Jordemoder (besøg af sundhedsplejerske efter behov)
Uge 38 Jordemoder
Uge 40 Jordemoder

http://www.sst.dk/publ/materialer/gravid/clean.htm

Held og lykke med den kommende baby

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-07-11 23:31

Jeg var mere nervøs når der ikke blev sparket.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-07-11 06:45

Troldepigen, sådan havde jeg det også.... men så drak jeg et stort glas iskoldt vand - så kom der liv

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-11 10:10

jamen så er alt jo som det skal være - dejligt - og hun er heldigvis meget aktiv flere gange om dagen :)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-07-11 14:22

Citat
Troldepigen, sådan havde jeg det også.... men så drak jeg et stort glas iskoldt vand - så kom der liv

Det råd har jeg også læst før, men først efter, at jeg havde brug for det.

Nu er min datter 14 og knægten 11, så det er ikke aktuelt længere.

Men lidt underligt, pigebarnet var ind i mellem meget stille under graviditeten, det stoppede så da hun blev født, med knægten var det lige omvendt.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-11 14:32

hehe det her er også en pige, men hun har været aktiv stort set hele vejen - mærkede hende ret tidligt egentlig