/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Høj luftfugtighed
Fra : svendgiversen
Vist : 549 gange
40 point
Dato : 09-07-11 10:52

Er det mig der er syg, jeg har nu måttet skifte undertrøje 3 gange i dag.

Hvad gør jeg som vandskrækker for at undgå overophedning?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 09-07-11 11:04

Afskyl indersiden af armene, fra albuen og nedefter.(Blodårer ligger der).Under den kolde vandhane.
Et trick,som min kære gamle moder,tit brugte.

Samme system som køleren på bilen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-07-11 11:26

Undskyld tænkte ikke lige på at mit "råd",jo også har med vand at gøre.
Tror dog ikke man kan drukne,ved denne metode.

Jeg kender selv til vand-fobien. Har ikke været i større vandsamlinger,siden jeg blev tvunget i vandbassinet,på Randers kaserne. Har dog været i bad siden.

Nu,det hele er blevet noget vandet,får du lige den om murer Dinglevorn,der var i retten:

Dommeren-: Har du hr. Dinglevorn,nogensinde tænkt på,hvor mange ægteskaber der går ned,på grund af spiritus......

Dinglevorn-: Har dommeren tænkt på,hvor mange skibe der går ned,på grund af vand....

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-07-11 11:44

Det minder om da jeg lå og solede mig ved smømmepølen på Randers kasene,
nogle basser kom forbi og smed mig i vandet, de gik bare videre, vidste ikke jeg ikke kunne svømme...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-11 14:07

Hejsa Svend.
Neeeej det er IKKE kun dig der lider i varmen.
Men når det er sagt så skal du sørge for kun at ha' bluser osv. på der er af ren bomuld.
Det er det bedste til at absorberer sveden ..dernæst skal du IKKE smører kroppen ind i en hel masse forskelligt. Det gør det kun værre.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-07-11 17:12

Da ca. 80 5 af ens energi går op gennem hovedet, så køl hovedet.

Jeg bruger det selv når jeg er steder henne hvor der er meget varmt og med høj luftfugtighed.

Tag en kasket (helst fra Cirkus Milli) de er ret tykke i pullen, fyld den med vand og lad kasketten suge et par min. så hæld vandet ud og tag kasketten på, og den køler hele kroppen i 1 til 1½ time.

Du kan også afhjælpe problemerne at tage et par salttabletter og drik rigeligt vand, dette minsker også ubehager.

Men jeg er tilhænger af den med kasketten.

Håber du kan holde hovedet koldt og dermed have det lidt bedre i varmen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-11 18:42

Jeps, en tur under den kolde hane med underarmene virker omgående.

At skylle hovedbunden i koldt vand giver mig hovedpine.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-07-11 08:00

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-07-11 13:21

Selv tak!!

Håber "vi" fik sænket temperaturen.

Mosebaek.