/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
vafler
Fra : maja884
Vist : 811 gange
100 point
Dato : 09-07-11 15:19

hey

jeg ville laver vafler men så fandt jeg ud af at jeg ikke har et vafler jern så har i nogle gode råd til hvordan jeg så kan laver dem???

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-07-11 15:26

Nu går jeg ud fra at det er de hjerteformede vafler du mener hvor 4 henger sammen som i en firkløver..
Men har du dejgen kan du jo bruge den som pandekagedej og stege dem i en alm pande og så servere med det du måtte ønske.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 09-07-11 15:49

Synes der er stor forskel på sagen og den skal mere bages end steges, har du en toaster eller en grill der lukker sammen og giver varme på begge sider - hvad med på et ildfast fad i oven? så få den også varme på begge sider og hvis alt andet håb er ude, så prøv som nævnt at lave dem på panden.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 09-07-11 15:50

sagen og smagen er samme ord

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-07-11 17:15

Maja884, hvis det er kræmmerhuse, du vil lave, -altså vafler til at komme flødeis i, så behøver du ikke noget vaffeljern. De kan laves på en bageplade, på bagepapir.

Dejen er ganske enkel.
Pleskner (kræmmerhuse):
1 æg
60 g sukker
60 g mel.

---Æg og sukker piskes hvidt og skummende og melet røres i.
Dejen sættes på en bageplade i små flade klatter, der bages ved jævn varme til de er lysebrune.
Mens de er varme og bløde formes de til kræmmerhuse. Man holder dem lidt til de er nogenlunde stabile, og sætter dem derefter i et glas eller lignende til de er helt kolde. Fyldes med is og syltetøj lige inden serveringen.

(--Fra "Køkkenbog for unge piger" 1957)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-07-11 16:27

Hvis du har noget gips kan du lave en støbeform til et vaffeljern. Så skal du kun bruge noget jern du kan smelte og hælde i din form, og så kan du på den måde selv lave et vaffeljern. Jeg bruger selv den metode hver gang jeg skal lave vafler.

Annuller spørgsmålet
Fra : maja884

Dato : 01-10-11 18:41

fordi folk er ikk rigtig søde mod mig når jeg spøger om noget og så var der en der skrav at jeg måske skulle annuller nogle af mine spørgsmål:)