/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Langtidsparkering
Fra : Monzzz
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 10-07-11 17:00

Hvad betyder "langtidsparkering" ??
Ordet er brugt i forbindelse med lokalplan.
Hvorlænge må man parkere hvis der ikke er langtidsparkering??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-07-11 17:09

Normalt når man er på en p-plads er der en undertavle der fortæller hvor mange timer det drejer sig om.

Du må spørge kommunen hvor længe de har tænkt sig, at den langtidsparkering skal være gyldig
for det kan være alt fra f.eks 5 timer til uendeligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-11 17:31

2-3 måneder hvis Du piller pladerne af

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-07-11 21:59

Hvis du piller pladerne af må du slet ikke holde på offentlig vej

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-07-11 23:56

udfra et P-skiveperspektiv, må det være over 12 timer

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-11 14:07

Langtidsparkering er en kommunal floskel, som ikke har nogen reel betydning.

Hvis der ikke er restriktioner på stedet må man overaslt på offentlig vej holde så længe man vil.
Det kan være i årevis.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-07-11 19:28

langtidsparkering er som regel en p-tilladelse som udstedes af kommunen til beboere i området - og som står som ejer af bilen eller som bruger på registreringsattesten. Du får en licens der skal klæbes indvendig på forruden og gælder et år af gangen. Prisen er typisk omkring 1000 kr.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-07-11 19:30

...og gælder 24/7 hvis der ikke er andre restriktioner og samme steder hvor andre besøgende betaler timepris ved parkometer

Godkendelse af svar
Fra : Monzzz

Dato : 12-07-11 17:55

Tak for svaret transor.
Du har sikkert ret, men fremgår omtalte restriktioner altid ved opsat skiltning ?

---

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-11 18:29

Citat
, men fremgår omtalte restriktioner altid ved opsat skiltning

OG SÅ KOMMER DU MED 1 TIL SPØRGSMÅL....TIL 1 STJERE
DU MÅ VÆRE FØDT MED