/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Barnedåb - Gaveidè !
Fra : mango
Vist : 1172 gange
200 point
Dato : 20-05-03 10:09

Jeg skal til min venindes barns barnedåb, nu på søndag!! Det er hendes 3. dreng !! Hvad er "in" lige nu at give?? Jeg er helt tom, han mangler jo ikke noget!! Tøj og legesager har han nok af.

Hjælp!!
Sus

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 20-05-03 10:16

Hvad med HC Andersens eller Brdr. Grimms samlede eventyr med en personlig hilsen fra dig indeni ?

vh
Mallie

Kommentar
Fra : tla

Dato : 20-05-03 10:39

Hej Sus.

Vi havde selv for nylig barnedåb, og havde faktisk ikke de vilde ønsker til det lille pus. Så folk var opfindsomme, og der var faktisk mange gode gaver iblandt. Her er et par ideer.

- Sølvrør på fod til at putte sin dåbs-attest i. Plads til indgravering.
- Billed-album med sølvforside og bamsemotiv. Kan indeholde ca 40 billeder - utrolig sød, og med plads til indgravering.
- Smykker, halskæde eller armlænke. Er mere personligt og et evigt minde.
- Mini-flagstand i sølv eller guld. Kan også følge den lille hele livet.

Håber du kan bruge mine input og at du finder en god gave.....

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 210 point
Dato : 20-05-03 11:14

ja, HCA er meget populær som gaveide for tiden...men personligt sværger jeg til den store illustrerede Peter Plys (samlede værker) med A. A. Milnes egne skønne tegninger. Det er en stor, lækker bog som hele familien vil hoppe for at få lov at kigge i...køb hellere to med det samme!

Kh Christina, der synes bog-gaver er det bedste i verden!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 11:25

Hej Sus

Gavekort til en sølv-, guldsmed så de først par sko eller sut kan blive forsølvet.
Se evt. på:
1- http://f.kiss.adr.dk/Main.htm
2- http://www.jubii.dk/Erhverv_oekonomi/Industrien/Elektronikindustri/Optik_Fotoudstyr/Briller_Kontaktlinser/

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:28

http://www.aslan.dk/klassikere.html (kanonlink til børnebøger!)

Milne, A. A.
Peter Plys ; Peter Plys og hans venner : Gyldendal, 1998. - 302 sider : ill.. -
http://www.bogguide.dk/find_boeger_bog.asp?_UNR=1236615&brug=
Originaltitel: Winnie-the-Pooh (Engelsk)
Oversat af Else Heise
Tegninger af Ernest H. Shephard
Revideret af Estrid og Erik Dahl
Gyldendal, 1998 (første udgave 1996)
ISBN 87-00-27878-5
1. udgave, 5. oplag 2002
Indbundet
302 sider. ill.
Cirkapris 159,00 kr.

Go ahead sus!!!

Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:29

og jeg lavede liiiige en brøler..det er ikke Milne selv der illustrerede, det er E. Shepard...pinligt!

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 20-05-03 11:53

Kære Mango
Køb endelig bogen med Peter Plys! Den fik min søn i dåbsgave og vi er simpelthen så glade for den. Han er nu 2 år, og kan begynde få læst i den. Indtil nu, har vi voksne så muntret os med den!!! Den er simpelthen en vidunderlig gave.
Ellers har vi også været glade for: en lille trebenet skammel, en børnebibel, 2 små sølvlysestager, en sølvske med indgraveret navn.
VH TAG

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:57

hej tagaardsdal.. ja, den er nemlig så pragtfuld og derfor synes jeg sus skal købe en til sig selv ved samme lejlighed..min lille nevø fik en i dåbsgave, og de voksne nærmest KÆMPEDE om at snige sig væk med den!!!

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 20-05-03 12:05

Hejsa nu ved jeg ikke hvad du har givet tidliger, men en ting som jeg syntes er meget sødt og er vær at gemme til børnene bliver store er en dåbsrulle til at gemme attesten i. den kan fåes i mat og balnk sølv og du kan få lavet navn i de er utrolig smukke, sådan en har vi selv fået til vores lille søn, og den er vi meget glade for eller et talerken sæt med bestik hvor der er ingraveret navn i og osgå meget smukt.

hilsen lillia

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 20-05-03 12:05

Jeg har bedt min familie om at oprette børneopsparinger til min datter. Til fødselsdage og jul får hun så en mindre gave og en indbetaling i banken.

