/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Blyskiver
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 10-07-11 00:35

I forbindelse med noget arbejde med zink-plader, er jeg løbet tør for blyskiver, der bruges sammen med sømmene, som bruges på samme måde, som spændeskiver bruges sammen med skruer. Er der nogen, der kender til et sted, hvor man kan få/købe blyskiver? Jeg er klar over, at det nok ikke længere er noget, der bruges så meget, men jeg håber at nogen kender til dem.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 10-07-11 02:49

Hej "helpm........."

Hvor er du henne? Hvormange skal du bruge? Hvor store skal de være?

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-11 05:18

Er ikke i handelen mere grundet miljøhensyn.

Jeg ved sg ikke engang vad man bruger i dag da zinkplader jo stadig kan købes som nye, man bruger måske endda plast.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-07-11 12:02

du kan selv lave dem.
en blyplade, en huggepibe og vupti, så har du dine blyskiver.
og de bliver bestemt ikke dyrere af at være hjemmelavede.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-07-11 18:59

Citat
Hvor er du henne? Hvormange skal du bruge? Hvor store skal de være?

Vi er i Københavnsområdet. De skal være omkring 10 mm.