/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Marielyst
Fra : Knete
Vist : 1706 gange
100 point
Dato : 09-07-11 12:53

Nogen der kender stedet, og kan/vil fortælle lidt om området?

Udflugtsmuligheder, aktiviteter, gode restauranter, strande, shopping m.m

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-07-11 13:04

Om sommeren er Marielyst som en ferieby i syden.... masser af åbne restauranter, fester på gaderne, mange store og små butikker med alle mulige og umulige ting

Og så er Marielyst kendt for sin lækre badestrand og Middelaldercentret

http://www.middelaldercentret.dk/

Og så er der ikke så pokkers langt til Knuthenborg

http://www.knuthenborg.dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-11 14:04

Hej Knete.
Og velkommer hernede. Håber du vil nyde det.
Med hensyn til indkøb er der alt hav hjertet begærer derude.
Fakta. Netto og Aldi ligger der.
Tøj butikker er der rigtig mange af og modsat hvad man skulle tro er de virkelige billige og det er gode varer de har.
Hvis i har bilen med skulle i prøve at tage en tur til Pomlenakke traktørsted.
Det ligger ca 15. min kørsel fra Marielyst.
http://www.pomlenakketraktoersted.dk/
Der er den skønneste udsigt over Østersøen og der kan man få/købe Danmarks bedste isvafler.
Mad har de også og det er rigtigt godt besøgt sted.
Nykøbing Falster er også i nærheden ...en masse forretninger med alskens tig og sager.
I Væggerløse ligger den lokale væddeløbsbane hvis i er til den slags.

Ydermere ligger Hesnæs i nærheden også...ikke langt fra Polmenakke . Der kan i tors-fre og lørdag købe friske fisk hos en lokal fiskehandler...billigt og super godt.
Eller henvender i jer i velkomstcenteret når i kommer og får udleveret en masse om området.
Hvis nogen ved noget om det er det dem.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-11 14:09

Ved så ikke om du kender / har set denne side .
http://www.marielyst.dk/
Der kan du læse lidt mere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-11 14:16

Du skal altså lige se et par billeder fra Polmenakke Traktørsted.
http://peecee.dk/upload/view/316543
Udsigten derfra over mod hesnæs.
http://peecee.dk/upload/view/316543 selve Traktøtstedet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-11 14:17
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-07-11 15:26

Hvorfor fa`en,har jeg aldrig været i Marielyst.Det ser jo meget idyllisk ud...... nok fordi,der er et stykke vej fra Thy.

Men i mangler trods alt Vesterhavets storslåendhed,med de kompromisløse bølger..

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-11 15:28

Citat
Hvorfor fa`en,har jeg aldrig været i Marielyst.Det ser jo meget idyllisk ud......

Ja det ved så kun du...men hvis lysten kommer gir' jeg kaffen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-07-11 15:34

Citat
Ja det ved så kun du...men hvis lysten kommer gir' jeg kaffen

Jaja,pas nu på Pia....... "udlængselsen",kan jo komme over mig...... så vil du blive kontaktet.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Knete

Dato : 09-07-11 15:50

Tak for svaret piaskov.

Nu glæder jeg da for alvor. Det ser jo mindst ligeså dejligt ud, som Løkken/Blokhus i Nordjylland. Og der er sgi dejligt deroppe.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-11 15:54

Citat
så vil du blive kontaktet

Du skal da være så velkommen.

Bortset fra det Knete...ved jeg ikke hvornår du/i skal herned.
Men i næste uge er der byfest i Vordingborg.
Kun 25 min. kørsel fra Marielyst.
Fed by med en masse aktiviteter og hamrende god musik hele uge..
Lilholt...Zudidada...Big Fat Snake...Tamara Rosanes..osv osv.
Der er også en masse at se der.
Gåsetårnet bla. Havnen hvor der også er fiskehus. Ja jeg kunne blive ved...men giiiider ikke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-11 15:55

Citat
Nu glæder jeg da for alvor.

Det kan du roligt gøre...håber du/i får en forrygende tur herned med en masse

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 09-07-11 17:40

Det er når det gode vejr kommer, at jeg tager derned. Den 6. August og en uge frem.

Du skal have tak for de mange informationer Pia. Fortsat god sommer.