Det har hun langt mere glæde af når hun bliver gammel nok til at flyve fra reden end sølvsko og gammelt legetøj, der alligevel ikke holder deres nyhedsværdi særligt længe.......

Jeg gav nogle venner ½ års forbrug af bleer her i vinter, de er begge studerende, husejere og junior fatter ikke noget alligevel - den sad lige i plet.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 12:54

ja Christina du er jo som sædvanlig den der rammer plet hos mig...må jo skyldes at vi er gjort af lidt af det samme stof
Jeg jublede heeelt vildt da jeg så dit forslag..vidste slet ikke at den fandtes...og du kan være sikker på at jeg køber 2 med det samme

Men jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu.
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 12:59

så kan vi læse den når vi skal drikke rødvin! Hvem er din yndlings? jeg er til Æselet...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 13:20

Tigerdyret er min favorit..men jeg er vild med dem alle sammen, men jeg holder også af alle typer menneske.
Æhh altså, ville gerne lige have skrevet et eller andet filosofisk..men kan ikke lige komme på noget der sådan rigtig svinger "på den fede måde"

Sus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 13:23

Og ja..hov glemte da lige at svare på det med rødvinen Kanon idè !!

Du Christina kan du ikke lige kaste en mail til mig..kunne være dejligt, at kunne maile til dig, uden at alle andre behøver at følge med i det

susk@privat.dk

Sus

Kommentar
Fra : Mette117

Dato : 20-05-03 17:13

Hej sus!

For nogle år siden da min fætter skulle døbes kunne min "SU" pung ikke klare den helt store gave.... Men jeg købte en flot bog og lavede så en "festbog" til ham så hver gang han nu holder fødselsdag (og senere konfirmation, studenterfest osv) bliver der sat et billede ind fra festen og så skriver hver gæst en lille hilsen / sjov historie / digt eller noget helt 4., det kunne måske være et suplement til peter plys bogen og den er i hvert fald super personligt. Og så er det da også sjovt for os andre at sidde og læse tilbage.

En anden ide som jeg fik da jeg blev døbt var en flaske rødvin fra det år jeg blev født, den måtte jeg så drikke da jeg fyldte 18.

En 3. ide kunne være et lille bordflag med indgraveret navn.

Håber at der er noget du kan bruge!

Mette

PS.: Glæder mig til at høre hvad det ender med!

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 20-05-03 19:52

Hej sus!

Jeg er sikker på at et gavekort til en fotograf vil blive modtaget med en stor tak
den lille ny skal jo huskes som den lille , når vedkommende er blevet stor.

Held og lykke med de mange gaveideer du har modtaget.

Hilsen Rita

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-05-03 19:42

hej sus..har du fået købt den (dem!) ?
Kommer liiige i tanke om at jeg skal have købt en bryllupsgave...damn!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-05-03 08:02

Hej
Nej ikke endnu..regner med at gøre det her i eftermiddag, de havde ikke flere i Odder, så jeg må lige til Horsens.
Hvad skal du have købt Christina??
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-05-03 10:23

ja...egentlig skulle jeg have haft en ønskesdeddel..
Det er til to hestefolk (dem der har stedet hvor jeg rider), så det måtte jo gerne være heste-orienteret...
Hm. Ved ikke rigtig...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-05-03 10:39

du må oprette en tråd

Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-05-03 10:51

Tror bare jeg kører i HN (Harald Nyborg!) og lader mig inspirere...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 01:03

hvordan gik dyppelsen ?

Jeg købte en masse grill-udstyr i HN..nu venter vi bare på ordentligt vejr!!!

Christina

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 26-05-03 13:26

Tak for svaret skingur. Det var bare den fedeste barnedåb..og bogen den vakte stor jubel..og flere voksne skulle da også liiige kikke *G* Der var så en dejlig glad stemning , ja helt ubeskrivelig!! Der var nok 12 unger med..og ingen konflikter overhovedet!! Jeg er overbevist om at det skyldes at vi voksne bare hyggede os så fantastisk..Vi var de sidste der gik hjem, kl. 22.30 *GG*

Knuser
Sus