/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
cutting
Fra : maja884
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 09-07-11 15:15

hey alle sammen håber så meget i kan hjælp mig med noget..

Min veninde har sagt til mig at hun har skære i sig selv og gøre det ca hver dag.
men hun vil godt stoppe men hun kan bare ikk hver gang hun prøver at holde op begynde hun igen efter noget tid. hun siger selv at hun er afhængig og hun vil ikk sige det til hendes forælde da hun er rigtig bange for hvad de siger osv for hun er ikke så gode venner med dem.

men man kan ikke sådan se at hun har gjodt det i 1 år da hun kun har nogle for ar for hun gør det med en kniv som ikke kan gå igennem huden men gør lide så meget ondt men den har hun smidt væk og nu har hun fundt en rigtig god lille kniv dsv.

så håber så meget i kan hjælp mig...

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 09-07-11 15:28

Hun skal da først og fremmest til sin egen læge og det kan da ikke gå stærkt nok,her vil han så sende hende videre til en som kan hjælpe hende,hun vil jo nok sige nej,men du kommer så til at kæmpe med næb og klør og som sagt det skal gå hurtigt inden det går helt galt,held og lykke...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-07-11 15:28

Jeg vil nok mene at det er bedst at hun opsøger en psykolog/skolepsykolog for at få hjælp...
Jeg tror ikke at der er så mange herinde som kan løse dit /hendes problem..

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 09-07-11 15:57

Hun ønsker ikke at hendes forældre få det at vide - det kan jeg godt forstå og jeg kan godt forstå at du vil være loyial over for din veninde - men du hjælper hende ikke ved at være loyial.

Her er en plan som du kan følge, den har både fordele og ulemper

1. Hvor gammel er hun? hun skal ringe til til børnelinjen eller til SIND som hjælper folk som har psykiske problemmer, begge steder kan hun som ønskede være anomym.

2. Hvis nr 1 ikke overtaler hende til at gå til egen læge (alt efter alder) eller hendes forældre, så er DU en GOD veninde og gør det - hun skal have hjælp og det kan du give hende ved at støtte hende i at opsøge profesional hjælp.

Tror ikke der findes forældre der ikke vil hjælpe deres børn uanset om man ikke er eninge deres valg af uddanellese eller kæreste, så står alle forældre klar til at støtte deres børn.

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 09-07-11 23:37

taaak alle sammen jeg vil ringe til hen og snakke med hen:D

men hun er begyndt for ca en uge siden at skriver til mig hende hun gør det og så nogle gange for jeg hende til at gøre noget andet:) det er da meget godt ikk??

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 10-07-11 08:05

Nej, det er ikke godt - hun er syg og skal have hjælp.

Men din venine er utrolig priviligeret at have en ven som dag - så længe hun skrær i sig vil jeg stadigvæk mene at hun skal have behandling og ikke af velmene Kanduer eller en utrolig sød veninde men af en psykolog/pykiater.

Husk når hun begynder sin behandling er hun ikke rask over night, det kan tage mange måneder/år.

Kan du ikke få hende til selv at søge hjælp må du gå til hedes forældre og det ER at hjælpe hende.

Du kan tilbyde at du vil gå med hende til hedes forældre eller lægen - vis at du er der for hende.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-07-11 16:29

Få fat i en rulle gaffa og tape hendes hænder sammen....

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 12-07-11 15:36

Hej Flash77.

Din metode ligner til forveksling de løsningsmetoder man bruger rigtig mange steder i samfundet.

For eksempel, når nogen har gjort noget kriminelt, så straffer man dem på forskellige måder,
med henblik på - SIGER MAN - at få dem til at holde op, samt at afskrække andre fra
at gøre noget lignende eller anderledes - kriminelt.

Men efter hvad jeg har erfaring for, efter snart 80 år her på Jorden,
så bliver resultatet det modsatte af det - SIGER MAN - at man ønsker at opnå.

Så holder jeg på, at det indlæg som " Tak_for_hjælpen " har skrevet, er noget bedre.

mvh
DkwM327

Annuller spørgsmålet
Fra : maja884

Dato : 01-10-11 18:39

fordi folk er ikk rigtig søde mod mig når jeg spøger om noget og så var der en der skrav at jeg måske skulle annuller nogle af mine spørgsmål:)